چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: در راستای افزایش توان و شرایط زیستگاهی پرندگان زادآور، تعدادی لانه مصنوعی در جزایر استان ساخته شد.\n\nبه گزارش فکرشهر و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر، حسین دلشب اظهار کرد: عمده پرندگان زادآور در استان به دو دسته خشکی‌زی و آبزی و کنار آبزی تقسیم می شوند که با توجه به شرایط بیولوژیک و اولویت زیستی خود در ماه‌های مختلف سال و در زیستگاه‌های مختلف زادآوری دارند.
کد خبر: ۲۱۳۵۳
شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۱

فکرشهر: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: در راستای افزایش توان و شرایط زیستگاهی پرندگان زادآور، تعدادی لانه مصنوعی در جزایر استان ساخته شد.

\n\n

به گزارش فکرشهر و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر، حسین دلشب اظهار کرد: عمده پرندگان زادآور در استان به دو دسته خشکی‌زی و آبزی و کنار آبزی تقسیم می شوند که با توجه به شرایط بیولوژیک و اولویت زیستی خود در ماه‌های مختلف سال و در زیستگاه‌های مختلف زادآوری دارند.

\n\n

وی ادامه داد: طیف بزرگی از آنها عمدتا در فصول بهار و تابستان زادآوری دارند که جزایر استان بوشهر مأمن مناسبی برای زادآوری دسته مهمی از پرندگان است که از دسته آبزی و کنارآبزی هستند.

\n\n

دلشب افزود: این اداره کل همه ساله در ایام لانه سازی و تخم‌گذاری اگرت ساحلی نسبت به تعبیه آشیانه مصنوعی اقدام می‌کند که در سال جاری نیز کارشناسان این اداره کل با مشارکت مردم محلی نسبت به تداوم ساخت این لانه های مصنوعی در یکی از جزایر استان اقدام کردند.

\n\n

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر افزود: بدیهی است همکاری متقابل دوستداران محیط زیست با اداره محیط زیست نقش بسزایی در حفاظت از تنوع زیستی ارزشمند استان خواهد داشت که در همین راستا این اداره کل اینگونه فعالیت‌ها را به‌صورت مستمر در دستور کار خود قرار داده است.

\n\n

آشیانه پرنده لانه پرنده

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر