شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار جامعه
مطالب بیشتر
فکرشهر: «نیسان» ماه هشتم رومی است که از بیست و سوم فروردین شروع و تا 30 روز ادامه دارد، بنابراین قسمت عمده ماه نیسان، مقارن اردیبهشت ماه است و کمی از آن در آخر ماه فروردین قرار دارد.\n\nبه گزارش فکرشهر از ایسنا، از بعضی از روایات استفاده می‌شود، بارانی که در این ماه از آسمان نازل می‌شود، خواص و آثار فراوانی دارد و اگر کسی مقداری از آن را در ظرف پاکی جمع کند و سوره‌ها و دعاهای زیر را بر آن بخواند، هر کس از آن آب بخورد، از بیماری‌های گوناگون جسمانی و اخلاقی رهایی می‌یابد و به قدری در این روایت آثار و برکات، برای آن ذکر شده است که انسان در شگفتی فرو می‌رود.
کد خبر: ۲۱۵۰۵
سه‌شنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴

فکرشهر: «نیسان» ماه هشتم رومی است که از بیست و سوم فروردین شروع و تا 30 روز ادامه دارد، بنابراین قسمت عمده ماه نیسان، مقارن اردیبهشت ماه است و کمی از آن در آخر ماه فروردین قرار دارد.

\n\n

به گزارش فکرشهر از ایسنا، از بعضی از روایات استفاده می‌شود، بارانی که در این ماه از آسمان نازل می‌شود، خواص و آثار فراوانی دارد و اگر کسی مقداری از آن را در ظرف پاکی جمع کند و سوره‌ها و دعاهای زیر را بر آن بخواند، هر کس از آن آب بخورد، از بیماری‌های گوناگون جسمانی و اخلاقی رهایی می‌یابد و به قدری در این روایت آثار و برکات، برای آن ذکر شده است که انسان در شگفتی فرو می‌رود.

\n\n

سوره‌ها و دعاها از این قرار است:

\n\n

1 سوره حمد. 2 آیة الکرسی. 3 قُلْ یَا أَیُّهَا الْکَافِرُونَ. 4 سَبِّحِ اسْمَ رَبِّکَ الْأَعْلَی. 5 قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ الْفَلَقِ. 6 قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ النَّاسِ. 7 قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ، هر کدام را 70 مرتبه می‌خوانی.

\n\n

همچنین ذکرهای:

\n\n

1 لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ. 2 اللّه اکبر. 3 الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد. 4 سُبْحانَ الله، وَالحَمْدُ لله، وَلا اِلهَ اِلاَّ الله وَالله اَکبَرُ هر کدام را 70 مرتبه.

\n\n

مرحوم «علاّمه مجلسی» می‌گوید: آب باران به طور کلّی مبارک و نافع است، همان گونه که در حدیث معتبری از امیرمؤمنان(علیه السلام) نقل شده است که فرمود: آبی را که از آسمان فرود می‌آید بیاشامید که بدن‌ها را پاک می‌سازد و دردها را دفع می‌کند، قرآن مجید می‌فرماید: «(وَ یُنَزِّلُ عَلَیْکُمْ مِنَ السَّماءِ ماءً لِیُطَهِّرَکُمْ بِهِ وَیُذْهِبَ عَنْکُمْ رِجْزَ الشَّیْطانِ وَلِیَرْبِطَ عَلی قُلُوبِکُمْ وَیُثَبِّتَ بِهِ الاْقْدامَ); و آبی از آسمان برایتان فرستاد، تا شما را با آن پاک کند و پلیدی شیطان را از شما دور سازد؛ و دل‌هایتان را محکم، و گام‌ها را با آن استوار دارد».

\n\n

«علاّمه مجلسی» در ادامه می‌گوید: در عمل مربوط به آب نیسان بهتر آن است که اگر به صورت دسته جمعی می‌خوانند، هر یک از افراد، مجموع آن سوره‌ها و اذکار را هفتاد مرتبه بخوانند (یعنی می‌توانند آن را میان خود تقسیم نمایند و هر کدام سوره‌ای را هفتاد بار بخواند ولی بهتر است هر یک از آنها، مجموع آن سوره‌ها و اذکار را هفتاد مرتبه بخواند).

\n\n

منبع: مفاتیح نوین آیت‌الله مکارم‌شیرازی

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر