جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان بوشهر گفت: برگزاري جشنواره مختلف فرهنگي و هنري با هدف با نشاط كردن فضاي استان از اولويتهای اين اداره كل در سالجاري است.\n \n\nبه گزارش فکرشهر از ايرنا، حميده ماحوزي روز دوشنبه درجمع خبرنگاران افزود: به علت كمبود اعبتار در سال گذشته امكان برگزاري بسياري از جشنواره هاي هنري در اين استان فراهم نشد اما تلاش مي شود 95 سالي پررونق در عرصه هنر استان بوشهر قلمداد شود.\n\nوي اضافه كرد: دراين ارتباط براساس سياستهاي دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي براي با نشاط كردن جامعه طرح پايتخت كتاب در استان بوشهر دنبال مي شود.
کد خبر: ۲۱۵۲۲
سه‌شنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹

فکرشهر: مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان بوشهر گفت: برگزاري جشنواره مختلف فرهنگي و هنري با هدف با نشاط كردن فضاي استان از اولويتهای اين اداره كل در سالجاري است.
\n 

\n\n

به گزارش فکرشهر از ايرنا، حميده ماحوزي روز دوشنبه درجمع خبرنگاران افزود: به علت كمبود اعبتار در سال گذشته امكان برگزاري بسياري از جشنواره هاي هنري در اين استان فراهم نشد اما تلاش مي شود 95 سالي پررونق در عرصه هنر استان بوشهر قلمداد شود.

\n\n

وي اضافه كرد: دراين ارتباط براساس سياستهاي دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي براي با نشاط كردن جامعه طرح پايتخت كتاب در استان بوشهر دنبال مي شود.

\n\n

ماحوزي ادامه داد: همچنين تلاش مي شود امسال با ارتقاي سطح سرانه مطالعه در استان بوشهر، اين استان رتبه نخست طرح پايتخت كتاب را به خود اختصاص دهد.

\n\n

وي ادامه داد: درسالجاري بودجه هنري مشخصي براي برگزاري جشنواره هاي هنرهاي تجسمي، موسيقي و تئاتر فجر تامين مي شود.

\n\n

http://img7.irna.ir/1395/13950123/82030371/82030371-70642505.jpg

\n\n

ماحوزي توجه و تقدير از هنرمندان پيشكسوت، اهل قلم و شعروادب، برگزاري جشنواره مطبوعات محلي و گسترش آن درسطح منطقه اي و برگزاري روز خبرنگار را ازجمله برنامه هاي اين اداره كل در سالجاري عنوان كرد.

\n\n

وي در باره نقش رسانه ها در جامعه گفت: رسانه ها مي توانند كمك بزرگي به انساني شدن و عقلاني شدن سياست كنند كه لازمه موفقيت و از شاخصهاي بالندگي و توسعه مطبوعات و رسانه داشتن آزادي بيان و استقلال است.

\n\n

ماحوزي با بيان اينكه هرچقدر آزادي بيان در محدوديت قانوني و اجتماعي قرار گيرد مطبوعات از رسالت خود فاصله گرفته اند ادامه داد: آزادي بيان براي خبرنگاران، رسانه ها و مطبوعات امتياز بزرگي است كه بايد براي رسيدن به هدفهاي مشخص از اين ويژگيها استفاده شود.

\n\n

وي گفت: با توجه به سياستهاي دولت و نگاه ويژه وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي تلاش مي شود در سايه قانون و به دور از گرايشهاي مختلف سياسي، در فضاي همراهي و همدلي فرصت را براي همه رسانه ها ايجاد كنيم.

\n\n

مديركل فرهنگ وارشاد اسلامي استان بوشهر بيان كرد: با وجود همه فشارها و كمبود اعتبار، در همه حوزه هاي فرهنگي و هنري رشد 100 درصدي داشته ايم.

\n\n

ماحوزي افزود: با توجه به تنگناهاي موجود در بخش اعتبارات، حضور شركتها، موسسه هاي صنعتي، شوراهاي شهر و شهرداريها كه بخشي از اعتبارات آنها مربوط به حوزه فرهنگي است، براي كمك به اين مجموعه ضروري است.

\n\n

وي يادآور شد: تخصيص بخشي از اعتبارات اين موسسه ها بويژه شهرداريها به زيرساختها و برنامه هاي فرهنگي زمينه ايجاد فضايي امن در كاهش آسيبهاي اجتماعي را به دنبال دارد.

\n\n

ماحوزي درباره موسيقي گفت: تلاش مي شود براي كاهش مخالفت هابا اجراي موسيقي مجاز نظارتها را افزايش دهيم زيرا با افزايش نظارت و اجراي قانوني مشكلي به وجود نمي آيد.

\n\n

وي با تاكيد بر حمايت از موسيقي اصيل ايراني اظهاركرد: براي اينكه جايگاه ويژه اي به موسيقي محلي استان بوشهر اختصاص داده شود، تلاش مي كنيم، با رعايت موازين اسلامي اجراي آن عملياتي شود

\n\n

ماحوزي با اشاره به توسعه آموزشگاههاي موسيقي گفت: با توسعه اين آموزشگاهها جوانان و نوجوانان براي فراگيري موسيقي به جاي تردد به اماكن غير استاندارد به موسسه هاي آموزشي مجوز دار مراجعه مي كنند.

\n\n

معاون عترت و قرآن اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان بوشهر گفت: براي نخستين بار در كشور سال گذشته يك روز به عنوان روز قرآن در استان بوشهر معرفي و سند جامع قرآني اين استان نيز تدوين شد.

\n\n

http://img7.irna.ir/1395/13950123/82030371/82030371-70642504.jpg

\n\n

عبدالرضا عالي پور، تشكيل انجمن خادمان و خيران قرآني، اجراي طرح ثقلين، طرح نذر كتاب قرآن، برپايي نمايشگاه دائمي قرآن و عترت، عفاف و حجاب و راه اندازي بانك اطلاعات حافظان و قاريان قرآن را از جمله ديگر برنامه هاي معاونت قرآن و عترت ارشاد بوشهر عنوان كرد.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر