پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان دشتستان از اجرای برنامه پایش ادواری ادرار در دانش آموزان 10-8 ساله در دشتستان خبر داد. \n\nبه گزارش فکرشهر، کارشناس مسئول واحد بهبود تغذیه شهرستان در این باره گفت: پایش ادواری ید ادرار دانش آموزان 8 تا 10 ساله مدارس ابتدایی شهرستان، امسال نیز طبق روال هر سال اجرا می شود.
کد خبر: ۲۱۵۸۰
سه‌شنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵

فکرشهر: روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان دشتستان از اجرای برنامه پایش ادواری ادرار در دانش آموزان 10-8 ساله در دشتستان خبر داد. 

\n\n

به گزارش فکرشهر، کارشناس مسئول واحد بهبود تغذیه شهرستان در این باره گفت: پایش ادواری ید ادرار دانش آموزان 8 تا 10 ساله مدارس ابتدایی شهرستان، امسال نیز طبق روال هر سال اجرا می شود.

\n\n

حمیرا دهقانی افزود: یکی ز شاخص های مهم پایش برنامه پیشگیری وحذف اختلالات ناشی از کمبود ید، برنامه پایش ادرار دانش اموزان 10- 8 مدارس ابتدایی می باشد و برای اطمینان از دریافت ید به میزان کافی ،سالانه یکبار این طرح در مقطع ابتدایی مدارس دخترانه و پسرانه از پایه دوم  ،سوم و چهارم در مناطق شهری و روستایی انجام می شود .

\n\n

وی اضافه نمود: این برنامه از تاریخ  17/1/95سال جاری تا 7/2/95در 14 مدرسه ابتدایی که به صورت راندوم انتخاب شده اند اجرا میشود و در سطح مدارس شهرستان دشتستان، تعداد 70 نمونه ادرار دانش اموزان ،توسط کارشناس شبکه بهداشت و درمان دشتستان گرفته  می شود.

\n\n

دهقانی در پایان خاطر نشان کرد: نتایج بررسی های این پایش  متوالی در استان، نشان دهنده این است که میزان ید ادرار دانش آموزان مطلوب بوده است که حاکی از دریافت مناسب ید از طریق نمک ید دار توسط مردم می باشد.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر