چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: افزایش جمعیت آهوان خارگ تهدیدی برای این گونه به شمار می‌رود.\n\nبه گزارش فکرشهر از خبرگزاری صداوسیما، مسئولان حفاظت محیط زیست استان بوشهر از افزایش جمعیت آهوان خارگ نگرانند و می گویند: گسترده شدن تعداد آهوان، باعث گسترش بیماری و از بین رفتن آنها شود.\n\nمعاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر از تجربه تلخ سال‌های 84 تا 86 یاد می‌کند و نگران است که مبادا این اتفاق تکرار شود.
کد خبر: ۲۱۶۵۹
شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۶:۱۴

فکرشهر: افزایش جمعیت آهوان خارگ تهدیدی برای این گونه به شمار می‌رود.

\n\n

به گزارش فکرشهر از خبرگزاری صداوسیما، مسئولان حفاظت محیط زیست استان بوشهر از افزایش جمعیت آهوان خارگ نگرانند و می گویند: گسترده شدن تعداد آهوان، باعث گسترش بیماری و از بین رفتن آنها شود.

\n\n

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر از تجربه تلخ سال‌های 84 تا 86 یاد می‌کند و نگران است که مبادا این اتفاق تکرار شود.

\n\n

فقیه می‌افزاید: سال 84 بیش از هزار راس آهو در جزیره خارگ زندگی می‌کردند که بیش از ظرفیت جزیره بود و زمانی که بیماری به جانشان افتاد در مدت 2 سال تعداد آنها را به 40 تا 50 راس رساند.

\n\n

وی اضافه می کند: پس از این ماجرا، کمک به احیای آهو در خارگ شروع شد و نبود دشمن طبیعی، تامین علوفه و جلوگیری از شکار، باعث شد تعداد این گونه به 600 راس برسد که چهار برابر ظرفیت زیستگاه آنهاست.

\n\n

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر اشاره می‌کند که سه سال پیش طرح انتقال آهوان خارگ به قم و خوزستان اجرا شد و این کار حتی توانست آهو را در منطقه‌ای از خوزستان احیا کند اما به علت موضوعاتی که در جامعه مطرح شد مبنی بر این‌که محیط زیست دارد آهوان را می‌فروشد، طرح را متوقف کردیم.

\n\n

فقیه همچنین به گیر افتادن 2 آهو در تور دروازه فوتبال در جزیره خارگ هم اشاره کرد و افزود: در حال پیگیری موضوع هستیم زیرا شرکت نفت فلات قاره باید تور را جمع می‌کرد تا در صورت ورود آهوان به زمین چمن مشکلی برایشان پیش نمی‌آمد.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر