جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی فکرشهر/ جزیره خارک، درّ یتیم خلیج فارس؛
فکرشهر: در مهر ماه سال گذشته، همزمان با عید قربان و با حضور استاندار محترم استان، کشتی «گلاره» افتتاح شد و موجی از امید در دل مردم جزیره و کارکنان شاغل در قسمت های مختلف جزیره ایجاد شد و...
کد خبر: ۲۲۱۵۱
پنجشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۸

فکرشهر ـ حمید پارسامهر: جزیره خارگ، یعنی همان جزیره ای که در هشت سال دفاع مقدس به طور میانگین هر روز مورد اصابت موشک های دشمن بعثی قرار گرفت، جزیره ای که نماد مقاومت در جمهوری اسلامی ایران می باشد و مردمی که در این هشت سال از پیر و جوان زیر بمباران رژیم بعث ایستادگی کردند تا این انقلاب پابرجا واستوار بماند؛ ولی با این که سال ها از پایان جنگ و این انقلاب شکوهمند میگذرد، متاسفانه همچنان شاهد مشکلات فراوان مردم سختکوش جزیره در امر رفت و آمد هستیم.

\n\n

شاید به جرآت می توان گفت این جزیره یکی از ثروتمندترین و پردرآمد ترین جزایردنیا بوده و بیش از 95 درصد صاردات نفت نیز از این جزیره انجام می شود، ولی با این حال با این منابع عظیم نفتی، دریغ از یک وسیله ی حمل و نقل آبی مطمئن که با وجود مشکلات آب و هوایی نیز کار تردد به جزیره را تسهیل بخشد و نیز همان طور که می دانیم، مسیر دسترسی به جزیره به صورت عادی روزانه یک الی دو سرویس رفت و برگشت از بنادر بوشهر و گناوه می باشد.

\n\n

در مهر ماه سال گذشته، همزمان با عید قربان و با حضور استاندار محترم استان، کشتی «گلاره» افتتاح شد و موجی از امید در دل مردم جزیره و کارکنان شاغل در قسمت های مختلف جزیره ایجاد شد و وعده داده شد که مشکل تاریخی تردد اهالی جزیره به خشکی در شرایط طوفانی زمستان حل شود، ولی متاسفانه مثل همیشه این وعده و وعیدها دوامی ندشت و کشتی گلاره نیز از همان ابتدا دچار مشکل شد و به جای آن کشتی رویای جنوب جایگزین شد که این کشتی هم مثل دیگر کشتی های مسیر بوشهر و خارگ نمی تواند در هر شرایط آب و هوایی رفت و آمد کند؛ با این وجود مردم از این که در مسیر بوشهر، دو کشتی کار جابجایی مردم از خارگ به بوشهر و بالعکس را انجام می داد، نسبتا راضی بودند ولی حدودا ده روزیسیت که دیگر از رویای جنوب نیز خبری نمی باشد!

\n\n

امروز از طریق تلفن با دفتر مربوطه جویای این موضوع شدیم که خبردار شدیم علت عدم تردد، مشکلات مالی مابین مالک این کشتی و شرکت پایانه های نفتی بوده و عدم پرداخت به موقع  قرارداد مربوطه به مالک کشتی موجب شده که مالک آن اجازه حرکت در مسیر بوشهر به جزیره را نداده و حرکت دادن آن را منوط به پرداخت مطالبات دانسته!!

\n\n

حال، سوال اینجاست:

\n\n

آیا اینست حق مردم جزیره ای که سال های سال زیر بمباران رژیم بعث برای این انقلاب ایستادگی کرده اند؟ آیا اینست حق مردم جزیره ای که بیش از ۹۵ درصد از صادرات نفت ایران از پایانه های آن انجام می گیرد؟ سهم مردم از این منابع عظیم نفت و پتروشیمی چه می باشد؟؟؟ شاید این عدم توجه مسئولین به مردم جزیره و در کل جنوب کشور، بخاطر حجب و حیای خاص این مردم در رعایت ادب و معرفت و عدم اعتراض به وضعیت نابسامان جنوب بوده و باعث شده کسی صدای مردم اینجا را نشنود!

\n\n

سهم ما مردم زحمتکش این جزیره و تمامی کسانی که در این جزیره به کار مشغولند از نفت و این منابع عظیم فقط و فقط استشمام گازهای سمی و هدیه ناقابلی به نام  سرطان در آینده بوده و دیگر هیچ...

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر