سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: مراکز قدیمی که نمایانگر هویت ایرانی است با توجه و همکاری دولت در زمینه تامین اعتیار به گلستان تبدیل می شوند.\n\nبه گزارش فکرشهر از ایلنا، اسدالله درویش امیری، درآئین بازگشایی مجموعه فرهنگی تاریخی مدرسه سعادت بوشهر افزود: اگر حوزه میراث فرهنگی به عنوان سرمایه فرهنگی و تاریخی این کشورکه سابقه نیاکان ماست به شایستگی مورد توجه بیشتر قرار گیرد همه مراکز قدیمی کشور دوباره احیا و این سرمایه ها حفظ می شود.
کد خبر: ۲۲۲۶۰
يکشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹

فکرشهر: معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: مراکز قدیمی که نمایانگر هویت ایرانی است با توجه و همکاری دولت در زمینه تامین اعتیار به گلستان تبدیل می شوند.

\n\n

به گزارش فکرشهر از ایلنا، اسدالله درویش امیری، درآئین بازگشایی مجموعه فرهنگی تاریخی مدرسه سعادت بوشهر افزود: اگر حوزه میراث فرهنگی به عنوان سرمایه فرهنگی و تاریخی این کشورکه سابقه نیاکان ماست به شایستگی مورد توجه بیشتر قرار گیرد همه مراکز قدیمی کشور دوباره احیا و این سرمایه ها حفظ می شود.

\n\n

وی اظهار کرد: چهارمدرسه همزمان با مدرسه سعادت بوشهر در کشور آغاز به کار کردند؛ از جمله مدرسه دارالفنون در تهران، رازی درکرمانشاه، شوکتیه در بیرجند و هنرستان فنی در تبریز تاسیس و به این وسیله زمینه ارائه علوم روز و درسهای متداولی که در دنیا بود در کشور فراهم شد.

\n\n

وی بیان کرد: روزی که در تهران چراغ مدرسه دارالفنون روشن شد مدرسه سعادت نیز در کنار خلیج فارس تاسیس شد.

\n\n

درویش امیری گفت: از همکاران میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر که با همت استاندار این استان اقدام به مرمت این بنای تاریخی کردند و این بنا را بار دیگر تحویل مردم دادند، تشکر می کنم.

\n\n

وی با تاکید بر اینکه نباید این گونه مراکز فرهنگی تبدیل به مخروبه شود ادامه داد: مدرسه سعادت هم مدرسه و هم معرف هویت تاریخی، سابقه فرهنگی و تعلیم و تربیت در این منطقه است.

\n\n

درویش امیری با اشاره به گرامیداشت روز خلیج فارس یادآور شد: خلیج فارس از آغاز تمدن ایرانیان تاکنون در تمام سندهای مرتبط با عنوان خلیج پارس شناخته شده است.

\n\n

درویش امیری تاکید کرد: خلیج فارس همیشه خلیج فارس بوده و خواهد ماند.

\n\n

معاون فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: روز ملی خلیج فارس یادآور ارزش‌های بزرگی در این منطقه است که باید حفظ و نگهداری شود.

\n\n

محمد رضا واعظ مهدوی با اشاره به هفته معلم و افتتاح مجدد مدرسه سعادت بوشهر افزود: بدون آموزش کارآمد و مفید دستیابی به جایگاه تاریخی بلند امکان پذیر نیست.

\n\n

وی بیان کرد: امروز برخلاف گذشته آموزش و پرورش کمی از فراگیری مهارت‌های زندگی دور شده است درحالی که در قدیم تمرکز بر ارتقای مهارت‌های زندگی در نظام آموزشی مورد تاکید قرار داشت.

\n\n

واعظ مهدوی اظهار کرد: وقتی نظام آموزشی بر فراگیری مهارت‌های زندگی و تربیت انسانهایی مفید تاکید دارد، ثمره آن تربیت انسانهایی است که شایستگی سروری برجهان را دارند.

\n\n

وی بیان کرد: براساس سیاست‌ها و منویات رهبر معظم انقلاب و هدفهای برنامه ششم توسعه که بر فراگیری مهارتهای اجتماعی و فضیلت های انسانی تاکید شده است، باید در این راستا حرکت گسترده‌تری داشته باشیم.

\n\n

واعظ مهدوی بیان کرد: وجود مدرسه سعادت در استان بوشهر بیانگر این است که نگاه تعلیم و تربیت و فراگیری علم در این استان ریشه ای تاریخی و نهادینه شده است.

\n\n

معاون فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور گفت: مدرسه سعادت بعنوان یکی از ظرفیت‌های بزرگ استان بوشهر با عزم و اراده می تواند پربارتر از گذشته در مسیر پیشرفت و تعالی انسان‌ها گام بردارد و افتخارات جامعه را بار دیگر یادآوری کند.

\n\n

وی تاکید کرد: افتتاح این مجموعه برای هویت بخشیدن به نظام تعلیم و تربیت در استان بوشهر است.

\n\n

مدرسه سعادت در سال 1278 در استان بوشهر از سوی برادران سعادت تاسیس و بزرگان زیادی در آن به فراگیری علم و دانش پرداختند.

\n\n

عملیات مرمت این مدرسه با یکهزار و 500 مترمربع زیربنا و یکهزار و 900 مترمربع فضای باز و 20 میلیارد ریال اعتبار در سال 93 آغاز و پس از 18 ماه به پایان رسید.

\n\n

 

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر