جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مردم جزیره خارگ با تهیه یک طومار و ارسال آن به نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی، پیگیری و رفع مشکلات جزیره خارگ از طریق وی را خواستار شدند...
کد خبر: ۲۲۳۱
پنجشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۳:۰۶

فکرشهر:  مردم جزیره خارگ با تهیه یک طومار و ارسال آن به نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی، پیگیری و رفع مشکلات جزیره خارگ از طریق وی را خواستار شدند.

به گزارش فکرشهر، در متن این نامه که با امضای جمعی از مردم خارگ همراه است، آمده:


بنام خدا

نماینده محترم دشتستان جناب آقای موسوی نژاد

سلام علیکم

احتراماً ما جمعی از شهروندان جزیره خارگ با اشراف کامل بر تعهد و سیرت عدالت خواهانه حضرتعالی به عنوان یکی از نمایندگان دلسوز و مردمی استان، خواستار پیگیری و رفع مشکلات مردمی ولایتمدار و شهیدپرور این جزیره مقاوم که مسلماً از رشادت‌های آنان در دو آزمون عظیم انقلاب و دفاع مقدس، فراوان شنیده‌اید، هستیم. شکی نیست که حضرتعالی جغرافیای مورد تعهد خود را نه فقط اقلیم بزرگ دشتستان بلکه سراسر ایران زمین می‌دانید و وقوف ما بر همین اصل است که مصدع اوقات گرانبهای شما شدیم.

همانگونه که مستحضرید جزیره خارگ قطب وزین و بی همتای اقتصاد کشور محسوب می‌شود و بالغ بر 95 درصد صادرات نفت کشور از این جزیره استراتژیک صورت می‌پذیرد ولی سایه مشکلات و گرفتاری‌ها کماکان بر مردم بومی این جزیره سنگینی می‌کند و آنچه مسلم است عشق به نظام مقدس جمهوری اسلامی و تعلق خاطر بی‌نظیر مردم به مقام عظمای ولایت، امام خامنه‌ای است که تحمل این مشکلات دشوار را تسهیل نموده است. لذا بر مردمی با این عظمت و ایمان و عشق ولایی کوچکترین کم لطفی روا نیست چه رسد به اینکه در ثروتمندترین نقطه کشور، نشانه‌ای از مشکلات و تبعیض بر آنان ملاحظه شود و موجب یاس و نومیدی گردد. به رسم ادای دین، قدردان تلاش مسئولین پیشین و فعلی هستیم ولی آنچه که امروزه شاهد آن هستیم مشکلات حل نشده و انباشته از سالیان گذشته تا به حال است که مردم شریف خارگ که تلفیقی از همه مردم استان و بعضاً شهرهای مختلف کشور هستند با آن دست و پنجه نرم می‌کنند و موجب فرسودگی روحی آنان شده است. از یک سو به بهانه وجود شرکت نفت در خارگ، هیچ گونه بودجه استانی به این جزیره تعلق نمی‌گیرد و از سوی دیگر نیز شرکت نفت بنا به محدودیت‌های موجود، توان پوشش تمام هزینه‌ها و تامین بودجه لازم را ندارند و در این بین آنکه متضرر می‌گردد فقط مردمی هستند که به نوعی حس می‌کنند مورد غفلت مسئولین قرار گرفته‌اند و عملاً فراموش شده‌اند. تنها مرجع مورد انتظار و به حق مردم نیز مسلماً نمایندگان محترم مجلس هستند که عدم رفع مشکلات خارگ و حتی فزونی آن، متاسفانه علیرغم میل باطنی، عدم توجه نمایندگان پیشین و حال را در ذهن مردم القاء می‌نماید و در اینجاست که خواسته قلبی یک ملت شریف را از جنابعالی می‌خواهیم، باشد که خدای متعال شرف و عزت شما را افزونتر نماید و در سایه مقام معظم رهبری، جملگی، پاسدار خون پاک شهدا باشیم.

جناب آقای موسوی‌نژاد، عمده مشکلات مردم خارگ را به استحضار شما می‌رسانیم و امید فراوان داریم که دست یاری این مردم را می‌فشارید و بر این التفات خاص و مسئولانه حضرتعالی بسیار سپاسگذاریم.

1- وضعیت ایاب و ذهاب دریایی مردم خارگ در بدترین وضعیت ممکن قرار دارد. جابجایی جمعیت رو به رشد خارگ فقط با دو کشتی مسافربری فرسوده و قدیمی صورت می‌پذیرد که عمدتاً به دلیل نقص و ایرادهای فراوان، خارج از سرویس می‌شوند و اگر هم فعال باشند با سرعت ناچیز خود زجر سفر را دو چندان می‌کنند. ای کاش یک بار هم که شده یک مسئول، در روزهای بی‌شماری که هوا طوفانی است فقط تصویری از کودکان و زنان را در دریای متلاطم و رعب انگیز ببینند و برای یک لحظه و نه 2 یا 3 ساعتی که آنها تحمل می‌کنند، فرزندان خود را جای آنها تصور کند.

2-وضعیت اسناد مالکیت ملک‌های مردم خارگ هنوز نامشخص است و هیچ سند رسمی ندارد.

3-مدیریت عملیات عمومی خارگ با مصوبه دولت و با هدف خدمات رسانی بین مردم و شرکت نفت جهت ارائه خدمات و تسهیلات و رفع مشکلات عمده ایجاد گردید ولی متاسفانه پس از مدتی به سمت شرکت نفت سوق داده شد و امروزه بخشی از بدنه شرکت نفت محسوب می‌شود و انتظار می‌رود به طور شفاف موضع این نهاد مردمی جهت خدمات رسانی مطلوبتر، مشخص شود.

از صبر و حوصله شما و پیگیری‌های مجدانه‌ای که در جهت رفع مشکلات مردم خارگ به عمل می‌آورید سپاسگذاری می‌نماییم.

جمعی از مردم خارگ


به گزارش فکرشهر، جزیره خارگ در تقسیمات کشوری، جزیی از شهرستان بوشهر محسوب می‌شود.

منبع: فارس

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر