يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
فکرشهر: شبکه خبری "سی ان ان" با انتشار گزارشی در این باره می نویسد:"حسن روحانی" رییس جمهوری ایران نیز موفقیت زنان در انتخابات اخیر مجلس را به آنان تبریک گفت. پیام شادباش او در حساب کاربری اش در توئیتر منتنشر شده است. روحانی متوجه شده که حضور 17 نماینده زن در مجلس جدید این کشور نوید بخش روزهای تازه است. او نوشته است که این یک رکورد فوق العاده بود و امیدوار است که چنین موفقیتی سبب فعالیت موثرتر زنان در همه زمینه ها شود.
کد خبر: ۲۲۳۳۵
سه‌شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳

فکرشهر: شبکه خبری "سی ان ان" با انتشار گزارشی در این باره می نویسد:"حسن روحانی" رییس جمهوری ایران نیز موفقیت زنان در انتخابات اخیر مجلس را به آنان تبریک گفت. پیام شادباش او در حساب کاربری اش در توئیتر منتنشر شده است. روحانی متوجه شده که حضور 17 نماینده زن در مجلس جدید این کشور نوید بخش روزهای تازه است. او نوشته است که این یک رکورد فوق العاده بود و امیدوار است که چنین موفقیتی سبب فعالیت موثرتر زنان در همه زمینه ها شود. سیزده زن در دور اول انتخابات مجلس در تاریخ 26 فوریه به مجلس راه یافته بودند و چهار کرسی نیز در دور انتخابات جمعه گذشته از آن آنان شد نمایندگانی که اکثرا از میانه روها و اصلاح طلبان هستند".

\n\n

\nبه گزارش فکرشهر، سی ان ان در ادامه به نقل زا "رضا مرعشی" مدیر تحقیقات شورای ملی ایرانی – امریکایی (نایاک) می نویسد:"بسیاری از این زنان هم جبهه با روحانی میانه رو هستند. این یک پیشرفت است. با این حال، نباید در قدرت تاثیرگذاری آنان در قانونگذاری مبالغه کنیم".
\nمرعشی باور دارد که این رویداد می تواند سبب افزایش مشارکت زنان شود. او می افزاید:"این موضوع نشان می دهد که رویداد اخیر بسیار مهم است و غیر قابل انکار است که زنان نقش مهمی برای ترسیم آینده دارند. "مجید رفیع زاده" پژوهعشگر دانشگاه هاروارد می گوید:"انتخابات و موفقیت زنان نشان می دهد که تغییر افکار عمومی به سوی طیف میانه رو خواهد بود و سیاست ایران از تندروی های گذشته دور خواهد شد. در پارلمان 290 کرسی ای ایران 6 درصد آن را زنان تشکیل می دهند".
\nمنبع: خرداد

\n\n

سی ان ان در پایان اشاره می کند که مدت تشکیل مجلس تازه تا 28 ماه مه طول می کشد و کارشناسان باور دارند که روحانی با مجلسی کمتر خصمانه نسبت به گذشته مواجه خواهد بود که دست او را برای اصلاحات بیش تر باز می گذارد.

\n\n

 

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر