چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اظهارات مسئولین کشوری و استانی پیرامون حادثه ی امروز بیمارستان برازجان؛
فکرشهر: حادثه ی بامداد امروز در بیمارستان 17 شهریور برازجان مسئولین کشوری و استانی را به این شهر کشاند و اظهارات سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را نیز در پی داشت...
کد خبر: ۲۲۳۳۸
سه‌شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۵:۱۳

فکرشهر: حادثه ی بامداد امروز در بیمارستان 17 شهریور برازجان مسئولین کشوری و استانی را به این شهر کشاند و اظهارات سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را نیز در پی داشت.

\n\n

توپ نماینده ویژه وزیر بهداشت در زمین آتش نشانی/ تعلل آتش نشانی برای اطفای حریق بیمارستان 17 شهریور در دست بررسی است

\n\n

به گزارش فکرشهر، معاون پرستاری که به عنوان نماینده ویژه وزیر بهداشت برای بررسی آتش‌سوزی در بیمارستان 17 شهریور برازجان به این شهر سفر کرده است، با بیان این که بیمارستان 17 شهریور برازجان، بیش از 50 سال قدمت دارد، گفت: پشت سقف کاذب بیمارستان از بوریا و نوعی چوب ساخته شده است که قابل اشتعال بوده و بعد از اتصالی در سیستم برق بخش مراقبت‌های ویژه، آتش با سرعت به بقیه قسمت‌های بیمارستان گسترش می‌‎یابد.

\n\n

دکتر محمد میرزابیگی افزود: در پی این آتش‌سوزی 3 بار با آتش نشانی تماس گرفته می‌شود ولی دوبار تماس برقرار شده با آتش نشانی از سوی اپراتور مربوطه جدی گرفته نشده است و پس از این که بیماران توسط پرسنل بیمارستان و تکنسین‌های اورژانس از بخش تخلیه شدند، نیروهای آتش نشانی به محل حادثه رسیدند.

\n\n

\n\n

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: با توجه به این که آتش‌سوزی در ساعت 4 بامداد رخ داده بود و بیماران خواب بودند همچنین به غیر از پرستاران و پرسنل بیمارستان ، مردم و همراهان بیماران هم در محل حادثه نبودند، پرسنل و پرستاران خدوم اقدام به انتقاران بیماران از بخش و تحویل به آمبولانس‌های اورژانس به منظور انتقال به بیمارستان شهید گنجی کردند. 

\n\n

وی گفت: در این حادثه دو نفر از پرستاران نیز در حین کمک به انتقال بیماران دچار آسیب‌دیدگی سطحی شدند.

\n\n

این مقام مسئول در پاسخ به این پرسش که چرا فقط بخش قلب این بیمارستان قدیمی به بیمارستان جدید شهید گنجی منتقل نشده است؛ گفت: موقعیت مکانی و استقرار این بیمارستان در مرکز شهر برای دسترسی بیماران به این بیمارستان مناسبتر بوده است و درحال حاضر این بخش نیز به بیمارستان جدید منتقل شد.

\n\n

دکتر میرزابیگی اضافه کرد: در پی وقوع این حادثه جلسه‌ای با حضور مسولان شهرستان در محل فرمانداری برگزار شد و علت تاخیر آتش نشانی در دست بررسی است.

\n\n

بیمارستان برازجان، فرسوده بود

\n\n

قائم مقام وزیر بهداشت نیز در خصوص وضعیت بیمارستان برازجان اظهارکرد: این بیمارستان از جمله بیمارستان های قدیمی کشور به حساب می آید که به دلیل فرسودگی، تعداد قابل توجهی از تخت های آن به بیمارستان جدید برازجان انتقال داده شده بود. 

\n\n

\n\n

به نوشته ی میزان، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: سال گذشته بیمارستان جدید برازجان افتتاح شده بود و تنها تخت های بخش CCU بیمارستان فرسوده برازجان به مکان جدید منتقل نشده بود که بعد از این حادثه جابه جایی کامل صورت خواهد گرفت. 

\n\n

حریرچی با اشاره به اقدامات صورت گرفته شده به منظور امداد رسانی به موقع به بیماران بیمارستان برازجان که دچار حریق شده بودند گفت: خوشبختانه امدادرسانی ها به موقع انجام شد و نیروهای امدادی 5 شهر همجوار شهر برازجان نیز به موقع در محل حادثه حاضر شدند.

\n\n

قول های معاون درمان دانشگاه به برازجانی ها

\n\n

 معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز اظهارداشت: ارائه خدمات به بیماران در برازجان قطع نشده است. بیماران به بیمارستان شهید گنجی منتقل شده و بخش درمانی نیز در روزهای آینده فعال می‌شود.

\n\n

سید سجاد اقبالی به مهر گفت: متاسفانه امروز شاهد حادثه تلخی در بیمارستان ۱۷ شهریور برازجان بودیم که منجر به فوت یکی از بیماران شد و جا دارد که با خانواده محترم این بیمار تسلیت عرض کنیم.

\n\n

وی اضافه کرد: با همت همه مسئولان استانی و شهرستانی کار بازسازی بیمارستان را در سریع‌ترین زمان و با حداکثر سرعت انجام خواهیم داد تا خدمات مناسب در اختیار مردم قرار گیرد.

\n\n

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: در این بیمارستان دو نوع خدمت ارائه می‌شود که شامل خدمات سرپایی، خدمات رادیولوژی و داروخانه بود که این بخش‌ها ظرف سه تا چهار روز آینده در ساختمان مجاور فعال خواهد شد و خدمات مورد نیاز ارائه می‌شود. ساختمان موجود است و باید تجهیزات مستقر شود.

\n\n

وی خاطرنشان کرد: با فعال شدن مجدد این بخش در ساختمان مجاور، همه تخصص‌هایی که در این بیمارستان فعالیت داشتند، مجددا خدمات خود را ارائه خواهند کرد.

\n\n

\n\n

اقبالی ادامه داد: در زمینه خدمات بستری نیز خوشبختانه با تلاش صورت گرفته در بیمارستان شهید گنجی برازجان جابجایی‌هایی را برای استقرار تخت‌های آی‌سی‌یو و سی‌سی‌یو انجام دادیم و توانستیم ظرفیتی معادل بیمارستان ۱۷ شهریور را آنجا ایجاد کنیم.

\n\n

وی با اشاره به آماده‌سازی شش تخت مراقبت‌های ویژه در بیمارستان شهید گنجی برازجان، افزود: خدمات مورد نیاز با کیفیت مناسب و ضریب اطمینان بالا به بیماران ارائه می‌شود و مشکلی برای مراجعین نداریم.

\n\n

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: بخش قلب دیگر بیمارستان‌های استان از جمله بیمارستان قلب بوشهر و بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر نیز در حالت آماده‌باش قرار دارند و هماهنگی با مرکز اورژانس صورت گرفته است تا بیماران قلبی از مناطقی که قبلا به بیمارستان برازجان اعزام می‌شدند، به بیمارستان‌های مذکور اعزام شوند و از بار اضافی به شهر برازجان تا چند روز آینده جلوگیری شود.

\n\n

وی بیان کرد: معاون وزیر بهداشت نیز امروز وارد استان شدند و بازدیدی را از بیمارستان ۱۷ شهریور برازجان داشتند و وزیر بهداشت، قایئم مقام وزیر بهداشت و معاونت درمان وزیر بهداشت نیز به صورت مستمر با تماس‌های خود پیگیری وضعیت بیمارستان هستند.

\n\n

اقبالی در ارتباط با تجهیزات حادثه دیده در این آتش‌سوزی نیز گفت: مقرر شده است که در اسرع وقت خسارات مورد نظر جبران شود؛ این تجهیزات به دو طریق تامین خواهد شد. تجهیزات ضروری توسط دانشگاه در اسرع وقت تامین خواهد شد.

\n\n

وی ادامه داد: ستاد بحران ما در استان بوشهر به ریاست معاونت درمان تشکیل شده است و اقدامات اساسی برای تامین مایحتاج بیمارستان صورت خواهد گرفت.

\n\n

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار کرد: به منظور تامین نیازمندی‌های درازمدت نیز به دستور وزیر بهداشت، یک برآورد صورت خواهد گرفت و انشالله در چند روز آینده برخی از این اقلام جبران خواهد شد.

\n\n

وی افزود: بازسازی این بیمارستان نیز نیازمند کارشناسی بهتری است و امیدواریم شاهد تکرار چنین مسائلی نباشیم.

\n\n

به گزارش فکرشهر، در حادثه ی آتش سوزی گسترده ی بیمارستان 17 شهریور برازجان که ساعت 4 صبح امروز آغاز شد و اطفای تقریبی آن تا ساعت 8 ادامه یافت، کل بیمارستان قلب و درمانگاه آن سوخت و یکی از بیماران که زنی 70 ساله و معلول بود در اثر خفگی جان خود را از دست داد؛ چندین پرستار و اتش نشان نیز مصدوم شدند.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر