پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
آیت الله حسینی بوشهری:
فکرشهر: مدیر حوزه های علمیه کشور با تاکید بر اینکه به‌هیچ‌عنوان نباید از ظرفیت فضای مجازی غافل شویم، ابراز کرد: امروزه پهنای باند ما را غربی‌ها می‌دهند.\r\n
کد خبر: ۲۳۱۸
يکشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۶

فکرشهر: مدیر حوزه های علمیه کشور با تاکید بر اینکه به‌هیچ‌عنوان نباید از ظرفیت فضای مجازی غافل شویم، ابراز کرد: امروزه پهنای باند ما را غربی‌ها می‌دهند، ما باید به دنبال خروج از این وضعیت باشیم و این عرصه را خود در دست بگیریم. نباید گوگل، عاشورای ما را به نفع صهیونیست‌ها مصادره کند.

به گزارش فکرشهر، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری در همایش دفتر همکاری های آموزش و پرورش و حوزه با عنوان «تربیت اسلامی و فضای مجازی» که در جمکران قم برگزار شد اظهار داشت: اینترنت و فضای مجازی، فضایی بدیع و هیجان انگیز است، طوری که امروز می‌توان گفت هیچ چیزی وجود ندارد که در اینترنت وجود نداشته باشد؛ انواع و اقسام اطلاعات در موضوعات مختلف با مراجعه به فضای مجازی در اختیار ما قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: امروزه عنوان می‌شود که 71 درصد افراد بین 15 تا 30 سال حداقل یک بار محیط چت را تجربه کرده اند؛ زیرا با آن می‌توانند با گروه های مختلف مردم ارتباط برقرار کنند.

به نوشته مرکز خبر حوزه؛ نماینده بوشهر در مجلس خبرگان ادامه داد: حجم عظیم فضای مجازی و امکاناتی که در اختیار کاربران قرار می‌دهد، افراد بسیاری را به سمت خود می‌کشد که لازم است، در این عرصه توجه جدی و کاملی به این حوزه شود و باید از این فرصت ‌های مهم برای ترویج مبانی دینی و الهی و مقابله با تهاجمات دشمن استفاده کنیم.

آیت‌الله حسینی بوشهری تصریح کرد: فلسفه همکاری حوزه و آموزش و پرورش این است که آموزش و پرورش این ظرفیت عظیم را بسترسازی کند تا حوزه‌ بتوانند با حضور فعال در عرصه تولید محتوا، به افزایش دانایی و پوشش فرهنگی جوانان، پاسخ به شبهات آن ها، در اختیار قرار دادن معارف اصیل انسانی و تلاش در جهت ارتقاء رشد و کمال انسانی اقدام کند.

وی با اشاره به این که تفاهم ‌نامه های حوزه و آموزش و پرورش باید به سرعت عملیاتی شود و نباید در حد یک کاغذ امضا شده در بایگانی‌ها قرار بگیرد، تاکید کرد: حوزه به طور کامل آمادگی دارد در همه عرصه ها با آموزش و پرورش همکاری کند تا نسل جوان که در آینده اداره امور کشور به دست آنان خواهد افتاد را به نحو احسن تربیت کند. /ص

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر