دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: از هفته گذشته شماری از موتورسیکلت سواران بوشهری هنگام استفاده از کارت سوخت متوجه ابطال و سوختن آن شدند.\r\n
کد خبر: ۲۳۱۹
يکشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۲

فکرشهر: از هفته گذشته شماری از موتورسیکلت سواران بوشهری هنگام استفاده از کارت سوخت متوجه ابطال و سوختن آن شدند.

به گزارش فکرشهر به نقل از خلیج فارس، این موضوع اگرچه ابتدای کار برای اغلب جایگاه داران بنزین نیز تازگی داشت، ولی پیگیری آنها از شرکت پخش فرآورده های نفتی استان مشخص کرد: این تصمیم در خصوص موتورسیکلت های فاقد پلاک ملی اتخاذ شده است.

برپایه این گزارش، در هفته گذشته کارت سوخت تعدادی قابل توجهی از این موتورسوارها به طور ناگهانی باطل شده و صاحبان این وسایل نقلیه را غافلگیر کرد.

عدم اطلاع رسانی قبلی درخصوص این موضوع باعث تعجب صاحبان موتورسیکلت ها و بیان دلایل پراکنده و متناقضی شده است.

در این بین برخی جایگاه داران این موضوع را مربوط به موتورسیکلت های بالای 10 سال می دانستند و برخی از آنها مدعی حذف سهمیه ذخیره شده در کارت سوخت پس از ابطال بودند.

شرکت پخش: موتورسیکلت های فاقد پلاک ملی مشمول طرح شده اند

در همین حال مدیر روابط عمومی شرکت پخش فرآورده های نفتی بوشهر سوختن کارت های سوخت برخی موتورسیکلت ها را تایید کرد و می گوید: این تصمیم از دو سال پیش توسط ستاد مدیریت سوخت کشور اتخاذ و به تدریج در سطح استان ها اعمال شده است.

مهرداد بیوکی در گفتگو با «خلیج فارس» افزود: براساس این مصوبه، کارت سوخت موتورسیکلت ها و اتومبیل های فرسوده به طور کلی باید ابطال شود، اما در بوشهر عمدتا موتورسیکلت های فاقد پلاک ملی دچار این موضوع شده اند.

به گفته وی، موتورسوارانی که کارت های سوخت شان سوخته، باید ضمن مراجعه به پلیس، نسبت به تعویض پلاک قدیمی به ملی اقدام کنند تا کارت سوخت جدید برای آنها صادر شود. 

وی درباره سرنوشت سوخت ذخیره شده در کارت بنزین موتورسیکلت هایی که شرایط صدور پلاک ملی ندارند نیز گفت: امکان بازگرداندن کارت و سهمیه این موتورسیکلت ها فراهم نیست.

اطلاع رسانی کردیم

بیوکی ضعف اطلاع رسانی به مردم و موتورسواران درباره ابطال کارت های سوخت و اجرای ناگهانی این تصمیم را نمی پذیرد و می گوید: از ماهها پیش در بسیاری از جایگاههای پمپ بنزین بنرهایی برای هشدار نسبت به ابطال کارت سوخت موتورسیکلت های فرسوده و فاقد پلاک ملی اطلاع رسانی شده است. /ص

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر