جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر:
به گزارش فکرشهر، هفته فیلم و عکس بوشهر عصر روز یکشنبه، 28 اردیبهشت ماه، با حضور مدیرعامل انجمن سینمای جوان کشور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر و هنرمندان فیلم و عکس سینمای جوان استان در محل سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر آغاز بکار کرد.
کد خبر: ۲۳۳۷
دوشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۰

فکرشهر: با حضور مدیر عامل انجمن سینمای جوان کشور، هفته فیلم و عکس بوشهر کلید خورد.

به گزارش فکرشهر، هفته فیلم و عکس بوشهر عصر روز یکشنبه، 28 اردیبهشت ماه، با حضور مدیرعامل انجمن سینمای جوان کشور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر و هنرمندان فیلم و عکس سینمای جوان استان در محل سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر آغاز بکار کرد.

 در این آیین، ایل بیگی اظهار داشت: پردازش فرهنگ، هنر و افتخارات منطقه در تولید آثار می تواند ضمن ماندگاری آثار ، موجب درخشش و موفقیت های بیشتر گردد.

مدیرعامل انجمن سینمای جوان کشور در مراسم افتتاحیه هفته فیلم و عکس بوشهر افزود: آثاری که با هویت و دارای عیار فرهنگی یک منطقه باشد می تواند حمایت بیشتر مسئولان را جلب نموده و کسب عنوان در جشنواره های مختلف را باعث شود.

وی افزود: انجمن سینمای جوان دفتر بوشهر از امکانات زیر ساختی نسبتا خوبی برخوردار است که در مقایسه یا دفاتر انجمن سینمای جوان دیگر در سراسر کشور شرایط بسیار مطلوبی دارد و هنرمندان این استان با اینگونه پشتوانه ها، حمایت بیشتر مسئولان و موفقیت های چشمگیر در دوره های اخیر ، می توانند تحولات خوبی را در حوزه فیلم و عکس رقم بزنند.

این مقام مسئول یادآور شد: از مجموع 700 فیلم تولیدی توسط انجمن سینمای جوان درسال های 91 و 92 تنها 30 فیلم قابل دفاع است.

وی افزود: بیشتر فیلم های تولیدی آپارتمانی، شهرنشینی و بی هویت شده و باید در آثار فیلمسازان طعم و مزه هر منطقه ای که فیلمساز در آنجا فیلم ساخته احساس شود.

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران اضافه کرد: تصویب طرح فیلم های هنرمندان جوان در مراکز استان ها و اولویت واگذاری امکانات فیلسمازی برای استعدادهای هنری از سیاست های این انجمن است.

ایل بیگی بیان کرد: برنامه های انجمن سینمای جوان ایران بر اساس خرد جمعی تنظیم و تدوین شده است.

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران یادآورشد: احیای هویت دفاتر انجمن سینمای جوانان در استان ها و تقویت جایگاه آن ها برنامه هایی است تا انجمن ها در استان ها بتوانند جایگاه در خور خود را به‎دست بیاورند.

ایل بیگی با بیان این که توجه به سینما باید در شهرها و حتی روستاها در دستور کار مسوولان قرار گیرد، گفت: با وجود امکانات موجود در انجمن ها، انجمن سینمای جوان پشتوانه خوبی برای سینمای ایران بوده است.

وی افزود: تلاش برای تامین امکانات مورد نیاز در دفاتر انجمن با پیگیری از سوی مسوولان استانی در دستور کار است و دفاتر انجمن در مراکز استان ها شرایطی فراهم کنند تا کلاس های هنری در شهرستان ها نیز برگزار شود.

رئیس هیئت مدیر انجمن سینمای جوان کشور یاداور شد: امیدواریم با عنایت به پتانسیل و ظرفیت های موجود در این استان شاهد رونق و پیشرفت بیش از پیش فیلم و عکس در بوشهر بوده و بزودی زمینه بروز پدیده هایی جدید در عرصه فیلم و عکس استان بوشهر باشیم.

در آیین افتتاحیه هفته فیلم و عکس بوشهر، دکتر ماحوزی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر نیز گفت: روحیه تعامل و همکاری در انجمن سینمای جوانان ایران دفتر بوشهر مثال زدنی است.

وی از مدیران انجمن سینمای جوانان در استان خواست تا استعدادها را در زمینه های فیلمسازی، پویانمایی و عکس شناسایی کنند و با برگزاری دوره ها و کارگاه های آموزشی در طول سال زمینه شکوفایی و افزایش معلومات آنها را فراهم سازند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، ماحوزی در حاشیه آئین افتتاحیه هفته فیلم , عکس گفت: تلاش خواهیم کرد با مدیریت جهادی در خدمت هنرمندان استان باشیم و در حد توان به آنها کمک نماییم.

وی خاطرنشان کرد: توانمندی های نهفته ای در این استان داریم که برای رسیدن و پویایی این اندیشه و بهره بردن دیگران از آن، باید با استفاده از ابزار هنر مانند سینما آن را به دیگران عرضه کنیم.

در این آئین وب سایت جدید انجمن سینمای جوان دفتر بوشهر با آدرس www.filmax.ir رونمایی شد.

تقدیر از سیدحسین صافی،عبدالرسول جمالی،فریماه بوشهری و کریم فائقیان به عنوان مسئولان قبلی دفتر بوشهر و همچنین تجلیل از جواد رمضانی،علیرضا حسن زاده فرد،اعظم جامه بزرگ،حسین مظفری و دنیا اکرم زاده به عنوان افراد پیشکسوت، فعال و موفق در حوزه فیلم و عکس انجمن سینمای جوان دفتر بوشهر از دیگر برنامه های جنبی آئین افتتاحیه هفته فیلم و عکس بوشهر بود.

پس از این آئین نمایشگاه عکس هنرمندان دفتر بوشهر با حضور مسئولان و هنرمندان گشایش یافت. هفته فیلم و عکس بوشهر از امروز یکشنبه 28 اردیبهشت آغاز و تا سه‌شنبه سی ام اردیبهشت ماه ادامه دارد.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر