چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر:  مدیر کل دامپزشکی استان بوشهر در شصت و هشتمین نشست علنی شورای اسلامی شهر بوشهر از وضعیت نامطلوب بازار ماهی فروشان بوشهر انتقاد و آن را شایسته مردم ندانست .به گزارش فکرشهر دکتر بحرانی اظهار داشت:* 30 تا 40 فعالیت های دامپزشکی بر کنترل بیمارهای دامی است و مابقی صرف نظارت های بهداشتی بر عرصه می باشد .* بیشترین مشکلات عرصه در ساعات خارج از وقت اداری است که  به دلیل تعدد مراکز عرصه و تعطیلی سیستم قضایی بحث نظارت با مشکل جدی همراه می شود.*چهار کشتارگاه سنتی در شهرهای کنگان ، خورموج ، گناوه و دیلم و یک کشتارگاه صنعتی در پاهکوتاه بوشهر وجود دارد.
کد خبر: ۲۳۵۰
دوشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۱:۱۰

فکرشهر:  مدیر کل دامپزشکی استان بوشهر در شصت و هشتمین نشست علنی شورای اسلامی شهر بوشهر از وضعیت نامطلوب بازار ماهی فروشان بوشهر انتقاد و آن را شایسته مردم ندانست .

به گزارش فکرشهر دکتر بحرانی اظهار داشت:

* 30 تا 40 فعالیت های دامپزشکی بر کنترل بیمارهای دامی است و مابقی صرف نظارت های بهداشتی بر عرصه می باشد .

* بیشترین مشکلات عرصه در ساعات خارج از وقت اداری است که  به دلیل تعدد مراکز عرصه و تعطیلی سیستم قضایی بحث نظارت با مشکل جدی همراه می شود.

*چهار کشتارگاه سنتی در شهرهای کنگان ، خورموج ، گناوه و دیلم و یک کشتارگاه صنعتی در پاهکوتاه بوشهر وجود دارد.

* بر اساس نص صریح قانون متولی کشتارگاه ها شهرداری است که به دلیل قرار گرفتن کشتارگاه صنعتی چاهکوتاه در خارج محدوده شهری بوشهر و مقرون به صرفه نبودن این کشتارگاه ، شهرداری  بوشهر چندان تمایلی به این مرکز ندارد و فعلا بدون متولی است .

* به دلیل استقرار تیم دامپزشکی به شکل بیست و چهار ساعته در کشتارگاه صنعتی چاهکوتاه مشکلی در خصوص نظارت های بهداشتی وجود ندارد اما در محیط عرصه نیازمند توجه به یک سری استانداردهای بهداشتی است که متاسفانه وضعیت کنونی جالب نیست .

*به شهروندان اطمینان می دهیم که تمامی طیور از جمله مرغ مورد استفاده مردم مستمر به شکل راندوم مورد آزمایش های هرمونی قرار می گیرد .

*این که در افکار عمومی گفته می شود به مرغ و طیور هرمون تزریق می شود که سبب پرمویی در سر و صورت شده است مینای علمی وجود ندارد . البته انتی بیوتیک های تجویز می شود که نقشی در کیفیت گوشت ندارد .

* هر چند وضعیت بازارماهی فروشان بوشهر نسبت به گذشته بهبود یافته است اما به دلیل شرایط نامطلوب سپتیک پشت این بازار و عدم توجه به مسائل بهداشتی حین حمل به درون بازار  مشکلات گسترده ای وجود دارد که مورد تایید دامپزشکی استان نیست .

* با ایجاد زیرساخت های لازم در شیلات استان و اختصاص یک سالن بزرک با تجهیزات کاملا بهداشتی زمینه انتقال بازار ماهی فروشان به این مکان ایجاد شد که با مقاومت بازاریان و صنف ماهی فروشان مواجه شدیم .انتقال بازار ماهی فروشان به این مکان ضروری است .

منبع: سوک

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر