سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون امور عمرانی استانداری بوشهر گفت: 30 میلیارد ریال برای تکمیل فاز نخست دانشکده معماری خلیج فارس بوشهر اختصاص یافته است.به گزارش فکرشهر، شاپور رستمی روز دوشنبه در نشست بررسی وضعیت اجرایی پروژه دانشکده معماری خلیج فارس بوشهر افزود: از این میزان 10 میلیارد ریال از محل اعتبارات استان و مابقی از محل اعتبارات بافت فرسوده تامین می شود.وی اضافه کرد: با توجه به این که 20 میلیارد ریال از این میزان اعبتار مربوط به اعتبارات سال 92 است راه و شهرسازی باید برای جذب آن پیش از پایان سال مالی اقدام کند.
کد خبر: ۲۳۶۳
دوشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۳

فکرشهر: معاون امور عمرانی استانداری بوشهر گفت: 30 میلیارد ریال برای تکمیل فاز نخست دانشکده معماری خلیج فارس بوشهر اختصاص یافته است.

به گزارش فکرشهر، شاپور رستمی روز دوشنبه در نشست بررسی وضعیت اجرایی پروژه دانشکده معماری خلیج فارس بوشهر افزود: از این میزان 10 میلیارد ریال از محل اعتبارات استان و مابقی از محل اعتبارات بافت فرسوده تامین می شود.

وی اضافه کرد: با توجه به این که 20 میلیارد ریال از این میزان اعبتار مربوط به اعتبارات سال 92 است راه و شهرسازی باید برای جذب آن پیش از پایان سال مالی اقدام کند.

رستمی با از عملکرد مشاور پروژه ساختمان دانشکده معماری بوشهر انتقاد و اظهارکرد: از لحاظ قانونی مسوولیت پروژه با مشاور است و با مشاوران و پیمانکارانی که در عمل به تعهدات خود در اجرای پروژه ها کوتاهی کنند قاطع برخورد می کنیم.

وی بیان کرد: برای تکمیل دنشکده معماری بوشهر از لحاظ اعتباری مشکلی نداریم و و این پروژه به عنوان یکی از پروژه های اولویت دار استان باید فعال شود.

رستمی : وی ادامه داد: متعهد شده ایم فاز اول این پروژه تا مهرآماده بهره برداری شود بنابراین دستگاه های اجرایی باید با تعامل و همکاری بین بخشی برای تسریع در تکمیل این پروژه همت کنند.

معاون استاندار بوشهر تاکید کرد: مسکن و شهرسازی با پیمانکار پروژه به جمع بندی برسد که فاز اول ساختمان دانشکده تا مرداد تکمیل شود.

رستمی گفت: زمان زیادی نداریم وهرچه زودتر برای جذب اعتبار باید اقدام کنیم و تلاش می کنیم اعتبار بیشتری از محل بافت های فرسوده بگیریم.

وی افزود: باید زندگی، نشاط و شادابی را در کنار علم و دانش به بافت تاریخی بوشهر ببریم و از هم اکنون فضای لازم برای این امر را در دانشکده معماری که در بافت تاریخی این قرار دارد، آماده کنیم. 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر دراین نشست گفت: فاز اول دانشکده معماری در قالب 16 پلاک در بافت قدیم ایجاد شده است که تجمیع این پلاک ها و انتقال آن به دانشگاه خلیج فارس به مصوبه هیات دولت نیاز دارد.

محمدابراهیم فروزانی افزود: از این تعداد 15 پلاک به نام میراث فرهنگی و یک پلاک به نام راه و شهرسازی است و پیش نویس این مصوبه برای طرح در هیات دولت در دست تدوین است و همزمان کار تجمیع را نیز انجام می دهیم.

وی اضافه کرد: مقرر شده بهسازی پیرامون دانشکده، فضای سبز و پارکینگ که در خارج از بافت قرار دارد، توسط شهرداری بوشهر پیگیری شود. 

ساختمان دانشکده هنر ومعماری بوشهر که دربافت تاریخی بوشهر قرار دارد دارای چهار هزار و 300 متر مربع زیربنا است که در آن 10 کلاس برای تحصیل دانشجویان با امکانات آزمایشگاهی ایجاد شده است.

پیشرفت فاز نخست دانشکده معماری بوشهر اکنون 75 درصد که با تملک دو ساختمان همجوار این دانشکده و الحاق آن به این مرکز آموزشی شکل و زیبایی این مجموعه ارتقا می یابد.

درب و پنجره های ساختمان دانشکده هنر و معماری با مساحت 600 مترمربع به سبک 150 سال پیش طراحی و نصب می شود که برای ساخت آنها 13 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

ساختمان دانشکده هنر و معماری بوشهر دربافت تاریخی در دو فاز طراحی شده که فاز نخست آن امسال با حمایت های استاندار بوشهر تکمیل می شود. 

منبع:ایرنا

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر