چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: امام جمعه برازجان گفت: ازدواج و تحصیل دو امر مقدس هستند که در اسلام برآنها تاکید شده است اما برای جوانان و بویژه دختران انجام یکی از آنها نباید مانع دیگری شود.
کد خبر: ۲۴۰۵
چهارشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۳

به گزارش فکرشهر، حجت الاسلام حسن مصلح در نشست شورای آموزش و پرورش دشتستان افزود: ازدواج های دیرهنگام یکی از معضلات بزرگ و گریبانگیر جامعه است و این امر را برای جوانان باید تسهیل کرد.

وی هدف اولیه از زندگی را تشکیل خانواده خواند و اظهارکرد: علما و بزرگان ما همه به ازدواج به موقع تاکید فراوانی دارند.

مصلح با اشاره به این که علم آموزی درکتب دینی ما از ارزش بالایی برخوردار است اظهارکرد: تا آنجایی که امکان دارد نباید محدودیت در ازدواج دختران محصل ایجاد شود.

امام جمعه برازجان گفت: امر تعلیم و تربیت در آموزه های دینی و تربیتی اسلام و ائمه و امامان ما بسیار مورد تاکید قرار گرفته است.

وی بر استفاده بیشتر از امامان جماعت در مدارس، برنامه ریزی برای پرکردن اوقات فراغت دانش آموزان و فعال کردن کانون های اوقات فراغت در ایام تابستان در همه مناطق شهری و محلات تاکید کرد.

فرماندار دشتستان گفت: هر قدر زمینه را برای توسعه آموزش و پرورش دراین شهرستان فراهم آوریم گامی موثر در راستای توسعه همه جانبه دشتستان برداشته ایم.

ارسلان زارع بر شناسایی مشکلات حوزه امتحانات دانش آموزی تاکید کرد و افزود: مشکلات حوزه امتحانات دانش آموزی شناسایی و رصد شود و راهکارهای لازم برای برطرف کردن موانع این حوزه به نحو شایسته در نظر گرفته شود.

وی اضافه کرد: 11 پروژه عمرانی نیمه تمام در حوزه مدیریت آموزش و پرورش دشتستان وجود دارد که برای تکمیل آنها نیاز به اعتبار است.

زارع بیان کرد: پروژه هایی که پیشرفت فیزیکی 60 درصدی دارند در اولویت برنامه ریزی برای تکمیل قرار خواهند گرفت.

فرماندار دشتستان گفت: یکی پروژه های مهم حوزه آموزش و پرورش احداث استخر دانش آموزی در شهر برازجان با پیشرفت 40 درصدی است که برای تکمیل آن به اعتبار بالایی نیاز است.

وی افزود: کمیته ای در شهرستان دشتستان برای برخورد با کسانی که خارج از محدوده قانونی شهر ساخت و ساز می کنند، تشکیل می شود.

فرماندار دشتستان گفت: در آینده با تدوین و به روز رسانی نقشه تفصیلی شهر برازجان پیش بینی ایجاد فضاهای لازم آموزشی لحاظ خواهد شد.

زارع در باره نحوه حضور و تحصیل دختران متاهل دانش آموز در مدارس شهرستان دشتستان گفت: دو موضوع ازدواج و تحصیل هر دو لازم و ملزوم یکدیگر هستند و باعث رشد و آگاهی در بین خانواده ها می شود.

وی بیان کرد: آیین نامه چگونگی حضور و تحصیل دختران متاهل دانش آموز در مقاطع متوسطه روزانه در دستور کار آموزش و پرورش قرار گیرد و این موضوع اجرایی شود.

زارع اظهار کرد: در صورت امکان و به حد نصاب رسیدن دانش آموزان متاهل دختر، یک دوره کلاس هایی مجزا ویژه آنها در مدارس تشکیل و برگزار شود.

وی بر توجیه ولی دانش آموزان دختر متاهل در مقاطع ابتدایی و ایجاد تعهدات لازم از سوی اولیاءو دانش آموزان و نحوه حضور آنها در مدارس دخترانه تاکید کرد.

مدیر آموزش و پرورش دشتستان گفت: طرح ممنوعیت ورود موتورسیکلت در سال جدید تحصیلی در مدارس شهرستان اجرایی خواهد شد.

سید حسن لواسانی فرد اضافه کرد: با توجه به این که دانش آموزان در استفاده از موتورسیکلت زیر سن قانونی هستند و عوارض اجتماعی و قانونی فراوانی برای دانش آموزان در بردارد این طرح بجد در مدارس اجرا می شود.

وی بر همکاری شهرداری بر تغییر کاربری فضاهای آموزشی غیر دولتی، تکمیل فضاهای آموزشی نیمه تمام و پیش بینی فضاهای آموزشی در شهرک های جدید شهر برازجان تاکید کرد.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر