سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: کمبود آب در استان بوشهر باعث شده است تا مشکلات زیادی در زمینه تامین آب در استان بوشهر وجود داشته باشد و مسئولان مجبور باشند آب را سهمیه بندی کنند که این موضوع مشکلات زیادی را برای استفاده از آب ایجاد می‌کند.به گزارش فکرشهر، استان بوشهر در منطقه گرم و خشک کشور واقع شده است و از بارش‌های کمی برخوردار است و آب ناشی از بارش‌های آن نیز به خوبی جمع آوری نمی‌شود و اغلب این آب‌ها وارد دریا می‌شود تا استان بوشهر از داشتن مراکز ذخیره آب محروم باشد.
کد خبر: ۲۴۳۰
پنجشنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۱:۳۷

فکرشهر: کمبود آب در استان بوشهر باعث شده است تا مشکلات زیادی در زمینه تامین آب در استان بوشهر وجود داشته باشد و مسئولان مجبور باشند آب را سهمیه بندی کنند که این موضوع مشکلات زیادی را برای استفاده از آب ایجاد می‌کند.

به گزارش فکرشهر، استان بوشهر در منطقه گرم و خشک کشور واقع شده است و از بارش‌های کمی برخوردار است و آب ناشی از بارش‌های آن نیز به خوبی جمع آوری نمی‌شود و اغلب این آب‌ها وارد دریا می‌شود تا استان بوشهر از داشتن مراکز ذخیره آب محروم باشد.

بخش عمده آب مصرفی در استان بوشهر از استان‌های همجوار تامین می‌شود که آب‌رسانی از طریق خطوط طولانی آب به استان منتقل می‌شود و در سطح استان بوشهر توزیع می‌شود.

یکی از مهمترین مشکلات آبرسانی در استان بوشهر، فرسوده بودن خطوط آبرسانی استان است که باعث هدررفت بالای آب در استان می‌شود و به گفته مسئولان حدود 40 درصد از آب ورودی به استان بوشهر هدر می‌رود.

این میزان هدررفت آب سبب می‌شود تا استان بوشهر با کمبود آب مواجه شده و آبرسانی به شهرهای استان نوبت‌بندی شود که با تعویض خطوط آبرسانی و یا ترمیم این خطوط،‌ شاهد بهبود وضعیت آبرسانی در استان خواهیم بود.

تعویض شبکه آبرسانی استان هزینه بسیار بالایی خواهد داشت و عملا در شرایط کنونی این کار امکان‌پذیر نیست ولی ترمیم این شبکه‌ها می‌تواند تا حدود زیادی میزان هدررفت آب استان را کاهش دهد.

یکی دیگر از نکاتی که می‌تواند در لغو نوبت‌بندی آب تاثیرگذار باشد، مصرف بهینه و مناسب آب از سوی مشترکان است که اگر همه مردم استان به این موضوع توجه داشته باشند می‌توان آب را به صورت مداوم در همه نقاط استان توزیع کرد.

توسعه تاسیسات آب‌شیرین کن در استان بوشهر

استاندار بوشهر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بحران آب استان بوشهر جدی است و باید راهکارهای جدی برای مقآبله با این بحران اندیشیده شود که یکی از مهمترین راهکارها استفاده بهینه از آب است که امیدواریم مردم در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

مصطفی سالاری با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای عبور از بحران کم‌آبی در استان بوشهر، ادامه داد: یکی از مهمترین اولویت‌های استان بوشهر رفع مشکل آب است که بر اساس برنامه‌ریزی‌های کوتاه‌مدت و میان مدت و بلند مدت برای حل آن تلاش می‌کنیم.

وی اجرای تاسیسات آب شیرین‌کن را یکی از مهمترین راه‌های حل مشکل آب در استان بوشهر عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: تاسیسات آب شیرین کن بوشهر می‌تواند نقش بسیار مهمی در تامین آب مورد نیاز داشته باشد.

استاندار بوشهر به نقش بسیار مهم مردم در مصرف بهینه آب و رفع کمبودهای آب استان اشاره کرد و بیان داشت: تلاش می کنیم تا بحران آب استان را با همدلی و همکاری و همراهی همه مردم و مسئولان حل کنیم.


مشترکین آب استان بوشهر مصرف آب خود را هفت درصد کاهش دهند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر نیز صبح چهارشنبه در نشست بررسی وضعیت آب استان بوشهر اظهار داشت: 300 هزار متر مکعب آب در هر شبانه‌روز در استان بوشهر توزیع می‌شود که این میزان آب می‌تواند بر اساس استاندارد نیاز جمعیت استان را تامین کند.

کیقباد یاکیده بر لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: در حال حاضر در برخی از نقاط استان بوشهر شاهد توزیع آب به صورت نوبت‌بندی هستیم که در صورت مصرف بهینه آب می‌توانند به صورت مداوم از آب بهره‌مند باشند.

وی مدیریت مطلوب توزیع آب را برای رفع مشکلات بحران آب ضروری دانست و افزود: مشترکین آب استان بوشهر باید مصرف آب خود را پنج تا هفت درصد کاهش دهند تا آب به همه مناطق برسد.

بازسازی شبکه‌های آبرسانی نیازمند اختصاص اعتبارات مورد نیاز

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر تصریح کرد: در استان بوشهر سه ‌هزار کیلومتر شبکه آبرسانی داریم که سالانه چهار درصد آن باید بازسازی شود ولی به علت مشکلات اعتباری این امکان را نداریم و امسال 50 کیلومتر شبکه آبرسانی شهرهای استان بازسازی و اصلاح می شود.

وی خواستار توجه ویژه کمیته برنامه‌ریزی استان بوشهر به موضوع رفع بحران آب در استان بوشهر شد و اضافه کرد: اجرای طرح بازسازی مذکور نیازمند بیش از 50 میلیارد ریال اعتبار است که امیدواریم شاهد همکاری مسئولان در این زمینه باشیم.

مدیر آبفای استان بوشهر در ادامه بیان داشت: حل مشکلات آب مناطق مختلف استان را در دستور کار داریم و دو ایستگاه پمپاژ برای حل مشکل عالی‌شهر و محلات تنگک‌های بوشهر طراحی شده که 240 میلیون تومان اعتبار برای اجرای آنها نیاز داریم.

یاکیده خواستار تلاش همه فرمانداران و دیگر مسئولان استان برای حل مشکل آب شد و ادامه داد: حل مشکل کم آبی توسط مسئولان استان در طرح‌های اولویت‌دار استان بوشهر قرار گرفته است.


 

نوبت‌بندی توزیع آب در استان بوشهر

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر نیز بر لزوم مدیریت صحیح آب در استان بوشهر تاکید کرد و گفت: پیشگیری از بحران کم‌آبی نیازمند همراهی و همدلی همه مسئولان است و باید تلاش کنیم تا با کمک هم این بحران را مدیریت کنیم.

شاپور رستمی با اشاره به ایجاد وضعیت پایدار آب در استان بوشهر، بیان داشت: این وضعیت قآبل تقدیر است ولی باز هم به این وضع قانع نیستیم و امیدواریم شاهد توزیع آب در نقاط مختلف استان بوشهر با کیفیت و کمیت بالاتری باشیم.

وی خواستار تلاش برای کاهش مشکلات آب در بخش شهری و روستایی استان شد و ادامه داد: هر چند مردم حق دارند که به صورت مداوم از آب بهره‌مند باشند ولی در برخی نقاط استان بوشهر به صورت نوبت‌بندی توزیع می‌شود.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر در ادامه خواستار تلاش برای حفظ و نگهداری شبکه‌های انتقال و جلوگیری از انشعآبات غیرمجاز شد و تصریح کرد: یکی از مهمترین عوامل کاهش مشکلات آب در استان بوشهر، مصرف بهینه است.

وی ادامه داد: ارائه خدمات عمومی چون برق و آب و تلفن در استان بوشهر باید حتما بر اساس داشتن پروانه ساخت و یا پایان کار به متقاضیان ارائه شود و نظارت ویژه‌ای در این راستا باید صورت بگیرد.
منبع:مهر

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر