پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: اجتماع "دلواپسان" توافق ژنو پنج شنبه شب در مسجد قرآن برگزار شد.به گزارش فکرشهر، این نشست که متولی آن "بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر" معرفی شد، به میزبانی مسجد قرآن برگزار گردید که جعفر پورکبگانی فرماندار بوشهر در دولت احمدی نژاد ریاست هیات امنای آن را برعهده دارد."دلواپس" طی یک ماه گذشته و از جایی وارد ادبیات سیاسی ایران شد که حامیان سعید جلیلی عضو ارشد تیم سابق مذاکرات هسته ای و چند تن از نمایندگان نزدیک به جبهه پایداری در مجلس، دست به اجتماعی با این نام زده و توافق نامه آذرماه سال گذشته ایران و 5+1 را خیانت به کشور توصیف کردند.
کد خبر: ۲۴۴۶
جمعه ۰۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۸

فکرشهر: اجتماع "دلواپسان" توافق ژنو پنج شنبه شب در مسجد قرآن برگزار شد.

به گزارش فکرشهر، این نشست که متولی آن "بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر" معرفی شد، به میزبانی مسجد قرآن برگزار گردید که جعفر پورکبگانی فرماندار بوشهر در دولت احمدی نژاد ریاست هیات امنای آن را برعهده دارد.

"دلواپس" طی یک ماه گذشته و از جایی وارد ادبیات سیاسی ایران شد که حامیان سعید جلیلی عضو ارشد تیم سابق مذاکرات هسته ای و چند تن از نمایندگان نزدیک به جبهه پایداری در مجلس، دست به اجتماعی با این نام زده و توافق نامه آذرماه سال گذشته ایران و 5+1 را خیانت به کشور توصیف کردند.

 یکی از جدی ترین اشکالات وارده به این متولیان این دست همایش ها همین می باشد که تنها 9 ماه از عمر دولت تدبیر و امید گذشته و گروه هایی که در هشت سال گذشته هیچگاه دلواپس تیره شدن روابط ایران با جامعه بین الملل و بسیاری از آسیب های دیگر نبودند حالا نگران شده اند؛ نگران باز شدن قفل روابط ایران با کشورهای دیگر.

گروهی که گفته می شود نوع نگاه دولت نهم و دهم به پرونده هسته ای ایران و قطورتر شدن پرونده تحریم ها، به فربه تر شدن آن ها به دلیل امتیازات انحصاری جهت مبادلات تجاری با کشورهایی نظیر چین بوده که حالا سیاست خارجی دولت یازدهم، پایانی بر این دست امتیازات محسوب می شود.

این گزارش می افزاید: همایش "ما دلواپسیم" پنج شنبه شب پس از نماز مغرب و عشار در مسجد قرآن برگزار شد که سعید زیباکلام سخنران آن بارها در سخنرانی اش نامه رییس جمهور به رهبری پس از توافق هسته ای آذرماه گذشته مبنی بر ترک خوردن دیوار تحریم را "دروغ" توصیف کرد.

وی همچنین گفت: تعهداتی که ایران در توافق با کشورهای عضو 5+1 داده، به پرچیده شدن فعالیت های هسته ای کشور خواهد انجامید.

وی همچنین در پاسخ به سوال کتبی یکی از حاضران درباره اینکه ما منتقدان توافق ژنو چه باید کنیم؟ اظهار داشت: تا می توانید روشنگری کرده و هر هفته در مساجد مختلف جلسه بگذارید و از صداوسیما هم بخواهید آن را پوشش دهد؛ اگر هم نسبت به انعکاس آن اقدامی نکرد، مقابل صداوسیما تجمع کنید.

وی همچنین گفت: امروز شاهدیم رسانه ملی سیاستی ضدملی پیدا کرده و اظهارات منتقدان توافق نامه ژنو را بایکوت کرده، از طرفی قوه مقننه ما هم مجلس "خفتگان" شورای اسلامی است که جز چند نماینده منتقد توافق نامه که اظهارنظر می کنند، بقیه زیر دست رییس و هیات رئیسه می باشند و امکان بازگو کردن واقعیت ها درباره توافق ژنو را ندارند.

سعید زیباکلام در مسجد قرآن بوشهر گفت: اظهارات رییس جمهور و مسئولان درباره درباره برداشته شدن تحریم ها، بازگردان پول های بلوکه کشور و افزایش فروش نفت پس از توافق ژنو واقعیت ندارد.

وی همچنین با بیان اینکه ما به غنی سازی 20 درصدی نیاز داریم، گفت: وقتی می بینم صالحی رییس سازمان انرژی اتمی با وجود اطلاعاتی که دارد می گوید کشور به غنی سازی 20 درصدی نیازی ندارد، تعجب کرده و هر بار دعا می کنم دنیا در چشم این بنده خدا کوچک شود تا واقعیت ها را به مردم را بگوید.

این نشست تا ساعت 23 ادامه داشت.

منبع:خلیج فارس

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر