جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: بخشدار آبپخش گفت: بر اثر آتش سوزی که پیش از ظهر روز شنبه در نخلستان های این منطقه رخ داد و دو ساعت ادامه داشت 200 اصله درخت نخل ثمرده از بین رفت...
کد خبر: ۲۷۰۷
يکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۲:۵۵

فکرشهر: بخشدار آبپخش گفت: بر اثر آتش سوزی که پیش از ظهر روز شنبه در نخلستان های این منطقه رخ داد و دو ساعت ادامه داشت 200 اصله درخت نخل ثمرده از بین رفت.

به گزارش فکرشهر، غلامرضا وفایی در گفت وگو با ایرنا افزود: علت این آتش سوزی که در نخلستان های منطقه چم نایبی در شرق شهر آبپخش رخ داد شدت گرما و در شاخ و برگ های خشکیده دختان نخل بوده است.

وی یادآور شد: این آتش سوزی حدود ساعت 10 صبح آغاز و پس از دو ساعت توسط آتش نشانی شهرداری آبپخش و کمک مردم مهار و خاموش شد.

وفایی بیان کرد: آتش سوزی در نخلستان با توجه به این که مهار و خاموش کردن آتش به علت نبود جاده دسترسی و امکان مانور سریع، نزدیکی درختان به یکدیگر و سرایت شتابنده آتش به سایر نخل ها بر خلاف مناطق مسکونی زمان طولانی تری نیاز دارد، خسارت بیشتری در پی دارد.

بخشدار آبپخش گفت: این آتش اگر مهار نمی شد و یا اندکی بیشتر به طول می انجامید به سایر نخلستان ها سرایت می کرد که می توانست چند هزار اصله نخل را در کمتر از چند ساعت از بین ببرد.

وفایی به کشاورزان و نخلداران توصیه کرد برای جلوگیری از وقوع آتش سوزی در باغ ها نکات ایمنی را بویژه در فصل گرما بیشتر رعایت کنند تا باعث چنین خسارت هایی به خود و سایر اهالی نشوند.

آبپخش از توابع شهرستان دشتستان یکی از قطب های اصلی تولید خرما در استان بوشهر و کشور است و در فاصله 70 کیلومتری شمال شرق بوشهر واقع است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر