پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
گفت و گوی اختصاصی فکرشهر با موسس هتل نگین و دبیر ستاد حمایت و جذب سرمایه گذاری در برازجان:
فکرشهر: برای ساخت هتل نگین، 11 میلیارد تومان هزینه صرف کرده ام؛2.5 میلیارد هم از بانک ملت وام گرفته بودم که اکنون به من می گویند به جای 2.5 میلیارد باید 13 میلیارد تومان به بانک پرداخت کنم...
کد خبر: ۲۸۷۶
شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۳:۱۸

فکرشهر: در روزهای گذشته، نشست ستاد نخبگان و سرمایه گذاران برازجان در هتل نگین این شهر برگزار شد که طی آن کمیته ی نخبگان شهر تشکیل گردید.

به گزارش فکرشهر، در این نشست، آقای مهندس سید رضا موسوی حقیقی به عنوان دبیر ستاد حمایت و جذب سرمایه گذاری برازجان انتخاب شد.

مهندس سید رضا موسوی حقیقی تا کنون خدمات فراوانی برای شهرستان دشتستان و شهر برازجان انجام داده است. مهندس موسوی موسس مدارس استثنایی و موسس دانشگاه آزاد و عضو و موسس دانشگاه های شهر برازجان می باشد. وی همچنین در ساخت کارخانه لوله سازی و کمک به کشاورزان دشتستان نیز خدمات شایانی انجام داده است و در حال حاضر نیز ساخت و تکمیل مجموعه ی هتل و تالار نگین که نیاز مبرم شهر برازجان می باشد را در دستور کار دارد.

فکرشهر: آقای موسوی، تقریبا همه ی مردم از سوابق کاری و فعالیت ها و خدمات شما در عرصه های مختلف علمی، فرهنگی، گردشگری و ... برای ارتقای سطح زندگی در برازجان اطلاع دارند؛ چه موضوع و انگیزه ای باعث گردید شما به این زمینه ها ورود نموده و برای پیشرفت برازجان و دشتستان تلاش نمایید؟ 

بنام خدا. در ابتدا اعیاد شعبانیه را به تمامی مسلمانان و شیعیان جهان تبریک می گویم. دوم این که اینجانب به عنوان یک مسلمان ایرانی از دینم چنین برداشت کرده ام که وظیفه هر مسلمان ایرانی در وهله ی اول آبادکردن و قوی کردن خود و وطن است؛ چون زنیرو بود مرد را راستی/ زسستی کژی زاید و کاستی.
دنیا جای تن پروری نیست. باید شهر و استان و کشور را آباد کرد تا همه در رفاه باشیم  آن چنان قوی که دشمن نتواند نیاز و ضعف ما را بهانه ای برای تحمیل ها قرار دهد و دوستان را از حسرت گوشه نشین کند.
باید پایه و مایه ی اصول دین که کار و تلاش همراه با صداقت و زنده کردن و بها دادن به انسان ها در پرتو آموزه های دینی می باشد را سر لوحه ی کار خود قرار داده و شبانه روز و ساعت را نشناسیم، فکر کنیم و تا جان در بدن داریم بکوشیم و خلاصه آن که از علی آموزیم اخلاص عمل.

فکرشهر: شما به عنوان دبیر ستاد نخبگان برازجان انتخاب شده اید. با توجه به مسئولیت جدید خود و برای پیشبرد اهداف این مجمع چه برنامه ای دارید؟

برنامه اینجانب اول شناخت کمبودهاست و برای این منظور از مردم شریف دشتستان انتظار راهنمایی و کمک دارم که با شناخت بتوانیم بهترین نقشه ی راه را برای 50 سال آینده ترسیم کنیم. نقشه راه می تواند کمبودها و نیازهای آموزشی و تجاری و کشاورزی و خدماتی، اداری، صنعتی، رفاهی و پژوهشی برای یک منطقه را ترسیم نماید. این نقشه همچنین می تواند منطقه ای با روستاها و شهرها و مرکزیت پیشرفته در کلیه ی علوم و فنون و کاهش بروکراسی اداری را در پی داشته باشد.
برای رسیدن به این هدف، باید فارغ از جناح و با هدف و الگوی اخلاق و دین مداری و کار و آبادمداری تلاش کرد، پشت میز شینی و یارانه مداری در این برنامه جایی ندارد. 
در واقع یک مسابقه جدی و سنگین است که کار و تلاش ارزشی و بیکاری و لابیگری و تبلیغات جناحی در آن ممنوع می باشد. باید بسیجی فکر کنیم  و جهادی عمل کنیم؛ هر فرد و گروهی در عمران و آبادنی پیشرو باشد ما مرید آنها ییم یا بگویم به عمل کار برآید به سخندانی نیست.

فکرشهر: آقای موسوی چه انتظاری از مردم دارید و آنها چگونه باید کمک کنند؟

 اولین خواهشم از فرهنگیان و دانشگاهیان و کارمندان و صنعت گران و کشاورزان و همه مردم و الاالخصوص جوانان این است که نقشه، پیشنهاد و کمبودها، آرزو و آنچه که آن ها فکر می کنند اگر شهرستان چنین امکاناتی داشته باشد ایده آل است با پیامک به تلفن 09171719255 و 09177728044 و یا با نامه به آدرس شورای شهر برازجان و یا هتل نگین برازجان برای ما ارسال کنند که ما قطعا از نظر آنها بهره خواهیم برد.
و تاکید می کنم که اگر کسی فکری دارد و یا راه حل مشکلی را می داند و یا توان کمک فکری دارد و کمک نکند روز قیامت دامنش را خواهیم گرفت؛ خلاصه بیایید در گود و کار کنید و بالای گود ننشینید و بگویید لنگش کن.
کسانی که دسترسی به شهرهای پیشرفته جهان دارند، توضیحات لازم در ساخت و ساز و خیابان کشی و سیستم حمل و نقل و کشاورزی و صنعت و پژوهش و تجارت و بهداشت و درمان را در حد توان به دست ما برسانند. 
لازم می دانم در این مسائل از دانشگاه های سراسر کشور و ادارات و ارگان ها تقاضای کمک  و همکاری نمایم الاالخصوص از معاونت پژوهشی و برنامه ریزی ریاست جمهوری و کمیسیون پژوهش های مجلس و شهرداری تهران و دانشگاه تهران و امیرکبیر و صنعتی شریف؛ چون مردم دشتستان به خود باوری در علم و دانش و صنعت و تجارت و غیر رسیده اند و حال موقع عمل دسته جمعی است.

فکرشهر: آقای مهندس موسوی آیا شما واقعا این ایده و فکر بلند را عملی می دانید؟ چقدر امیدوارید؟

اول برای من همان موسوی کافیست و القاب نیازی نیست و دوم این که اگر کمی در زندگی گذشته من سرک بکشید، از تحصیلات تا به نتیجه رساندن پروژه کودکان استثنایی و دانشگاه های برازجان و عملکرد خصوصی خودم، همه ی کارهای بنده روز اول شروع برای دوستان و حتی خانواده ام باورنکردنی بوده ولی انسان خلیفه الله است و اگر واقعا تصمیم بگیرد و خستگی را ملاقات نکند و هدف رضای خدا و نه برای مادیات و پست و مقام باشد، خسته نمی شود و از هیچ چیز و هیچ کس هراسی ندارد چون مادیات و پست است که اگر محقق شود مزدش خستگی است و ناامیدی دنبال دارد. 
اطلاع دارید که من عضو تشکیل دهنده اولیه کمیته و جهاد بوده و بسیجی و جانباز و مدیر نمونه و تولیدکننده نمونه بوده ام که همه این ها فقط برای ارضای نفس خودم بوده و رضای خدا و تکلیف اسلامی ایرانی. پست و مقام نخواسته و نمی خواهم. پول هم همیشه داشته ام در حد کم نیاز دارم و بقیه را هزینه آبادگری می کنم و هنوز در سن 60 سالگی 18 تا 20 ساعت کار می کنم؛ انشاالله مورد قبول حق باشد.

فکرشهر: آقای موسوی آیا امید دارید مسئولین رده بالا به حرف های شما و خواست مردم دشتستان گوش دهند و در راهتان شما را یاور باشند. مثل همیشه بدون تعارف و بی پرده جواب دهید؟

بله بله بله. هر فردی نه مثل بنده که از خانواده و از خانواده ای مبارز بوده و در تمام مراحل انقلاب فرزند کوچک و در حد توان در بیشتر نهادهای انقلاب ادای تکلیف نموده ام اگر فقط منصف باشد می بیند که از امام راحل و رهبر معظم انقلاب و تمام ریاست جمهوری های ما و وزرا و مجلس و قوه قضاییه همگی در دسترس بوده و هیچ مانعی برای ارتباط نداشته و ندارند.
پس ضعفی اگر بوده و هست در کار ماست؛ واقعا هیچ ایرانی روستایی و شهری آیا شده که بخواهد حرکتی برای ساخت و پیشرفت داشته باشد ولی درخواست منطقی و با برنامه ریزی وی بدون جواب مانده باشد؟ هرگز، اگر ثابت کنید بنده سرم را حاضرم بدهم.
اگر قرار است به قله ترقی برسیم بدون تعارف باید متحد شویم. منطقی فکر کنیم. برنامه داشته باشیم. صبر و مقاومت داشته باشیم و به جای نق زدن و ایراد بیخودی گرفتن راه حل ارایه کنیم. از خود بگذریم و منافع فردی را فدای منافع جمعی کنیم و ایراد و اشکال فردی را در یک اداره و ارگان به پای نظام نگذاریم. خدا را شاهد میگیرم تا آنجایی که من می دانم نظام مقدس جمهوری اسلامی دست بوس انسان های فداکار و کارآمد بوده و هست. شما واقعا تاریخ و آمار پیشرفت سال 1327 تا 1357 سی سال و یا حتی 60 ساله شاهنشاهی را با آمار سی سال نظام مقدس جمهوری اسلامی بدون غرض و مرض آنهم با 8 سال جنگ تحمیلی و ترورها و تحریمها مقایسه کنید. وقتی در جنگ هواپیمای سوپراستاندارد به صدام دادند ما روی الاغ ها عکس می زدیم و می نوشتیم سوپراستاندارد و آنها را به طرف خط عراقیان می فرستادیم؛ چرا؟ چون ادای تکلیف بود نه پولی و نه پستی بود. با دست خالی، با 4 تیر کلاش، با موشک فرانسوی و راهدار پرنده و ... مقابله می شد  ایران اسلامی و دشتستاهی ها خط شکن بودند. 
در واقع دست شما را برای الگو کردن دشتستان می بوسیم، پس بیایید دست در دست هم دهیم به مهر و منطقه خود را کنیم آباد.
در روزگاری که خنده بدخواهان از زمین خوردن توست. پس برخیز تا بدخواهان بگریند.

فکرشهر: شما به عنوان دبیر کمیته ی نخبگان برازجان، از ارگان ها و نهادها یا ادارات دولتی شهر هم کمک می خواهید؟

بله. حتما از آموزش و پرورش تقاضا داریم معلمان نمونه و مدیران نمونه سه سال گذشته مقاطع مختلف تحصیلی را با شماره تلفن آن عزیزان به ما معرفی کنند، همچنین کلیه ی ادارات کارمندهای نمونه سه سال گذشته و قوه قضاییه هم قاضی نمونه سه سال گذشته و نیروی انتظامی هم پلیس نمونه سه سال گذشته را با اسم و آدرس و تلفن معرفی نمایند؛ همچنین جهاد کشاورزی کشاورزان نمونه در کارهای مختلف در سه سال گذشته را و شورای اصناف و اداره صنعت معدن تجارت هم اسامی نمونه های تحت پوشش را با اسم و آدرس در اختیار ما بگذارند تا ما در پیشرفت و توسعه ی جامعه از نظر و برنامه ایشان کسب فیض نماییم؛ سرعت در کار معرفی، موجب دلگرمی ما می شود.

فکرشهر: با توجه به این که شما موسس تنها هتل شهرستان دشتستان و شهر برازجان می باشید، برای سوال آخر، کمی هم در مورد هتل نگین توضیح دهید؛ برای ساخت این هتل چقدر هزینه کرده اید و این که چه عاملی باعث گردید در این زمینه اقدام نمایید؟

همانطور که عرض کردم، اینجانب یک مسلمان ایرانی هستم و وظیفه ی خود را در ابتدا، آبادکردن سرزمینم و ایجاد رفاه برای هموطنانم می دانم.
از آنجاییکه نبود یک هتل خوب و مناسب و درخور شان در استان و به خصوص شهر برازجان به عنوان محور ارتباطی استان به خوبی مشهود بود، برای ساخت مجموعه ی هتل نگین در زمینی به مساحت 8000 مترمربع و زیربنای 4400 متر اقدام کردم.
برای ساخت هتل، 11 میلیارد تومان هزینه صرف کرده ام که همه ی آن را از جیب پرداخت نموده ام؛ البته 2.5 میلیارد هم از بانک ملت وام گرفته بودم که پرداخت قسط های آن کمی به تاخیر افتاده و اکنون به من می گویند به جای 2.5 میلیارد باید 13 میلیارد تومان به بانک پرداخت کنم.
آغاز کار هتل نگین در سال 86 بود و امسال یعنی سال 93 نیز به بهره برداری رسیده است.

فکرشهر: ممنون از این که وقت تان را در اختیار ما گذاشتید.

من الله توفیق

هتل نگین برازجان در نماهای مختلف

[[{"fid":"2128","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","link_text":null,"attributes":{"height":525,"width":700,"style":"font-size: 13.333333969116211px; line-height: 20.006305694580078px; text-align: center;","class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"2130","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","link_text":null,"attributes":{"height":525,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"2131","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","link_text":null,"attributes":{"height":525,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"2132","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","link_text":null,"attributes":{"height":525,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"2133","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","link_text":null,"attributes":{"height":525,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"2135","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","link_text":null,"attributes":{"height":525,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"2136","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","link_text":null,"attributes":{"height":525,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر