جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان بوشهر از اجرای طرح سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی کودکان در 32 پایگاه استان بوشهر خبر داد.به گزارش فکرشهر، غلامحسین حسینی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از طرح‌های بسیار مهمی که باید قبل از ورود دانش‌آموزان به مدارس انجام شود، طرح سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی کودکان بدو ورود به مدرسه است که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.وی ادامه داد: طرح سنجش سلامت نوآموزان در کشور از 20 سال پیش آغاز شده است و نقش بسیار مهمی در پیش‌بینی به موقع نارسایی‌های جسمی، ارزیابی آمادگی تحصیلی نوآموزان و کنترل عوامل انسانی موثر بر افت تحصیلی دارد.
کد خبر: ۲۹۰۴
يکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۳

فکرشهر: رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان بوشهر از اجرای طرح سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی کودکان در 32 پایگاه استان بوشهر خبر داد.

به گزارش فکرشهر، غلامحسین حسینی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از طرح‌های بسیار مهمی که باید قبل از ورود دانش‌آموزان به مدارس انجام شود، طرح سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی کودکان بدو ورود به مدرسه است که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

وی ادامه داد: طرح سنجش سلامت نوآموزان در کشور از 20 سال پیش آغاز شده است و نقش بسیار مهمی در پیش‌بینی به موقع نارسایی‌های جسمی، ارزیابی آمادگی تحصیلی نوآموزان و کنترل عوامل انسانی موثر بر افت تحصیلی دارد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان بوشهر اضافه کرد: 32 پایگاه در استان بوشهر در این زمینه فعالیت خواهند داشت که 17 پایگاه ثابت و 15 پایگاه سیار است.

وی با اشاره به فعالیت این پایگاه‌ها در همه مناطق آموزش و پرورش استان بوشهر، تصریح کرد: امسال پیش‌بینی می‌کنیم که حدود20 هزار دانش‌اموز در طرح سنجش سلامت در استان بوشهر حضور یابند.

حسینی با اشاره به برخی از آزمایش‌های این طرح، افزود: بینایی، شنوایی، قد و وزن، دهان و دندان، سلامت جسمانی  و آمادگی تحصیلی دانش‌اموزان در قالب این طرح بررسی می‌شود.

وی تاکید کرد: از مهمترین اهداف این طرح می‌توانیم به شناسایی تفاوت‌های فردی در کودکان، شناخت به موقع مشکلات و محدودیت‌های جسمی و همچنین جلوگیری از افت تحصیلی اشاره کنیم که خانواده‌ها باید به نزدیک‌ترین پایگاه به خود مراجعه کنند تا وضعیت سنجش فرزندانشان را بسنجند.

منبع:مهر

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر