پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیر حوزه های علمیه کشور گفت: رسانه ها نباید چارچوبهای اخلاقی و دینی را فدای منافع شخصی و جناحی کنند.به گزارش فکرشهر و به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت الله ˈسیدهاشم حسینی بوشهریˈ روز یکشنبه در آیین افتتاح دفتر خبرگزاری تسنیم در استان قم با اشاره به الزامات فعالیت رسانه ای تاکید کرد: رسانه ها باید در عرصه اطلاع رسانی در وهله اول، اخلاص داشته باشند و کار را برای خدا انجام دهند.وی، اعتما دسازی را دومین الزام فعالیت رسانه ای ذکر کرد و افزود: اعتماد سازی، نقش اساسی در پیشبرد اهداف رسانه ای دارد و اگر این مساله مهم به فراموشی سپرده شود، توفیقی نیز حاصل نخواهد شد.
کد خبر: ۲۹۲۳
يکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۴

فکرشهر: مدیر حوزه های علمیه کشور گفت: رسانه ها نباید چارچوبهای اخلاقی و دینی را فدای منافع شخصی و جناحی کنند.

به گزارش فکرشهر و به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت الله ˈسیدهاشم حسینی بوشهریˈ روز یکشنبه در آیین افتتاح دفتر خبرگزاری تسنیم در استان قم با اشاره به الزامات فعالیت رسانه ای تاکید کرد: رسانه ها باید در عرصه اطلاع رسانی در وهله اول، اخلاص داشته باشند و کار را برای خدا انجام دهند.

وی، اعتما دسازی را دومین الزام فعالیت رسانه ای ذکر کرد و افزود: اعتماد سازی، نقش اساسی در پیشبرد اهداف رسانه ای دارد و اگر این مساله مهم به فراموشی سپرده شود، توفیقی نیز حاصل نخواهد شد.

وی اظهار داشت: در دنیای امروز رسانه ها بیشترین کارکرد و تاثیرگذاری را دارند و نمی توان از این ابزار بسیار مهم چشم پوشی کرد، چون کار رسانه ای، جایگزین جنگ سخت شده است.

معاون جامعه و روحانیت جامعه مدرسین حوزه قم خاطرنشان کرد: رسانه گاهی نقشی بیش از یک پارلمان(مجلس) و کابینه ایفا می کند و مسوولان حکومت ها نمی توانند بدون توجه به اخبار پیرامونی، در عرصه مسائل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و غیره، تصمیم گیری درست کنند.

وی با اشاره به استفاده ابزاری دنیای استکبار از رسانه ها در راستای تسلط بر افکار و اندیشه های ملت ها بویژه جوامع جهان سومی، ابراز کرد: قدرتهای بزرگ به جای لشکر کشی به دیگر کشورها از طریق رسانه ذهنیت مردم را تغییر داده و منافع استکباری خود را تامین می کنند.

وی قرآن را بزرگترین و تاثیرگذارترین رسانه در طول تاریخ بشریت دانست و خاطرنشان کرد:خدای متعال یکی از نامهای پیامبران الهی را ˈنبیˈ یعنی خبر دهنده و پیام رسان قرار داده است، البته ما نمی توانیم به این مقام برسیم، ولی باید از ویژگی بارز پیام رسانان الهی مانند عصمت و صداقت الگو بگیریم تا در فضای فعالیت رسانه ای دچار انحراف و لغزش نشویم.

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری، زمان شناسی و دشمن شناسی را از دیگر ضرورت های کاری رسانه ها برشمرد و یادآور شد: در طول تاریخ انقلاب گاهی برخی رسانه های داخلی به ابزار دشمنان تبدیل شده و مسیر را برای دشمن هموار و مشکلاتی را برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایجاد کرده اند.

وی بر بصیرت رسانه ای نیز تاکید کرد و گفت: رسانه ها باید با بصیرت عمل و افکار عمومی را در مسیر صحیح و منطبق بر معیارهای اسلامی و آرمانهای امام، شهیدان و رهبر معظم انقلاب اسلامی هدایت کنند.

معاون جامعه و روحانیت جامعه مدرسین حوزه قم یادآور شد: اگر رسانه ها بدون توجه به دشمن شناسی و زمان شناسی، خبری را در فضای غبارآلود منتشر کنند، تاثیرات منفی زیادی را به همراه خواهد داشت.

وی، رعایت تقوا، صداقت و دقت در خبر رسانی را از دیگر الزامات رسانه ای عنوان و ابراز کرد: فعالان رسانه ای نباید سرعت را فدای دقت کنند و فقط به فکر اطلاع رسانی سریع باشند و توجهی به محتوای خبر نداشته باشند، بلکه باید به صداقت و دقت بعنوان عناصر کلیدی توجه جدی داشته باشند. 

منبع:ایرنا

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر