چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: کوه نمکی استان بوشهر، یکی از بزرگ‌ترین و زیباترین کوه‌های نمکی ایران باید نسبت به ثبت آن به عنوان ژئو پارک در national Geography و IUCN اقدام شود.به گزارش فکرشهر، مهناز مظاهری در بازدید از کوه نمک استان بوشهر این کوه را یکی از جوانترین و زیباترین کوههای نمکی درایران برشمرد و اظهار کرد:  کوه نمکی استان بوشهر، یکی از بزرگ‌ترین ، فعالترین و زیباترین گنبدهای نمکی ایران و خاورمیانه است که باید به آن توجه ویژه شود.
کد خبر: ۲۹۵۴
دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۰

فکرشهر: معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: کوه نمکی استان بوشهر، یکی از بزرگ‌ترین و زیباترین کوه‌های نمکی ایران باید نسبت به ثبت آن به عنوان ژئو پارک در national Geography و IUCN اقدام شود.

به گزارش فکرشهر، مهناز مظاهری در بازدید از کوه نمک استان بوشهر این کوه را یکی از جوانترین و زیباترین کوههای نمکی درایران برشمرد و اظهار کرد:  کوه نمکی استان بوشهر، یکی از بزرگ‌ترین ، فعالترین و زیباترین گنبدهای نمکی ایران و خاورمیانه است که باید به آن توجه ویژه شود.

وی وسعت کوه نمک استان بوشهر را یک‌هزار و 366 هکتار اعلام و تصریح کرد: این کوه با ارتفاع یک‌هزار و 350 متر به عنوان تنها اثر طبیعی ملی استان بوشهر در سال 88 به ثبت رسیده و  باید به عنوان ژئو پارک در national Geography  و IUCN  به ثبت برسد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر نیز کوه نمک استان بوشهررا پدیده شگفت انگیزی از رنگ و شکل غارها، قندیل‌ها، ستون‌ها و رودهای جاری از نمک دانست و تصریح کرد: این کوه نمک در فاصله 144 کیلومتری جنوب شرق بندر بوشهر قرار دارد ، که قله این کوه نمکی با یک‌هزار و 350 مترارتفاع از دشت اطراف خودبالاتر است.

حسین دلشب  با بیان اینکه این کوه زیبا و منحصر به فرد 12 کیلو متر درازا و 4.5 کیلو متر پهنا دارد افزود: وسعت کوه نمکی استان بوشهر در حدود سه هزار و 666 هکتار است.

وی  با بیان اینکه کوهی از نمک در استان بوشهر هر بیننده ای را حیرت زده می‌کند تصریح کرد:  رنگین کمان رنگ‌ها و اشکال گوناگون در گنبد نمکی پدیدار است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست بوشهر با بیان اینکه زمین شناسان از اقصی نقاط از این کوه نمک دیدن می‌کنند افزود: این کوه نمکی سرشار از رنگ است واین رنگ‌ها در هر فصلی تغییر می‌کنند که این خود شگفتی این منطقه را نشان می‌دهد. /ص
منبع:تسنیم

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر