جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: آیین بزرگداشت سیدبهمنیار حسینی متخلص به مفتون بردخونی دوبیتی سرای استان بوشهر با شکوه هرچه تمام‌تر برگزار شود.به گزارش فکرشهر، محمدحسن پرآور صبح امروز در نشست هماهنگی برگزاری آیین بزرگداشت مفتون بردخونی اظهارکرد: مفتون یکی از بزرگترین دوبیتی سراهای جنوب است و باید نسل جوان با این شاعر بزرگ، آثار و اندیشه‌های وی آشنا شوند.وی با بیان اینکه استان بوشهر از پیشینه فرهنگی و علمی بسیار غنی برخوردار است  تصریح کرد: انتقال داشته‌های علمی و فرهنگی استان بوشهر به نسل جوان سبب تحول فرهنگی در این استان می‌شود.
کد خبر: ۲۹۵۵
دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۶

فکرشهر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: آیین بزرگداشت سیدبهمنیار حسینی متخلص به مفتون بردخونی دوبیتی سرای استان بوشهر با شکوه هرچه تمام‌تر برگزار شود.
به گزارش فکرشهر، محمدحسن پرآور صبح امروز در نشست هماهنگی برگزاری آیین بزرگداشت مفتون بردخونی اظهارکرد: مفتون یکی از بزرگترین دوبیتی سراهای جنوب است و باید نسل جوان با این شاعر بزرگ، آثار و اندیشه‌های وی آشنا شوند.
وی با بیان اینکه استان بوشهر از پیشینه فرهنگی و علمی بسیار غنی برخوردار است  تصریح کرد: انتقال داشته‌های علمی و فرهنگی استان بوشهر به نسل جوان سبب تحول فرهنگی در این استان می‌شود.

پرآور با بیان اینکه برگزاری بزرگداشت مفتون کار ارزشمندی است، ابراز کرد: امیدواریم با برگزاری بزرگداشت مفاخر علمی و فرهنگی بتوانیم به نحو مطلوبی آثار آنان را به نسل جوان معرفی کرده و دین خود را نسبت به مفاخر ادا کنیم.

معاون سیاسی امنیتی استانداربوشهر گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه اهتمام جدی داشته باشد و برای جمع آوری و نشر آثار مفتون تلاش کند.

وی تصریح کرد: بزرگداشت مفتون بردخونی کار بزرگی است و همه مسئولان برای برگزاری هرچه بهتر آن تلاش، همکاری و حمایت کنند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر نیز در این نشست گفت: بزرگداشت مفاخر، بزرگان و اندیشمندان بمنظور ارتقا فرهنگ عمومی امری مهم و ضروری است.

حجت الاسلام حسین رزمجو افزود: گرامیداشت و بزرگداشت یاد و جایگاه کسانی که در عرصه تاریخ استان و ایران موثر بودند اقدامی ارزشمند است و امیدواریم این بزرگداشت‌ها در شان و جایگاه این بزرگان برگزار شود.

وی با اشاره به جایگاه مفتون بردخونی اظهار کرد: مسئولان برای پاسداشت این شاعر برجسته و همچنین ترویج آثار و افکار این شاعر بزرگ به منظور ارتقا فرهنگ عمومی بویژه در بین نسل جوان باید برنامه ریزی دقیق و کارشناسی شده‌ای داشته باشند.

رزمجو بر ترویج فرهنگ استقامت، عزت و شرف در راستای حفظ کیان و ارزش های اسلامی در جامعه تاکید کرد. /ص

منبع: تسنیم

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر