سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: استان بوشهر با توجه به جوانان با استعدادی که در حوزه علمی دارد، باید در کنکور جزو پنج استان اول کشور قرار بگیرد...
کد خبر: ۲۹۶۷
دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۹

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: استان بوشهر با توجه به جوانان با استعدادی که در حوزه علمی دارد، باید در کنکور جزو پنج استان اول کشور قرار بگیرد.

به گزارش فکرشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر دوشنبه در جشنواره جهادگران جوان اقتصاد استان بوشهر  با تبریک میلاد حضرت علی اکبر(ع) و هفته روز جوان اظهار داشت: در بین جغرافیا ی جمعیتی، جوانان نقش حساس و محوری در جامعه  ایفا می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر افزود: جوان مهمترین سرمایه حقیقی یک کشور بحساب می آید، که باید پیرامون آن سرمایه گذاری شود تا در عرصه های مختلف علمی، دینی و ورزشی به خودکفایی و مرجعیت علمی دست یابند.

وی با اشاره به اینکه زندگی بر مدار جوان در حرکت است، تصریح کرد: تمام جهان در اختیار جوان قرار داد و به همین دلیل جو از آن جوان است.

امام جمعه بوشهر عنوان کرد: ایران اسلامی در عرصه های علم و فناوری بویژه علوم استراتژیک موفقیت های بی نظیری کسب کرده است که متخصصین این موفقیت ها جوانان زیر 35 سال بوده اند.

مسئولین بستر رشد در تمامی عرصه ها برای جوانان کشور فراهم سازند

صفایی بوشهری بیان کرد: همچنین در عرصه های اقتصاد بسیاری از تئوریسین ها و مدیران اقتصادی کشور جوانان تشکیل می دهند.

وی خاطرنشان کرد: ایران اسلامی به جوانان خود افتخار می کنند که در تمامی عرصه ها و دانش های علمی با وجود تحریم های گسترده دشمن موفقیت های چشمگیری برای کشور رقم زده اند.

امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه نگاه و اساس مقام معظم رهبری به جوانان بر مبنای اعتماد، توجه و باور به آنان است، گفت: مسئولین باید فضا و بستر لازم برای رشد جوان در تمامی عرصه ها برای جوانان کشور فراهم سازند.

وی افزود: هرگاه جوانان ایران به شکل دقیق و علمی مورد حمایت قرار گرفتند و فضا برای رشد آنان فراهم شد، افق های نوینی را در سطح ملی و بین المللی فتح کرده اند.

استان بوشهر بعد از تهران دومین استان جوان کشور است

صفایی بوشهری با بیان اینکه استان بوشهر بعد از تهران دومین استان جوان کشور است، یادآور شد: در بخش علم و فناوری، اقتصاد، ورزش، دین و فرهنگ جوانان استان بوشهر نمونه هستند که باید حمایت قرار گیرند و فضای لازم برای نشان دادن ظرفیت آنان فراهم شود.

نمانیده ولی فقیه در استان بوشهر اظهار کرد: استان بوشهر در عرصه توسعه آموزش عالی، زیرساخت های مراکز فرهنگی و ورزشی، حمایت از نخبگان جوان، استراتژی نخبه پروری، ایجاد اشتغال پایدار و کارآمد، تسهیلات تشکیل زندگی و حمایت از جوان توسط مسوولین استان اقدامات شایسته ای صورت پذیرفته است، اما هنوز از حالت آرمانی فاصله داریم.

وی تاکید کرد: استان بوشهر با توجه به جوانان با استعدادی که در حوزه علمی برخوردار است، باید در کنکور جزو پنج استان اول کشور قرار بگیرد.

در پایان این جشنواره با حضور مسوولین استان از 13 جوان مبتکر و کارآفرین استان بوشهر تجلیل به عمل آمد.

منبع:مهر

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر