پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: در اجرای طرح شبکه آبیاری و زهکشی سد چم شیر نگاه جامعی به توسعه استان هماهنگ با برنامه سرزمینی این طرح شود.به گزارش فکرشهر، مصطفی سالاری در نشست بررسی وضعیت طرح شبکه آبیاری و زهکشی سد چم شیر افزود: باتوجه به اینکه این طرح در مناطق گناوه و دیلم اجرا می شود باید به مسائل آمایشی در این مناطق توجه ویژه شود.وی تصریح کرد: اگر بتوانیم برای استان بویژه در این دو منطقه مشاوری در این زمینه بگیریم، هم تکمیل کننده طرح سد است و هم با مسائل و مشکلات فرهنگی و اجتماعی کمتری در آنجا مواجه خواهیم شد.
کد خبر: ۲۹۸۴
سه‌شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۲:۵۱

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: در اجرای طرح شبکه آبیاری و زهکشی سد چم شیر نگاه جامعی به توسعه استان هماهنگ با برنامه سرزمینی این طرح شود.

به گزارش فکرشهر، مصطفی سالاری در نشست بررسی وضعیت طرح شبکه آبیاری و زهکشی سد چم شیر افزود: باتوجه به اینکه این طرح در مناطق گناوه و دیلم اجرا می شود باید به مسائل آمایشی در این مناطق توجه ویژه شود.

وی تصریح کرد: اگر بتوانیم برای استان بویژه در این دو منطقه مشاوری در این زمینه بگیریم، هم تکمیل کننده طرح سد است و هم با مسائل و مشکلات فرهنگی و اجتماعی کمتری در آنجا مواجه خواهیم شد.

سالاری تاکید کرد: ظرف یکی دو ماه آینده مشاوران آمایشی استان در حوزه های مختلف انتخاب شوند تا بتوانیم از بروز تعارض ها در اجرای این طرح جلوگیری کنیم.

وی با تاکید بر انجام مطالعات اجتماعی در مناطق تحت پوشش اجرای طرح اظهار کرد: دستگاه های اجرایی برای کاهش مشکلات احتمالی ناشی از اجرای این طرح در آینده وارد کار شوند و مشارکت و حمایت جدی داشته باشند.

استاندار بوشهر با اشاره به لزوم تقسیم کار در این زمینه گفت: اگر تقسیم کار به شکل صحیحی و در قالب دستورالعمل باشد بدون شک طرح با سرعت بیشتری اجرا شده و از انجام بسیاری از دوباره کاری ها جلوگیری خواهد شد.

سالاری افزود: در نحوه واگذاری اراضی منابع طبیعی، جهاد کشاورزی ورود کند و ساز و کارهای واگذاری ها در این عرصه تعریف شود.

وی با تاکید بر تعریف الگوی کشت در این مناطق اضافه کرد: مناطقی که آب به آنها منتقل می شود ساحلی هستند و امکان ایجاد بازاری خوب و فرصتی برای صادرات محصول در این مناطق وجود دارد.

سالاری گفت: مسائل اقتصادی در انتخاب الگوی کشت در نظر گرفته شود و مردم آمادگی این امر را داشته باشند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان بوشهر نیز در این نشست گفت: یکی از مزیت های طرح شبکه آبیاری و زهکشی سد چم شیر امکان تامین آب تکمیلی از دربی پایین دستی پیش

شاپور رجایی افزود: بیش از یکهزار میلیارد تومان برای ساخت سد و شبکه آبیاری و زهکشی سرمایه گذاری شده است که این میزان اعتبار معادل اعتبارات عمرانی سه الی چهار سال استان بوشهر است.

وی تصریح کرد: همه عوامل و دست اندرکاران و متولیان طرح بجد در تلاش برای تسریع در اجرای با کیفیت این طرح هستند و امیدواریم با حمایت هرچه بیشتر مدیریت ارشد استان این طرح با کیفیت مطلوب در زمان مشخص شده به بهره برداری برسد.
 منبع:مهر

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر