سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۰۲۴۸
دوشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۰۴:۵۰

فکرشهر: معاون امور عمرانی استاندار بوشهر و جانشین ستاد مدیریت بحران استان گفت: ستاد مدیریت بحران استان بوشهر در آمادگی کامل قرار دارد.

به گزارش فکرشهر و به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر، محمدحسن باستی بامداد دوشنبه در نشست اضطراری مدیریت بحران استان بوشهر در محل اداره کل بحران استانداری بوشهر اظهار داشت: از عصر روز گذشته تاکنون چندین زمین‌لرزه در شهرها و روستاهای دشتستان و گناوه به وقوع پیوسته وروند وقوع زلزله به گونه‌ای است که باید آن را جدی بگیریم و آمادگی لازم برای مقابله با زمین‌لرزه بزرگتر را داشته باشیم.

وی افزود: ستاد مدیریت بحران استان بوشهر در آمادگی کامل قرار دارد و با استفاده از همه امکانات موجود برای امدادرسانی به مردم آمادگی داریم.

جانشین ستاد مدیریت بحران استان بوشهر خاطر نشان کرد: این جلسه با حضور تمام اعضای ستاد مدیریت بحران استان تشکیل شده و تمامی دستگاه‌ها نیز آمادگی لازم را برای مقابله با حوادث احتمالی دارند.

باستی تصریح کرد: مدیران عضو ستاد مدیریت بحران، وظیفه سنگینی بر عهده دارند و باید به گونه‌ای عمل کنیم و تصمیم بگیریم که کمترین خسارات و تلفات را داشته باشیم.

وی یادآور شد: دستگاه‌های متناظر شهرستان‌ها و بخش‌ها نیز باید آمادگی صد در صدی را داشته باشند و هیچ گونه کم‌کاری در امدادرسانی به مردم پذیرفتنی نیست.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: در نقاطی که زلزله اتفاق افتاده باید آمادگی تخلیه و امدادرسانی فوری داشته باشیم و دستگاه‌های امدادرسان و ذیربط باید از هم‌اکنون مستقر شوند تا در کمترین زمان به امدادرسانی بپردازند.

باستی تاکید کرد: اگر زلزله به همین وضعیت تداوم داشت باید اسکان موقت را در برخی نقاط که به کانون زلزله نزدیک‌ترند پیش‌بینی کنیم و هلال احمر آمادگی لازم را برای این موضوع دارد.

وی بیان کرد: در هر روستا باید نقطه امن پیش‌بینی شود برای اسکان موقت که دسترسی لازم به آب و برق و تلفن و سایر امکانات و مایحتاج ضروری داشته باشد.

باستی افزود: شهرداری‌ها و بخشداری‌های آبپخش و سعدآباد و شبانکاره از هم‌اکنون باید آمادگی کامل داشته باشند و در حالت آماده‌باش صد در صدی باشند.

وی در مورد برخی مدارس تخریبی مناطق زلزله‌زده شبانکاره نیز گفت: این ۲ مدرسه روز دوشنبه تعطیل هستند و در روز سه‌شنبه در سایر مدارس همجوار در شیفت مخالف دایر خواهند شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر