چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار اقتصاد
مدیرعامل جدید منطقه ویژه پارس معرفی شد؛
فکرشهر: معاون وزیر نفت گفت: نصوری اگرچه از دستگاه دیگری مامور خدمت در وزارت نفت شد، اما از مدیران کارآمد ما محسوب می شود و درب وزارت نفت بر روی او باز است تا از تجربیاتش استفاده کنیم...
کد خبر: ۳۰۳۴
چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۳:۳۵

فکرشهر: مراسم تودیع و معارفه مهندس نصوری مدیر عامل سابق سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و مهندس یوسفی مدیر عامل جدید این سازمان با حضور مهندس جوادی مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران، مهندس عراقی مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران،دکتر احمدی نماینده شهرستان های دیر، کنگان،عسلویه و جم در مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه (21 خردادماه) برگزار شد.

به گزارش فکرشهر، مهدی یوسفی متولد بخش بوشکان است که امروز رسما جایگزین نصوری شد.


مدیرعامل جدید منطقه ویژه پارس:
توسعه مناطق پیرامونی پارس جنوبی در اولویت است

مدیرعامل جدید سازمان منطقه ویژه پارس گفت: توسعه مناطق پیرامونی پارس جنوبی در اولویت است.

مهدی یوسفی در آئین معارفه اش اظهار داشت: یکی ازمهمترین اولویت ‌های وزارت نفت توسعه فازهای پارس جنوبی است و همه ما در این راستا با تمام توان تلاش می کنیم و از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

وی خواستار همکاری همه مسئولان برای توسعه این منطقه شد و بیان داشت: از مهمترین اولویت‌های ما در این منطقه رشد و اعتلای پارس جنوبی است که امیدواریم در زمان مسئولیت بتوانیم خدمت‌گذار خوبی باشیم.

مدیرعامل جدید سازمان منطقه ویژه پارس با اشاره به سابقه 20 ساله فعالیت خود در وزارت نفت و فعالیت 17 ساله در منطقه عسلویه، اضافه کرد: امیدوارم با شناسایی نقاط ضعف و قوت و استفاده از نیروهای توانمند و جوان بتوانیم شاهد توسعه بیش از پیش این منطقه باشیم.

تودیع و معارفه مهندس نصوری و یوسفی 3


وی بر لزوم تبعیت از اسناد بالادستی نفت تاکید کرد و افزود: باید علاوه بر تلاش برای اجرای تعهدات اصلی سازمان، در راستای توسعه مناطق پیرامونی تلاش کنیم.

یوسفی تصریح کرد: امیدوارم با توجه به شرایط اقتصادی کشور و با توجه به سیاست‌های دولت تدبیر و امید شرایط پیشرفت و آبادانی برای منطقه و کشور فراهم کنیم.

وی پشتیبانی از طرح‌های توسعه پارس جنوبی را به عنوان یکی از اهداف این سازمان عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه میدان گازی پارس جنوبی یک منطقه مشترک بین ایران و قطر است، باید تلاش کنیم تا سهم خود را در برداشت از میدان گازی پارس جنوبی افزایش دهیم.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس با بیان اینکه باید ماموریت‌های سازمان را بر اساس شرایط روز بازتعریف کنیم، افزود: وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران نیز تاکید بر این موضوع دارند و ما نیز امیدواریم با همراهی مسئولان و همکاران خود در این منطقه این مهم را محقق سازیم.

مسعود نصوری:
سند راهبردی توسعه منطقه ویژه در دست اقدام است

مدیرعامل سابق منطقه ویژه اقتصادی و انرژی پارس نیز در آئین تودیع خود گفت: 200 میلیارد ریال برای اجرای مصوبات رهبری در سفر به عسلویه پرداخت شد.

مسعود نصوری به تلاش‌های صورت گرفته برای توسعه محیط پیرامونی صنایع نفت و گاز در این منطقه اشاره کرد و افزود: از مهمترین برنامه‌های سازمان منطقه ویژه پارس در سال‌های اخیر می‌توانیم به محیط پیرامونی، پشتیبانی از طرح‌های توسعه‌ای پارس جنوبی و حمایت از پیمانکاران اشاره کنیم.

مدیرعامل سابق منطقه ویژه اقتصادی و انرژی پارس به دیگر اقدامات صورت گرفته اشاره کرد و گفت: تدوین سند راهبردی توسعه منطقه ویژه پارس نیز در حال حاضر توسط موسسه مطالعات انرژی در دست اقدام است.

تودیع و معارفه مهندس نصوری و یوسفی 1


وی ادامه داد: تدوین سند راهبردی توسعه منطقه ویژه پارس نقش بسیار مهمی در توسعه این منطقه در بخش‌های فرهنگی، آموزشی و اجتماعی دارد که امیدواریم شاهد تحقق اهداف مورد نظر در این سند باشیم.

نصوری اضافه کرد: سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری به منظقه پارس جنوبی نیز دستاوردهای بسیار زیادی در این منطقه داشت و مصوبات بسیار خوبی نیز داشت که تاکنون 200 میلیارد ریال برای اجرای این پروژه‌ها پرداخت شده است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت:
فرصت رایزنی با استان نبود، یوسفی از گزینه های نصوری بود

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران نیز در آیین تودیع و معارفه مدیران سازمان منطقه ویژه پارس گفت: تمامی ظرفیت های برای توسعه منطقه ویژه پارس بکار گرفته شود.

رکن الدین جوادی گفت: انتخاب مهندس یوسفی به عنوان مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس که از نیروهای توانمند و جوان استان بوشهر می باشد نوید درخشانی برای سازمان منطقه ویژه پارس می دهد تا با تدبیر و تکیه بر توان نیروهای جوان بتواند در تحقق اهداف سازمان گام بردارد.

وی افزود: برای انتخاب یوسفی با توجه به شرایط حساس، فرصت رایزنی با مسئولان استان نبود، هرچند ایشان بومی این استان و از گزینه های پیشنهادی مهندس نصوری بودند که امیدواریم بزرگان استان با درک شرایط، از این انتخاب حمایت کنند.

تودیع و معارفه مهندس نصوری و یوسفی 12


وی با اشاره به اینکه در طول چند ماهه گذشته در همه بازدیدها کارکنان را از انجام کار سیاسی منع کرده ام، افزود: پرهیز از کار سیاسی بدین معنی نیست که شرایط سیاسی را درک نکنند، بلکه با درک مسائل سیاسی باید به فکر آبادانی و توسعه کشور و به ویژه پارس جنوبی بود.

مهدنس جوادی خواستار بازتعریف ماموریت های سازمان منطقه ویژه پارس در راستای رسیدن به اهداف خود شد و گفت:از مدیر عامل جدید سازمان منطقه ویژه پارس انتظار می رود در مدت زمان مشخص ضمن بازتعریف ماموریت های اصلی سازمان نسبت به اصلاح برخی از فرآیندهای سازمان اقدام کند.

وی افزود: محیط پیرامونی و توسعه آن همواره یکی از دغدغه های اصلی وزارت نفت بوده اما از طرفی پیامد های ناخواسته توسعه در هر منطقه ای وجود دارد که امیدواریم با بررسی و مطالعه دقیق برخی از کاستی ها، آن را بر طرف کنیم.

جوادی ادامه داد: همواره توسعه صنعت و ارتباط مطلوب آن با مردم آن مناطق لازم و ملزوم یکدیگر هستند که این باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران افزود: هر کس در هر مقام و مسوولیتی قرار گیرد زمانی موفق خواهد بود که بتواند میان واقعیات و نیاز های منطقه و توسعه صنعت پلی مناسب برقرا کند که این امر جز با همراهی و همکاری تمامی مسوولان میسر نخواهد بود.

مهندس جوادی در این مراسم ضمن تقدیر از زحمات و خدمات مهندس مسعود نصوری در زمان تصدی مسئولیت با بیان برخی خصوصیات و ویژگی های مدیرعامل سابق سازمان منطقه ویژه پارس گفت: حل مشکلات و تلاش جهت بستر سازی با هدف بهبود فعالیت ها در حوزه برداشت از میدان مشترک گازی پارس جنوبی از مهمترین نکات قابل توجه مدیریت مهندس نصوری در زمان تصدی گری منطقه ویژه پارس بوده است که امیدواریم این روند ادامه یابد.

جوادی در پایان  ضمن دعوت مجدد از مهندس نصوری جهت همکاری با وزارت نفت خاطرنشان کرد: نصوری اگرچه از دستگاه دیگری مامور خدمت در وزارت نفت شد، اما از مدیران کارآمد ما محسوب می شود و درب وزارت نفت بر روی او باز است تا از تجربیاتش استفاده کنیم.

تودیع و معارفه مهندس نصوری و یوسفی 16

تودیع و معارفه مهندس نصوری و یوسفی 19

تودیع و معارفه مهندس نصوری و یوسفی 10

تودیع و معارفه مهندس نصوری و یوسفی 9

تودیع و معارفه مهندس نصوری و یوسفی 21

تودیع و معارفه مهندس نصوری و یوسفی 22تودیع و معارفه مهندس نصوری و یوسفی 23

تودیع و معارفه مهندس نصوری و یوسفی 24

منبع:پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر