جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۰۵۷۸
يکشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۵:۴۴

فکرشهر: سمپوزیوم سلول‌های بنیادی پرتوان القایی (آی پی اس) و کاربردهای درمانی در استان بوشهر برگزار شد.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، دبیر سمپوزیوم سلول‌های بنیادی در استان بوشهر اظهار داشت: این سمپوزیوم یک‌روزه باهدف آشنایی محققان و پژوهشگران جوان و متخصصان بالینی فعال در استان بوشهر با فناوری تولید سلول‌های پرتوان القایی و آشنایی با کاربردهای درمانی برگزارشده است.

غلامرضا خمیسی پور افزود: تلاش می‌شود با ایده پردازی در زمینه سلول‌های بنیادی پرتوان القایی در آینده در طب ترمیمی و برای بیماران نیازمند و مبتلابه بیماری‌های صعب‌العلاج و مادرزادی مورداستفاده قرار گیرد.

وی بیان کرد: با توجه به اهمیت بحث سلول‌های بنیادی برای برگزاری بیشتر اینگونه سمپوزیوم‌ها در استان بوشهر برنامه‌ریزی‌های لازم انجام می‌شود.

خمیسی پور اظهار کرد: با توجه به ویژگی خاص استان بوشهر و هم‌جواری با دریا می‌توان همین کاربردها و مطالعات در زمینه موجودات دریایی را باهدف معرفی جدیدی از سلول‌های بنیادی و تولید سلول‌های پرتوان در ارتباط با دریا انجام داد.

وی بیان کرد: در استان بوشهر بیماری‌هایی ازجمله تالاسمی، کم‌خونی داسی شکل و دیابت با استفاده از درمان‌های حمایتی مداوا می‌شوند که امکان درمان این نوع بیماری‌ها با تکنولوژی سلول‌های بنیادی پرتوان القایی به‌صورت دائم وجود دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر