جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۰۵۸۴
يکشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۶:۱۲

فکرشهر: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بوشهر از ظرفیت بالای این شهرستان برای پرورش شتر خبر داد و گفت: پرورش شتر در شهرستان بوشهر توسعه می‌یابد.

به گزارش فکرشهر از مهر, امراله احمدی صبح یکشنبه در بازدید از پرورش شتر در شهرستان بوشهر اظهار داشت: حرفه شترداری از دیر باز در شهرستان بوشهر به ویژه دهستان انگالی رایج بوده و دامداران به پرورش شتر مشغول بوده‌اند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بوشهر اضافه کرد: نگهداری و پرورش شتر به دلیل استفاده از مراتع شوره زار در مقایسه با سایر دام‌ها مقرون به صرفه است و هزینه‌های کمتری دارد.

وی افزود: روستای کره‌بند از توابع استان بوشهر به دلیل پوشش گیاهی خاصی که دارد و وجود مراتع و بیشه‌زارهای مختلف، محیطی مناسب برای پرورش شتر است.

احمدی گفت: شتر دامی وابسته به مرتع بوده و از خار و گیاهان شور موجود در مرتع استفاده می‌کند و در سال‌های خشکسالی و مواقعی که واردات نهاده‌های دامی دچار مشکل می‌شود، پرورش شتر به دلیل اینکه یک دام کاملاً وابسته به مرتع است دچار چالش نمی‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بوشهر اظهار داشت: از گوشت و شیر شتر استفاده‌های بسیار زیادی می‌شود. از پشم شتر نیز در صنعت عبا بافی استفاده می‌شود و عباهایی که بافته می‌شود از مقبولیت بسیار خوبی برخوردار است.

وی ادامه داد: در این شهرستان شاهد تولید سالیانه ۱۵ تن گوشت و یک تن کرک شتر هستیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر