چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۰۵۸۵
يکشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۶:۱۷

فکرشهر: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر گفت: با توجه به خشکسالی‌های پی در پی و کمبود منابع آبی، طرح کشت گیاهان شور پسند در استان بوشهر در قالب طرحی نوین تدوین شده است.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، شاهپور رجایی، در نشست بررسی روند اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری استان بوشهر با بیان اینکه  منابع سطحی و زیر سطحی آب استان بوشهر کاهش یافته است اظهار داشت: خشکسالی‌های پی درپی آثار نامطلوبی بر منابع آبی استان بوشهر گذاشته به گونه‌ای که منابع آبهای سطحی و زیر زمینی استان بوشهر کاهش داشته است.

وی از افت آب‌های زیر زمینی استان بوشهر خبرداد و گفت: سطح ایستاه‌ایی آب زیر زمینی در 9 ماه امسال در دشت‌های مختلف بشدت کاهش یافته که زنگ خطری  در این حوزه است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر با بیان اینکه سالانه افزون بر 865 میلیون متر مکعب آب در استان بوشهر برداشت می‌شود تصریح کرد: 325 میلیون مترمکعب آب‌های سطحی، 510 میلیون متر مکعب آب زیر زمینی و 24 میلیون متر مکعب در بخش صنعت برداشت می‌شود که 115 میلیون متر مکعب آب در بخش آشامیدنی و مابقی در بخش کشاورزی و صنعت است.

رجایی با بیان اینکه برداشت آب در بخش صنعت هوشمندسازی شده افزود: 87 درصد آب برداشتی استان بوشهر در بخش کشاورزی است که باید تحت کنترل قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه در 9 ماه امسال میزان آب از چاه‌ها بشدت کاهش یافته است خاطر نشان کرد: سطح ایستایی آب در  دشت‌های استان بوشهر بشدت کاهش یافته است که خشک شدن چاه‌ها نوید می‌دهد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر با اشاره به اینکه توسعه کشت گیاهان شورپسند در استان بوشهر ضرورت دارد افزود: با توجه به خشکسالی‌های پی در پی و کمبود منابع آبی، طرح کشت گیاهان شور پسند در استان بوشهر در قالب طرحی نوین تدوین شده است.

رجایی با بیان اینکه کشت گیاهان شورزی در استان بوشهر آغاز شده است خاطر نشان کرد:با توجه به بحران کم‌آبی و شور شدن خاک و زمین‌های کشاورزی، طرح کشت گیاهان شور پسند تدوین و در نقاط مختلف استان بوشهر اجرایی شد.

وی با بیان اینکه پساب فاضلاب بوشهر نقش مهمی در توسعه فضای سبز و جنگل‌کاری دارد گفت: از این پساب می‌توان ضمن توسعه پساب شهری، در اراضی اطراف آن باغ‌شهرها ساماندهی شود تا از این ظرفیت بیشتر بهره‌برداری شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر افزود: 2هزار هکتار برای اجرای طرح‌های باغ‌شهری، فضای سبز و جنگل‌کاری  از طریق پساب فاضلاب بوشهر در نظر گرفته شده است.

رجایی تاکید کرد: تنش خشکسالی‌ها سبب افزایش شوری خاک و کاهش سطح ایستاه‌ایی چاه‌های آب شده که  کشت گیاهان شور پسند مورد توجه قرار گرفته است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر