پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۰۹۵۲
چهارشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۱:۴۳

فکرشهر: پس از انتشار خبری مبنی بر استفاده وزارت نفت از بیمارستان زینبیه به عنوان بیمارستان معین نفت در بوشهر، کنش و واکنش هایی در میان هواداران نماینده پیشین و فعلی در شهرستان دشتی و در فضای مجازی صورت گرفت.

به گزارش فکرشهر، فضایی که بار دیگر دو قطبی پورفاطمی- شهریاری را دامن زد، دو چهره ای که یکی سه دوره و دیگری چهار دوره رای اعتماد مردم را نصیب خود کرده اند. چهره هایی که هرگاه همزمان در انتخابات حضور داشته اند، رقابتی تنگاتنگ و نفسگیر در این حوزه انتخابیه را رقم زده اند.

با این حال این دوره با ردصلاحیت حجت الاسلام پورفاطمی از سوی شورای نگهبان، زمینه آزمودن وی در عیار مردمی برای پنجمین بار فراهم نشد و دکتر شهریاری پس از 20 سال به نمایندگی مجلس بازگشت.

اگرچه پس از پایان انتخابات، تا حدودی دو قطبی پورفاطمی- شهریاری هم به خاموشی رفت، ولی به تازگی این روند تشدید شده، آن هم از نوع مواجهه هواداران دو طرف درباره یک خبر درمانی.

نماینده فعلی مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی در روزهای پایانی دی ماه در گفتگو با خبرگزاری فارس گفت: بعد از پیگیری‌های زیاد و تماس‌های مکرری که داشتیم خوشبختانه تفاهم‌نامه‌ای بین وزیر نفت و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص تعیین بیمارستان زینبیه خورموج به ‌عنوان بیمارستان معین نفت امضاء شده است.

به نوشته مند، پس از انتشار این خبر که به گفته برخی نادیده انگاشتن تلاش ها و مقدمه چینی های لازم برای توفیق به این مهم را هدف گرفته است، فضای مجازی در واکنش به این خبر محل انتشار برخی از اسناد و گفتگو های دو یا چند جانبه شد.

در تازه ترین اظهار نظر مدیر بهداشت و درمان شهرستان دشتی در یکی از گروههای واتساپی  نوشته است: تلاش های نماینده پیشین مردم برای قبول بیمارستان زینبیه به عنوان بیمارستان معین نفت قابل تقدیر است اما تفاهمنامه این موضوع با تلاش های نماینده فعلی منعقد شده است.

به نظر می رسد نامه نگاری های بی سرانجام که با تفاهمنامه های بدون ضمانت اجرایی چندان توفیری ندارد این روزها محلی برای رویارویی افکار عمومی  و عمق بخشی بر دو قطبی شدن بیشتر در شهرستان دشتی است.

نکته ای که حائز توجه می باشد این است که نادیده گرفتن تلاش های پیشین از سوی دسته فعلی باعث می شود تلاش های فعلی نیز از سوی افکار عمومی و گروه های فکری وابسته به نماینده سابق نادیده گرفته شود.

سرانجام این نوع نگاه به موضوعات، رویارویی و جدل های بی پایان، فاصله گرفتن افکار عمومی از توسعه و عمیق تر شدن دو قطبی در شهرستان دشتی است.

موضوعی که نیازمند توجه بالانشین های این دو گروه است تا تلاش برای نزدیکی و همگرایی بیشتر برای تحقق منافع شهرستان صورت بگیرد.

با توجه به مستندات منتشر شده در فضای مجازی توسط هواداران دو طرف، به نظر می رسد پیگیری نماینده سابق و کسب موافقت کتبی معاون وزارت نفت برای تعیین بیمارستان زینبیه به عنوان معین نفت غیرقابل انکار باشد، همچنان که رییس شبکه بهداشت شهرستان بدان اذعان کرده، اما کار نهایی که مجوز این مهم توسط وزیر نفت می باشد، در دوره نماینده فعلی طی شده که حاصل دو دیدار اختصاصی با زنگنه بوده است.

به نظر می رسد اگر نماینده فعلی از پیگیری های گذشته هم سخن به میان می آورد، این فضای انتقاد هواداران طریف مقابل و ضرورت پاسخگویی طرف مقابل به آنها پیش نمی آمد، کما اینکه قطعا نماینده فعلی نیز امروز انتظار دارد مدیران اجرایی حوزه انتخابیه و استان در زمان اجرای پروژه ها از مواردی که با پیگیری نماینده مجلس محقق شده سخن بگویند و افکار عمومی را آگاه سازند.

منبع:خلیج فارس

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر