سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۰۹۹۲
پنجشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۴:۳۱

فکرشهر: نشست انجمن ادبی'گندم' بخش کاکی استان بوشهر در روستای 'گزدراز' محل زندگی فایز اسطوره دوبیتی سرای جنوب ایران و زیر سایه درخت کنار (سدر) معروف این شاعر برگزار شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، سرپرست نمایندگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بخش کاکی روز در این نشست گفت: فایز دشتی را می توان شاعر بنام و اسطوره دوبیتی سرای جنوب و در کنار بابا طاهر بزرگترین دوبیتی سرای ایران عنوان کرد.

عبدالرضا نصیری افزود: زایر محمد علی دشتی متخلص به فایز فرزند حاج مظفر بن غلامعلی بن حاج درویش در روستای کردوان شهرستان دشتی متولد شده و نسل اندر نسل ریاست این روستا را عهده دار بودند و فایز دشتی بی گمان از چهره ‌های درخشان ادب مردمی ایران بویژه شهرستان دشتی و استان بوشهر است. 

وی اضافه کرد: فایز در کنار داشتن مکتب خانه به کشاورزی و تولید خرما می پرداخت و درخت سدری که به دست خود در روستای گزدراز کاشته بود که همه اشعار خود را زیر سایه این درخت می سروده و به کنار فایز معروف است.

نصیری ادامه داد: امروز این نشست ادبی در زیر سایه همان کنار فایز برگزار شده است.

نصیری، از بخشدار کاکی، دهیار و شورای اسلامی روستای گزدراز که در تدارک و برگزاری این نشست معنوی ادبی مشارکت داشته اند تقدیر کرد.

مسئول انجمن ادبی گندم کاکی نیز از همدلی و همیاری شاعران و همکاری مسئولان بخش در برگزاری این محفل در محل زندگی فایز، خداوندگار شعر و دوبیتی استان بوشهر تقدیر کرد.

معصومه احمدی منش افزود: علاقه دیرینه مردم به فایز و دوبیتی هایش از دیرباز تا امروز مشهود بوده و هست و شعرهای فایز و دوبیتی های وی جزو زندگی مردم این دیار است.

وی ادامه داد: بی شک نسل های آینده نیز راه و روش شعری فایز را سرلوحه زندگی خود در عرصه شعر و شاعری قرار خواهند داد، زیرا فایز فراموش نشدنی نیست.

در این نشست شاعران ناصر جمالی حاجیانی، عیسی حاجی زاده، علی نوربخش، عبدالرسول جمالی حاجیانی، قاسم شیخیانی، علیرضا دهقان، قاسم رضایی، یونس حاجیانی، موسی حاجیانی، اکبر هادی نژاد، مجید فاطمی، مسعود مرادی، فرهاد حاجیانی، معصومه احمدی منش، معصومه جوادی و ریحانه فیروزی تازه ترین سروده های خود در زمینه دو بیتی را ارائه کردند که مورد نقد و بررسی اعضا قرار گرفت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر