پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۱۰۰۸
جمعه ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۵:۱۴

فکرشهر: نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی گفت: استان بوشهر در ابعاد مختلف از توانمندی‌های قابل توجهی برخوردار است.

به گزارش فکرشهر از خبرگزاری ها، سید کمال الدین شهریاری در نشست ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی  استان بوشهر با بیان اینکه علم در عرصه پیشرفت و توسعه نقش مهم و تاثیرگذاری دارد اظهار داشت: علم، دانش، اقتصاد، اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان در توسعه و پیشرفت نقش تاثیرگذاری دارد.

وی با اشاره به جایگاه علمی و توسعه‌ای ایران در جهان خاطر نشان کرد: بر اساس پژوهش‌های انجام شده سهم علمی کشور در جهان مناسب و مطلوب است که برای ارتقا این جایگاه باید تلاش‌های مهم و زیربنایی انجام شود چراکه برخی کشورها در این عرصه تلاش خود را سرعت داده‌اند.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران اسلامی با داشتن ویژگی‌ها و ظرفیت‌های قابل توجه جزء نادرترین کشورها است افزود: جمهوری اسلامی ایران با داشتن تنوع اقلیمی، ظرفیت‌های همه جانبه و منابع و ذخائر مختلف بی نظیر از کشورهای نادر در جهان محسوب می‌شود.

شهریاری، استان بوشهر را با داشتن ظرفیت‌های مهم دارای جایگاه مهمی دانست و خاطر نشان کرد: استان بوشهر از قابلیت‌های مهمی برخوردار است که 9 ظرفیت آن در سطح ملی است.

وی با تاکید بر توجه به  طرح‌های علمی و دانش بنیان تصریح کرد: در مقابل  افزایش مراکز آموزش عالی و علمی از نظر کمی در نقاط مختلف کشور، به کیفیت علمی توجه نشده و این مهم مشکلاتی در عرصه‌های مختلف ایجاد کرده است.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید به کیفیت علم، نهادینه کردن دانش در فرایند رشد اقتصادی و توسعه توجه بیشتری شود.

شهریاری بیان کرد: با وجود همه ظرفیت‌های کشور ولی به جای عمل بر مبنای علم و عقل همه برنامه‌ها براساس گرایش‌های حزبی و جناحی تنظیم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه معنا و مفهوم علم در کشور در حال تغییر است اظهار کرد: به لحاظ کمی فکر و تولید علم و دانش آموخته تربیت می‌شود ولی از نظر کیفی وضعیت نامطلوب است.

 نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی تدوین نقشه دانش بنیان و علمی برای پیشرفت مناطق و استان‌ها را مهم دانست و افزود: تدوین نقشه راه، سند چشم‌انداز و آمایش سرزمینی برای توسعه و پیشرفت امری مهم و ضروری است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر