جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۱۳۵۳
چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۵:۱۸

فکرشهر: بر اثر بارندگی‌های 48 ساعت گذشته، آب در رودخانه‌مند شهرستان دشتی جاری شد.

به گزارش فکرشهر از فارس، بارندگی دو روز گذشته باعث خوشحالی کشاورزان، دامداران  و مردم شهرستان دشتی شده است.

این بارندگی که با طوفان و رعد و برق همراه بود خسارتی در پی نداشت اما سبب شد رودخانه مند شهرستان دشتی پس از چهار سال خشک بودن به دلیل عدم بارندگی، لبان ترک خورده این رودخانه ترمیم یابد و با آب سیراب شود.

پس از گذشت چهار سال از عدم جاری شدن آب در رودخانه مند شهرستان دشتی، از نیمه شب گذشته که آب در رودخانه مند جریان پیدا کرد شور و شعف خاصی در مردم شاهد هستیم.

از اولین ساعات امروز تا مخابره خبر، مردم خودروهای خود را در گوشه‌ای از منتهی علیه متوقف و ناظر بر حرکت زیبای آب در این رودخانه بودند.

امام جمعه کاکی که یکی از حاضرین در صحنه زیبای خلق شده رودخانه مند دشتی بود در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس گفت: خدا را شاکر هستیم که به موقع رحمت الهی را به مردم گستراند.

حجت الاسلام محمد محمدی افزود: باران همه روستاها و شهرهای شهرستان را در بر گرفت و به حمدالله خساراتی در پی نداشت و باعث خوشحالی همه مردم به ویژه روستائیان شد.

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار دشتی گفت: تمام راه‌های مواصلات به مرکز شهرستان دشتی به جز راه روستای کردلان به بخش شنبه و طسوج و مرکز شهرستان قطع است.

حمید بردستانی افزود: رودخانه مند دشتی از سال 1392 تاکنون چنین آبی به خود ندیده بود و خدا را شاکریم که بارندگی در شهرهای و روستاهای این شهرستان بسیار خوب بارید و هیچ‌گونه خساراتی هم در پی نداشت.

وی یادآورشد: همه ساله با بارندگی و جاری شدن رودخانه مند راه کردلان به بخش شنبه و طسوج و مرکز شهرستان قطع می‌شود و پس از 24 ساعت با فروکش شدن آب رودخانه مند، این مسیر نیز بازگشایی می‌شود.

بردستانی گفت: روستای کردلان با 80 خانوار و 350 نفر جمعیت در 90 کیلومتری جنوب شرقی خورموج مرکز شهرستان دشتی قرار دارد و شغل اکثر مردم دامداری و کشاورزی است.

وی افزود: با توجه به بارندگی خوبی که در سطح شهرستان دشتی شاهد بودیم آب در سطح شهرها فروکش کرده و تردد به راحتی صورت می‌گیرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر