سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی «فکرشهر»؛
به گزارش فکرشهر، با این که بخش ارم نیز در شهرستان دشتستان قرار دارد و جزو مناطق گرمسیر به حساب می آید، ولی مبلغی که برای مصرف برق یک ماه ساکنین این بخش نوشته شده، 6 برابر قبض های مشابه و همین تاریخ سال گذشته است و در واقع...
کد خبر: ۳۱۷۳۳
چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۳:۴۱

فکرشهر: در حالی که زمستان را پشت سر می گذاریم، قبض های برق نجومی، ساکنین بخش ارم دشتستان را شوک زده کرده است.

به گزارش فکرشهر، با این که بخش ارم نیز در شهرستان دشتستان قرار دارد و جزو مناطق گرمسیر به حساب می آید، ولی مبلغی که برای مصرف برق یک ماه ساکنین این بخش نوشته شده، 6 برابر قبض های مشابه و همین تاریخ سال گذشته است و در واقع

این مبالغ چندان بالا است که برخی شهروندان ارمی را بر آن داشته با ارسال تصاویر و شکواییه هایی به فکرشهر، رسیدگی مسوولین را خواستار شوند.

در یکی از این نامه ها که خطاب به نماینده مردم دشتستان در مجلس و از سوی شخصی به نام «داداله نیکنام» نوشته شده، آمده:

«بی شک صدای اعتراض ما مردم بخش ارم می بایست از طریق کانال شما به گوش مسوولان کلان استانی و کشوری برسد، لذا خواهشمند است در خصوص موضوع مشروحه ی زیر تا حصول نتیجه، پیگیر آن باشید.
همانگونه که استحضار دارید سیاست کوچک سازی دولت و واگذاری برخی ادارات به بخش خصوصی، سبب بروز مشکلات متعددی برای مردم گردیده و عملا مردم به گاوی شیرده برای بخش خصوصی تبدیل گردیده اند و دولت نیز از این اتفاق، بسیار خرسند و در آرامش کامل به سر می برد، چرا که هیچگونه اعتراضی را متوجه خود نمی بیند و با کمترین زحمت به آنچه در پی آن می باشد می رسد.

اداره برق از آن جمله ادارات است که به بخش خصوصی واگذار شده است و آنچه که امروز حقیر را بر آن داشته تا حضرتعالی را مخطاب خویش قرار دهم، هزینه ی سرسام آور قبض برق با نرخ تعرفه ی زمستانه در بخش ارم می باشد که باعث سلب آرامش روحی مردم گردیده است.

دقیقا در روزی که صدای عدم افزایش نرخ قبوض آب و برق در سال آینده از طرف مجلس و دولت گوش رسانه ها را کر کرده بود، مشاهده ی افزایش 5 الی 6 برابری قبض برق در بخش ارم که قاطبه ی مردم آن به شغل شریف دامداری و کشاورزی مشغول هستند، موجی از نومیدی را در بین این اهالی به همراه داشته است.

بطور مثال اینجانب با یک حقوق بازنشستگی زیر یک میلیون و سیصد هزار تومانی و 5 سر عایله، چگونه و به چه طریقی می بایست پرداخت کننده ی قبض 500 هزارتومانی باشم؟ در حالی که در سنوات گذشته و ماه های قبل، قبض برق اینجانب در محدوده ی 100 هزار تومان بوده است.

با نگاهی به نقشه ی جغرافیا و قرار گرفتن بخش ارم در استانی که با این درجه از غنا و ثروت و درآمد در کشور لقب پایتخت انرژی را یدک می کشد، چرا مردم آن از کمترین حقوق برخوردارند؟ براستی چرا بیشتر این اجحاف ها در استان های جنوبی از جمله بوشهر و خوزستان گریبانگیر مردم شده است؟ مگر سهم ما مردم این نواحی، از این همه ثروت و درآمد فقط تحمل آلاینده های آن و گرفتن انواع و اقسام امراض سرطان زاست؟ 
در این باره در دل زیاد داریم و از شما نماینده ی محترم که صدای ما مردم در خانه ی ملت می باشید خواهشمندم از پای ننشسته و برای احقاق حقوق ما از هیچ کوششی دریغ نورزید و از مسولان ذیربط چرایی این افزایش چندین برابری و غیرقابل هضم قبوض برق را با جدیت خواستار شوید و امید را به مردم برگردانید.»

ده ها مورد از گلایه های اینچنینی به همراه تصاویر قبض ها در یک هفته ی اخیر به فکرشهر ارسال شده؛ قبض هایی که مبالغ بالای 500 و 600 هزار تومان را در خود جای داده اند و پاسخگویی مسولان مربوطه را انتظار می کشند.

نظرات بینندگان
امیرعلی
|
-
|
پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۴:۱۶
اگه تصویر قبض رو میزارید تصویر کامل بزارید تا میزان مصرفش هم مشخص باشه و خواننده خبر بتونه آزادانه برداشت آزاد از خبر داشته باشه. بدون اینکه شما به برداشتی جهت بدید.\r\n
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر