پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۱۷۳۸
چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۴:۰۵

فکرشهر: رئیس‌کل دادگستری استان بوشهر از کاهش اطاله دادرسی در استان خبر داد و گفت: در ۲۰ ماه اخیر یک هزار هکتار اراضی در استان بوشهر از دست متجاوزان رفع تصرف شد.

علی جمادی

به گزارش فکرشهر از مهر، علی جمادی سه‌شنبه‌شب در نشست شورای اداری استان بوشهر که با حضور وزیر دادگستری برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به تعامل و همدلی موجود بین مدیران استان و اعضای شورای تامین توانسته‌ایم فعالیت‌های خوبی در استان انجام دهیم.

وی افزود: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اجرای طرح اقتصاد مقاومتی این موضوع به‌عنوان مهم‌ترین اقدامات دستگاه‌ها مورد توجه قرار گرفت.

رئیس‌کل دادگستری استان بوشهر با بیان اینکه کمیته حمایت از سرمایه‌گذاری در استان فعال شده است، بیان کرد: به همین منظور پرونده‌های اقتصادی به‌صورت ویژه و در برخی موارد به‌صورت موردی در جلسات بررسی شده است.

جمادی خاطرنشان کرد: میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌ها در زمینه کیفری زیر دوماه و در حقوقی زیر سه ماه بوده است.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از موضوعاتی که در شورای قضایی استان نیز مورد بررسی قرار گرفت موضوع امنیت قضایی و امنیت پایدار بوده است؛ امنیت موضوعی است که اگر در استان و کشور وجود داشته باشد می‌تواند زمینه‌ساز توسعه و ترقی همه جانبه شود.

رئیس‌کل دادگستری با اشاره به اینکه شورای حفظ حقوق بیت‌المال یکی از شوراهایی است که جلسات آن منظم برگزار می‌شود، عنوان کرد: همچنین بنا به نیاز شهرستان‌ها برخی جلسات را برای تصمیم‌گیری خاص در خود شهرستان‌ها برگزار کردیم.

جمادی در خصوص زمین خواری اظهار داشت: در این زمینه نیز برخی موارد در حکم صادر شده بود و منتظر اجرا بود، برخی پرونده تشکیل نشده اما تخلف محرز بود بررسی و اجرا شد.

وی در ادامه افزود: در ۲۰ ماه گذشته یک هزار هکتار اراضی در استان بوشهر از دست متجاوزان رفع تصرف شد.

رئیس‌کل دادگستری استان بوشهر بیان کرد: در یازده ماهه ابتدای سال جاری ۲۳ هزار ۵۳۴ پرونده کیفری و ۱۲ هزار ۶۵۳ پرونده حقوقی به دادگاه‌های استان وارد و همه آنها مختومه شده‌اند.

جمادی بیان کرد: در زمینه قاچاق در این استان فعالیت های خوبی صورت گرفته است و موارد به صورت خارج از نوبت و روند طبیعی بررسی می شود.

وی در خصوص فعالیت‌های آموزشی در دادگستری استان بوشهر گفت: دوره های آموزشی مختلفی طبق نیاز پرسنل تدوین و اجرا می شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر