پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
«فکرشهر» گزارش می دهد:
فکرشهر:  اوج این بی مهری های حمایتی، در پایان بازی پرسپولیس و پاراگ تهران خود را نمایان کرد، تا آنجا که گفته شد هزینه تهیه بلیط هواپیما و اتوبوس (تهران .عسلویه. برازجان) را فردی غیر دشتستانی متقبل شده است؛ هر چند نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی می گوید که...
کد خبر: ۳۱۷۶۲
پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۳:۴۱

فکرشهر ـ رضا دهقان آزاد: پرسپولیس برازجان، پرافتخارترین باشگاه فوتبال دشتستان و از باسابقه ترین و پرطرفدارترین باشگاه های استان است که علیرغم کسب نتایج خوب و قابل قبول در مرحله نخست مسابقات لیگ دسته سوم کشور و پس از صعود به مرحله دوم مسابقات، متاسفانه با شروع بازی های این دوره و گذشت 8 بازی، از مجموع 24 امتیاز، تنها موفق به کسب 6 امتیاز از 6 تساوی شده است. این اتفاق نشان از افت فاحش این تیم نسبت به دور نخست مسابقات دارد. شاید بتوان در کنار دیگر عوامل، دلیل عمده ضعف در  نتیجه گیری را عدم حمایت مالی از سوی مسوولان شهرستان و استان عنوان کرد.

ضمن تقدیر از حمایت های ریالی بسیار خوب محمد امین آذربان ـ مدیرعامل باشگاه پرسپولیس ـ واقع امر این است که پرسپولیس بیش از تسکین دهنده های مقطعی، به درمان اصولی و باثبات به لحاظ مالی نیاز دارد.
 اوج این بی مهری های حمایتی، در پایان بازی پرسپولیس و پاراگ تهران خود را نمایان کرد، تا آنجا که گفته شد هزینه تهیه بلیط هواپیما و اتوبوس (تهران .عسلویه. برازجان) را فردی غیر دشتستانی به نام حجت الاسلام خدری نماینده مردم بوشهر. گناوه. دیلم متقبل شده است؛ هر چند نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی می گوید که تا کنون ۴۵ میلیون تومان به صورت نقدی به تیم پرسپولیس کمک کرده و برای حل مشکل رفت و آمد آن ها در بازی اخیر در تهران نیز با مدیرعامل منطقه ویژه تماس گرفته است.

همه این عوامل بهانه ای شد تا با برخی از عوامل و بازیکنان تیم پرسپولیس و البته محمدباقر سعادت، نماینده مردم دشتستان در مجلس، به گفت و گو نشسته و حال و روز این روزهای پرسپولیس را جویا شویم.

****


رسول پورآزاد ـ کاپیتان تیم پرسپولیس برازجان

ـ از مصدومیت کنونی خودت و زمان بازگشت به میادین بگو؟
سلام. در مورد مصدومیت خودم باید بگویم، اولین بازی دور دوم در تهران مقابل تیم شاهین پارس در چمن مصنوعی استادیوم شهید کشوری بود که به علت نامناسب بودن زمین دچار کشیدگی عضله شکم شدم که به گفته دکترها به سه ماه استراحت نیاز دارد و در حال حاضر دارم تلاش می کنم که به امید خدا زودتر برگشته و به دور برگشت بازی ها انشااله برسم.

ـ به نظر شما دلیل عدم نتیجه گیری تیم در مرحله دوم لیگ سه چه می باشد؟
دلیل عدم نتیجه گیری تیم مسائل زیادی است که کمبود منابع مالی از عمده ترین و تاثیر گذارترین آن می باشد. در دور اول یک هفته مانده به مسابقات بدون بدنسازی وارد مسابقات شدیم که با یاری خداوند و تلاش کادر فنی و همه بچه‌ها تیم به مرحله دوم راه یافت که با سختی و مشکلات زیادی بود؛ ولی مسائل مالی در مرحله دوم بیشتر فشار آورد تا آنجا که مثلا ما با چند بازیکن خوب جهت تقویت تیم صحبت کردیم، ولی چون ما توان رقابت مالی را نداشتیم آن بازیکن ها را از دست دادیم. بعد ما دچار مصدومیت چهار پنج بازیکن اصلی از ترکیب شدیم که متاسفانه جایگزین آنها را نداشتیم و این ها از عدم نتیجه گیری تیم در مرحله دوم است.

ـ در کنار مسائل و مشکلات مالی، چه دلایل دیگری در عدم نتیجه گیری تیم در هفته های اخیر موثر بوده است؟ توضیح بفرمایید.
متاسفانه مسائل و مشکلات مالی باعث از دست دادن تمرکز تیم و کادر فنی شده که همین مسئله باعث مصدومیت ها گشته است. 
واقعا از مسئولین شهر تقاضا دارم که این تیم را رها نکنند! برای آینده جوانان این شهر؛ چون فردا روزی ممکن است فرزندان همین مسولین بخواهند در این تیم بازی کنند و به مراحل بالاتر پیشرفت کنند و واقعا پرسپولیس ویترین فوتبال دشتستان در کشور است و تا دیر نشده باید به کمک این تیم بیایند.

ـ حرف آخر؟
 در پایان جا دارد از تلاش های بی دریغ آقای آذربان که واقعا سنگ تمام برای این تیم گذاشتند و همچنین کادر فنی آقایان امین فتحی، امیر پویا، حبیب دویره و حسن بهزادی تشکر کنم که زحمت زیادی برای تیم کشیدند. همچنین از نشریه خوب فکرشهر تشکر می کنم که این وقت را در اختیار بنده قرار دادند.

****

امین فتحی ـ سرمربی

ـ درباره ی وضعیت کنونی باشگاه به لحاظ فنی و نتایج اخیر تیم در مرحله دوم لیگ توضیحاتی بفرمایید.
با عرض سلام خدمت جنابعالی و خوانندگان عزیز فکرشهر.
 از لحاظ فنی وضعیت خوبی داریم. واقعا در تمام مسابقات بازیکنان ما با انگیزه برد وارد زمین می شوند و موقعیت های گل زیادی خلق می کنند، اما هنوز نتوانستیم از این برتری فنی استفاده لازم را بریم؛ در خصوص نتایج قابل عرض است که تیم از بضاعت مالی اندکی برخوردار است و به همین دلیل در حد وسعمان یارگیری کردیم و همین به ما ضربه زده، شاید اگر پورآزاد مصدوم نمی شد، الان صدر جدول در اختیارمان بود و این قدر فرصت های متعدد گلزنی به راحتی هدر نمی رفت، در مجموع نبود پور آزاد، نجمی باتجربه و در این دو بازی اخیر دوانی در مرکز دفاع و نداشتن بازیکنان جایگزین مناسب دستمان را خالی کرده، الان اگر خوب دقت کرده باشید لیست ذخیره های ما در هر بازی به هفت نفر نمی رسد، ما اصلا این را توجیهی برای این نتایج نمی دانیم و انشااله با همین بازیکنان جوان نتایج خوبی رقم خواهیم زد.

ـ کسب نتایج  تیم پرسپولیس در مرحله دوم لیگ، نشان از افت این تیم نسبت به مرحله اول دارد. به نظر شما دلایل این نوسان و سیر نزولی چه می باشد؟
خب، اولین دلیل دیر شروع کردن تیم در ابتدای فصل بود که بدون بدنسازی مناسب وارد مسابقات شدیم و هرچه مسابقات جلوتر رفت از لحاظ بدنی افت بیشتری داشتیم؛ دومین مورد مصدومیت ها و نداشتن بازیکنان جایگزین مناسب و مهم ترین مسئله مشکلات مالی تیم که متاسفانه تمرکز همه را بهم زده است.

ـ پیش بینی شما از جایگاه آخر فصل پرسپولیس چه می باشد؟ آیا امیدوار به صعود یا حفظ تیم در همین مرحله از لیگ هستید؟
ابتدای فصل از من خواستند که تیم در مرحله اول حفظ شود، که به لطف خدا نه تنها سهمیه حفظ شد، بلکه صعود هم کردیم، آن چشم اندازی که باشگاه داشته الان محقق شده، اما آن چیزی که مردم از ما انتظار دارند فراتر از این است که انشااله بتوانیم آنها را نیز خوشحال کنیم، واقع بینانه صحبت کنیم کار سختی برای ماندن و حفظ سهمیه مرحله دوم داریم که انشااله با تلاش بازیکنان باغيرت و باتعصب تیم و لطف پروردگار امیدوار به حفظ آن هستیم.

ـ صحبت آخر؟
جا دارد ابتدا تشکر کنم از هواداران عزیزمان که صبورانه ما را همراهی می کنند و مشکلات مان را درک کرده و همراهمان هستند، سپس از حضرتعالی، که این وقت را در اختیار ما گذاشتید؛ همچنین از مسئولین محترم، فرماندار محترم، نماینده پیگیر، شورا و شهردار محترم که همه سعی در کمک به این تیم مردمی دارند و انشااله که تلاششان به نتیجه برسد.

****


حسن فلسفی ـ بازیکن پرسپولیس

ـ از شرایط کنونی خودت و وضعیت کنونی باشگاه بخصوص در مرحله دوم مسابقات لیگ سوم بگو؟ به نظر شما علت افت تیم در مرحله دوم مسابقات چیست؟
سلام عرض میکنم خدمت شما و همشهری های خونگرمم. مصدومیتی که در اوایل نیم فصل دوم برایم پیش آمد، تمرکزم را به هم زده بود و خدا را شکر با رفع این مصدومیت در شرایط خوبی به سر می برم. درباره تیم هم باید بگویم، در نیم فصل اول شرایط تیم خیلی عالی بود که به زعم همه اهالی فوتبال پرسپولیس بسیار دلنواز و تماشاگر پسند فوتبال می کند که این مهم با صعود مقتدارنه تیم به دور دوم گویای این بیان بود؛ اما خب با شروع نیم فصل دوم تمرکز تیم به هم ریخت، مصدومیت ها و از همه مهم تر شرایط بد مالی، ضربه سنگینی به تیم زد که واقعا تمرکز بازیکنان کادر فنی و همه را به هم زد که جا دارد واقعا مسوولین به داد این تیم ریشه دار و مردمی برسند.

 ـ صحبت آخر؟
در پایان جا دارد به آقای آذربان، این مرد بزرگ و دوست داشتنی یک خسته نباشید و خدا قوت بگویم که زندگیشان را وقف باشگاه کردند. از اینجا به شما قول می دهم که اگر کمک به باشگاه بشود، با شناختی که از کادر فنی زحمت کش و دلسوز و تعصب مثال زدنی بازیکنان و هواداران دو آتشه که در سرما و گرما حامی ما هستند، دارم، پرسپولیس را به جایگاه واقعی اش برسانیم و آرزوی موفقیت برای هفته نامه نوپا در ادامه مسیر را دارم و از شما هم تشکر می کنم که زحمت این مصاحبه را بر عهده داشتید.

****

محمد امین آذربان ـ مدیرعامل باشگاه پرسپولیس

ـ پیرامون هزینه هایی که تاکنون برای تیم پرسپولیس متقبل شده اید، توضیحاتی بفرمایید؟
با عرض سلام، ادب و احترام.
تيم پرسپوليس به دليل اينكه مرحله اول مسابقات را طی كرده و دوازده مسابقه را پشت سر گذاشته و به مرحله دوم صعود كرده، متقبل هزينه های بسياری شده و چون كه در دور اول مسابقات كمك بسيار اندكی شد، در مرحله دوم مسابقات به مشكل خورده و نياز به كمك اساسی دارد؛ اين مرحله بسيار سخت تر و طاقت فرساست. 

ـ هزینه های تیم را چه کسی پرداخت کرده؟
تقريبا تمام هزينه ها، اعم از ورودی مسابقات كه سی ميليون بوده، هزينه همه سفرها و پرداختی به بازيكنان و بسياری از مخارج ديگر را شخصا هزينه كردم و كمك ناچيزی در اين راه به تيم شد. كل هزينه كه شخصا انجام دادم در دور اول مسابقات نزديك ١٣٠ ميليون و در دور دوم هم نزديك به هشتاد ميليون شده.

ـ در مورد اتفاقات بعد از دیدار با پاراگ تهران و سردرگمی بازیکنان به جهت نداشتن هزینه برگشت و رفع این مشکل و این که گفته می شود نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم به حل موضوع کمک کرده، توضیحاتی بفرمایید؟
تمام كمك مالی كه به باشگاه شده از پيگيری فرماندار عزيز، نماينده محترم مجلس و رئيس دفتر ايشان، رئيس اداره ورزش دشتستان، شورای اسلامی شهر و شهردار محترم بوده كه اگر همين كمك ها نبود، ادامه كار برای ما بسيار سخت می شد و اين روزها هم قول های خوبی به ما داده اند كه گفته شده تا قبل از سال، خبرهای خوبی می رسد و انشااله نتايج خوبی حاصل شود و تشكر ويژه ای دارم از اين عزيزان كه ما را حمايت كرده اند.
در آن مقطع، مجموعه تيم در فرودگاه بود و هماهنگی كامل با كادر پرواز پارس جنوبی نشده بود كه جناب خدری زحمت اين هماهنگی را كشيدند و طی هماهنگی با مديرعامل پارس جنوبی، جناب يوسفی، تمام تيم با پرواز عسلويه و اتوبوسی از عسلويه به برازجان آمدند.

ـ پیرامون وضعیت تیم و ماندن خود توضیحی دهید؟
به دليل بسياری از مشكلات و پرداخت نشدن مطالباتی كه به ما قول داده شده بود، دلسرد و سرخورده شده بودم. اين تيم در مرحله ای از مسابقات حضور دارد كه يك شخص به تنهايی نمی تواند جور آن را بکشد و همانند بسياری از تيم های ديگر نياز به كمك های دولتی دارد. تا يک زمانی می شود اين شرايط را تحمل كرد ولی وقتی به بحران بخوريد واقعا شرايط از دست من خارج می شود و ديگر نمی توان كاری كرد و ان وقت كمك به تيم، نوش دارو بعد از مرگ می شود. لذا از تمام مسوولين تقاضا دارم كه در زمان مناسب به تيم كمك كنند. واقعا شرايط ادامه همكاری با تيم كمی سخت شده اما تا وقتی كه توان دارم به تيم و ورزش شهرم كمك می كنم.

ـ حرفی مانده؟
از شما و نشريه خوبتان به خاطر اينكه مشكلات را رصد می كنيد، سپاس گزارم. از هواداران عزيز كه به شدت فكر تيم هستند تشكر می كنم؛ انها هستند كه ما را دلگرم به ادامه كار كرده اند.

****

محمدباقر سعادت ـ نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی

ـ تیم پرسپولیس برازجان به مرحله دوم مسابقات صعود کرده ولی مشکلات فراوانی دارد؛ آیا تاکنون برنامه ای برای کمک به تیم پرسپولیس برازجان داشته اید؟ کمی در این باره توضیح دهید.
از زمان جریان انتخابات، جلسه ای با ورزشکارن از جمله تیم پرسپولیس برازجان داشتیم و همان جا نیز من قول دادم که هر کمکی از دستم بربیاید انجام می دهم. از همان روز اول هم شروع به مکاتبه کردم، نامه ای به پارس جنوبی زدم و نامه ای هم به وزارت ورزش و جوانان زدم، مذاکراتی حضوری با آقای استاندار داشتم، سرانجام از طریق ورزش و جوانان، زمانی که وزیر استعفا کرده بود و هنوز هم وزیر جدید در واقع انتخاب نشده بود، مبلغ 25 میلیون تومان به همراه پکیج ورزشی از ورزش و جوانان گرفتم و از آن مبلغ، 7 میلیون تومان را به تیم پرسپولیس برازجان دادم، به خاطر حضورش در لیگ، مابقی هم بین باشگاه ها و اداره ورزش و جوانان بخش ها به میزان ورزشکاران و فعالیت هایشان تقسیم شد؛ البته مبلغ ناچیزی بود ولی آن چه که در توان بود توزیع شد.
متعاقب این قضیه، آقای رضوی و سرپرست باشگاه، آقای آذربان با من صحبت کردند و من هم از جایی دیگر مبلغ 4 میلیون تومان تهیه کردم؛ بحث مسابقه اشان در تهران پیش آمد که من مبلغ 10 میلیون تومان قرض گرفتم و به آن ها دادم تا بعدا که آقای استاندار مبلغ 100 میلیون تومانی را که به من قول داده اند به ورزش و جوانان دشتستان پرداخت کردند، قرض را بپردازم، حدود ده روز پیش نیز مبلغ ۴ میلیون تومان دیگر به این تیم پرداخت کردم که عملا الان، ۲۵ میلیون تومان نقدی به تیم پرسپولیس برازجان کمک کرده ام، به علاوه ی 18 میلیون تومانی که به سایر بخش ها و باشگاه ها و با تشخیص نماینده ام ـ آقای آزاده ـ و رییس ورزش و جوانان دشتستان توزیع شده است.‌

ـ گفته شده مبلغی هم از با وساطت شما از سوی شهرداری به تیم پرسپولیس داده شده؟
اخیرا من به آقای استاندار فشار آورده ام و از ایشان خواسته ام که کمک کنند؛ اصرار کردم در قالب اعتبارات مبلغی بهادر شهرداری برازجان داده شود و ایشان هم اخیرا مبلغ 20 میلیون تومان به شهرداری دادند که به حساب پرسپولیس برازجان واریز شده است و این هم بر اساس همان درخواست از آقای استاندار بوده و مستنداتش هم موجود است که مجموعه می شود ۴۵ میلیون تومان کمک به پرسپولیس تاکنون. یعنی در فصل جدید که پرسپولیس برازجان در لیگ شرکت کرده، ۴۵ میلیون تومان از طرف من به تیم کمک شده است.

ـ می گویند در بازی اخیر تیم پرسپولیس که به تهران سفر کرده بود، هزینه برگشت نداشته و نماینده ی بوشهر، گناوه و دیلم برگشت آن ها را هماهنگ کرده است؟
در بحث آقای خدری، آقایان ثابت کنند که این کار انجام شده؛ من سپاسگزارش هستم؛ هر کسی از هر جا بتواند به هنرمندان ما، جوانان ما، ورزشکاران ما و هر کسی که به نوعی دارد به مردم جامعه خدمت می کند و خدماتش عام المنفعه است، کمک کند؛ من دستش را هم می بوسم و اگر هم به من بگویند هر کسی چه کمکی کرده، من بیشتر هم از آن شخص تشکر می کنم.
اما جریان از این قرار بود که دفتر من به آقای رضاییان ـ مسوول ورزش و جوانان منطقه ویژه انرژی پارس ـ گفته بود که بلیطی برای این عزیزان برای تهران بگیرند، این آقا مقداری طفره رفته بودند و بعد که به من اطلاع دادند، من به آقای یوسفی زنگ زدم و ایشان هم به من قول داد و آقای یوسفی هم حی و حاضر هستند و می توان قضیه را جویا شد؛ حالا اگر بعد از من هم کس دیگری به ایشان زنگ زده، دستش درد نکند و من سپاسگزارم؛ اما داستان کمک همکار عزیز من هم این شکلی بوده.

ـ حرف آخر؟
اگر ورزش و جوانان مطمئن است که کسی کمکی کرده، مستنداتش را به من نشان دهد و من به نمایندگی از ایشان از فرد کمک کننده قدردانی خواهم کرد.

منبع:هفته نامه «فکرشهر»
 

نظرات بینندگان
شهروند
|
-
|
پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۳:۵۹
آدم تعجب میکنه فوتبال با این همه طرفدار چرا دربرازجان اینقدر مظلومه\r\n
هادی
|
-
|
پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۶
میگه دور اول 130 میلیون هزینه شده، دور دوم  تا الان  80 میلیون.  بابا ول فوتبال کنین.  میدونین اگه یک دهم این پول  به رشته ورزشی انفرادی  در شهر تزریق بشه، میتونه در سال سه تا چهار ملی پوش تحویل شهرستان بده.  چه پول هایی که در فوتبال حیف و میل میشود \r\n
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر