پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۱۷۷۶
چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۵:۱۶

فکرشهر: رئیس بنیاد ایران شناسی شعبه استان بوشهر گفت: انتخاب آیت‌الله صفایی‌بوشهری به‌عنوان چهره ماندگار و با تالیف بیش از 30 کتاب و چندین مقاله یک انتخاب ارزشمند محسوب می‌شود.

به گزارش فکرشهر از فارس، عبدالکریم مشایخی در آیین اختتامیه نکوداشت هفته بوشهر اظهار داشت: انتخاب آیت‌الله صفایی‌بوشهری به‌عنوان چهره ماندگار و با تالیف بیش از 30 کتاب و چندین مقاله یک انتخاب ارزشمند محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: این شخصیت بزرگ علمی در ارتباط با موضوعات مختلفی از جمله نقش پارک‌های علمی و فناوری، پدافند غیرعامل و توسعه دانش بنیان همواره نظریاتی کارشناسی شده و قابل پذیرش مجامع مهم و برتر علمی کشور را داشتند که برای اساتید تراز اول کشور که به استان بوشهر سفر کردند نیز همواره قابل تامل و تقدیر بود.

وی یادآور شد: این رویه قابل قبول و مناسبی است که در دبیرخانه نکوداشت هفته بوشهر، نهادینه شده که طی آن از مفاخر استان بوشهر در این مناسبت و این هفته تجلیل  شود.

رئیس کمیته علمی دبیرخانه نکوداشت هفته بوشهر بیان کرد: انتخاب روزی برای بزرگداشت آیت الله معتقد اهرمی و علامه بلادی از سوی نماینده ولی فقیه در استان بوشهر از دیگر اقدامات ارزنده وی در راستای ارج نهادن به چهره‌های فاخر این مرز و بوم است.

مشایخی ادامه داد: صفایی همچنین به تاریخ شفاهی و محلی بوشهر نیز اشراف کامل دارد که این اشرافیت همواره بازویی توانمند برای تاریخ شناسان این دیار کهن است.

وی ادامه داد: نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در راستای بازسازی مقبره شهید رئیسعلی دلواری در نجف نیز تلاش های گرانبهایی داشتند که امیدواریم با تامین اعتبار مناسب زمینه نهایی شدن این طرح را فراهم کند.
اجرای زنده گروه تواشیح "معراج" و رزم نوازان نیروی دریایی ارتش از برنامه های جانبی آئین نکوداشت هفته بوشهر بود.

18 اسفند سالروز تاسیس مدرسه تاریخی سعادت بنام روز بوشهر نام گرفته و هر ساله در هفته منتهی به این روز ویژه برنامه های مختلفی برای گرامیداشت این مناسبت در شهر بوشهر برگزار می شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر