سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۱۷۷۷
جمعه ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۵:۲۲

فکرشهر: رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: بال‌های توسعه و پیشرفت استان بوشهر بر دوش تمامی جریان‌های سیاسی قرار دارد و با توجه به بر زمین ماندن خیلی از پروژه‌های عمرانی ، اقتصاد مقاومتی فراموش شده، لشکری از بیکاران و جوانان جویای شغل اما رها شده باید دست به دست هم بدهیم تا شهری آباد داشته باشیم.

به گزارش فکرشهر از فارس، فریدون حسنوند در آیین اختتامیه نهمین نکوداشت هفته بوشهر اظهار داشت: هر چند خود را شایسته انتخاب به عنوان یک شهروند بوشهری نمی‌دانم اما همین که در استانی به عنوان یک شهروند افتخاری پذیرفته شوید که دارای برجستگی‌های بزرگی از تمدن و تاریخ همراه با ولایتمداری و عشق به اهل بیت و نظام دارد، یک افتخار بزرگ و به یاد ماندنی برای من است.

وی اضافه کرد: خود را همیشه بوشهری دانسته‌ام و پس از اتمام خدمتم در استانداری بوشهر، در هر جا که قرار گرفتم خود را موظف به پیگیری مطالبات مردم بوشهر کردم و حتی زمانی که به عنوان نماینده مجلس از حوزه اندیمشک انتخاب شدم با کسب بزرگان استان بوشهر خود را نماینده پنجم این استان معرفی کردم.

استاندار سابق بوشهر یادآور شد: هر چند در ابتدای پیشنهاد ستاد نکوداشت هفته بوشهر به عنوان شهروند افتخاری، برایم سخت بود که به دلیل این که لیاقت شهروند بوشهری بودن را نداشتم بپذیرم اما وقتی دیدم که شهروند بوشهری بودن لیاقت می‌خواهد و این لیاقت از طرف نمایندگان مردم این شهر به من پیشنهاد شده پس از کسب اجازه از نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، استاندار و نمایندگان استان در مجلس شورای اسامی با جان دل پذیرفتم و از امشب رسالت من برای پیگیری مطالبات به حق مردم بوشهر بیش از گذشته است.

وی بیان کرد: سیما و چهره بوشهر به عنوان یک نماد و یک تابلو از بهترین‌ها در زمینه نیروی انسانی کارآمد در بخش‌های علمی، هنری، مذهبی، ورزشی، اجتماعی و سیاسی ، وجود ظرفیت‌های مناسب اقتصادی در حوزه کشاورزی، دریا و دریانوردی، صنعت و زیرساخت‌های انرژی در سطح کشور بی‌نظیر است که باید این استان با این ظرفیت‌ها به ایران و دنیا شناسایی شود.

حسنوند عنوان کرد: این سرمایه‌ها در کنار بزرگانی هم چون آیت الله صفایی‌بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، آیت الله حسینی بوشهری به عنوان یکی از مفاخر بزرگ حوزه‌های علمیه کشور و شهدایی مانند شهید رئیسعلی دلواری و شهید مهدوی موجب افتخار برای هر شهروند بوشهری است که برای من نیز به عنوان یک شهروند بوشهری حائز اهمیت و پر از غرور است.

استاندار سابق بوشهر گفت: اگر ایران اسلامی برای مبارزه با استکبار امریکا و انگلیس یک استان نیاز داشته باشد همین استان بوشهر با آن همه سابقه مبارزاتی بر علیه استکبار کافی است و این خود افتخاری برای مردم بوشهر از جمله من به عنوان یک شهروند بوشهری محسوب می‌شود.

وی عنوان کرد: اگر در دوران استانداری من بیمارستان شهدای خلیج، بیمارستان برازجان، آزادراه بوشهر به گناوه، مرکز تخصصی دندانپزشکی بوشهر، مرکز تخصصی قلب، بخش نازایی ،مقبره برای شهدای گمنام استان بوشهر، گازرسانی به شهرها و روستاهای این استان، عملکردهای قابل دفاع در حوزه امنیت این استان در کنار تغییر مبلمان شهری بوشهر همراه با روشنایی کامل معابر در عین بی پولی نجام شده کار بزرگی نبوده است بلکه همین که تغییر نگاه مدیریتی ایجاد شد که در عین بی پولی بتوان کار کرد و در استان حاشیه درست نکرد از اهمیت بالایی برخوردار است.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اگر در حادثه زلزله بخش شنبه و طسوج شهرستان دشتی استان بوشهر بر پشت لودر قرار گرفتم و خیلی کارها انجام دادم، برای خودنمایی نبود بلکه می‌خواستم این نگرش ایجاد کنم که بین استاندار، مدیرکل و مردم هیچ تفاوتی نیست و هر مدیر بالادستی نسبت به مدیران کل نباید شیوه رئیس و مرئوسی داشته باشد بلکه باید همکار باشد.

وی افزود: در تمام دوران فعالیتم در استان بوشهر به دنبال رسمیت شناختن تمام سلائق سیاسی بودم و آن  چیز که برایم مهم بود کاهش مشکلات استان با استفاده از نیروهای انسانی کارآمد بدون نگاه خاص سیاسی آنها بود.

حسنوند گفت: خدا می داند که خیلی از اوقات در استانداری بوشهر از این که بخشی از کارها بر روی زمین مانده به دلیل شرمندگی از شهدا و مردم نجیب بوشهر در تنهایی گریستم چون خود را نسبت به مردم این استان دغدغه‌مند می‌دانستم.

وی یادآور شد: استان بوشهر به همراه استان‌های خوزستان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان دارای مشترکات فراوانی در حوزه صنعت، انرژی، کشاورزی و معادن است که می‌توان با هم‌افزایی و یک نوار کمربندی در حوزه اقتصاد مقاومتی به پیشرفت و توسعه این استان‌ها کمک کرد.

رئیس کمیسون انرژی مجلس اظهار داشت: ارتقاء سهم استان‌های نفت خیز از 2 درصد نفت به 3 درصد، تفکیک بودجه عمرانی از سهمیه 3 درصد نفت، تخصیص 3 درصد پیمان‌های نفتی به استان‌های میزبان تشکیلات نفت و استفاده از نیروی های بومی و شرکت های بومی در مناطق نفت خیز بخشی از قوانین مصوب شده مجلس است که در کمیسیون انرژی آن را دنبال و به تصویب در صحن علنی مجلس برای کمک به استان‌هایی مانند بوشهر کرده‌ایم.

وی ادامه داد: در شورای اداری استان خوزستان اعلام کرده‌ام که اگر استان‌هایی مانند کرمان، یزد و اصفهان توسعه یافته‌اند به دلیل این است که با وجود این که این مکان‌ها محل تولد جریان های سیاسی بزرگ کشور هستند اما همه چیز را تحت شعاع پیشرفت استان هایشان قرار داده و با حفظ تفکرات سیاسی، فقط به توسعه و پیشرفت استان هایشان نگاه می‌کنند.

حسنوند ادامه داد: اگر خواهان توسعه و پیشرفت هستیم بیاییم و جریان های سیاسی را کنار بگذاریم، دعوا نداشته باشیم و فقط برای توسعه استان و شهرمان در کنارهم قرار گیریم و گرنه القاب سیاسی و جریانی وقتی بدرد شهر و دیارمان نخورد هیچ ارزشی ندارد.

وی عنوان کرد: بال‌های توسعه و پیشرفت استان بوشهر بر دوش تمامی جریان‌های سیاسی قرار دارد و با توجه به بر زمین ماندن خیلی از پروژه‌های عمرانی ، اقتصاد مقاومتی فراموش شده، لشکری از بیکاران و جوانان جویای شغل اما رها شده باید دست به دست هم بدهیم تا شهری آباد داشته باشیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر