چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۱۸۴۴
دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۵:۰۱

فکرشهر: نماینده دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جذب نیروی انسانی مورد نیاز در فازهای در دست افتتاح گازی گفت: با وزارت نفت توافق کرده‌ایم که 500 نفر از کارجویان بومی جنوب استان در این فازها مشغول به کار شوند.

به گزارش فکرشهر و به نقل از روابط عمومی دفتر این نماینده مجلس؛ سکینه الماسی با بیان اینکه معضل بیکاری در جنوب استان بوشهر که مرکز اشتغال است معنایی ندارد گفت: هم از منظر اجتماعی و هم اقتصادی به سود وزارت نفت است که از نیروهای بومی استفاده کند و ما استدلال خود را در این زمینه به وزات نفت ارائه داده‌ایم.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته فرصت‌های خوب شغلی به دلیل برخی کم‌توجهی‌ها و بعضاً اهداف نادرست از مردمی که بیشترین آسیب را از حضور صنایع دیده‌اند سلب شده است اما دیگر چنین مساله‌ای را نمی‌پذیریم.

الماسی با اشاره به اینکه برخی نداشتن تخصص و یا تجربه را دلیل عدم استفاده از نیروهای بومی عنوان می‌کنند گفت: ما چنین استدلالی را به هیچ عنوان قبول نداریم اما اگر مشکل عدم آشنایی با محیط صنعتی است وزارت نفت مکلف است نیروهای ما را آموزش دهد و سپس از آن‌ها استفاده کند.

نماینده دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: عدم وجود قانونی مشخص برای جذب نیروهای بومی یکی از مواردی بود که مدیران وزارت نفت دائماً بر روی آن تاکید داشتند که با تلاش زیادی موفق شدیم در برنامه ششم توسعه ماده‌ای را بگنجانیم که ضمن ارائه تعریف بومی الزام قانونی در این زمینه ایجاد شود و دیگر اولویت در جذب نیروهای بومی لطف مدیران نیست بلکه سرپیجی از آن تخلف قانونی است که با آن برخورد می‌شود.

سکینه الماسی جذب نیروی انسانی فازهای 15 و 16 را شامل دو بخش نیروی تخصصی و پشتیبانی خواند و ادامه داد: در بخش پشتیبانی که ورود حتی یک نیروی غیربومی را نمی‌پذیریم و در بخش تخصصی نیز مادامی که نیروی مورد نیاز در جنوب استان بوشهر وجود داشته باشد باید مشغول به کار شوند.

او با اشاره به اینکه برخی از مدیران در پارس جنوبی تنها در شعار بومی‌گرایی کرده‌اند گفت: برخی، آمارهایی از جذب نیروهای بومی می‌دهند اما واقعیت موجود، بعضاً سوء استفاده از موضوع اشتغال برای مقاصد سیاسی است که جای تاسف دارد.

وی تصریح کرد: آمارهایی از فراوانی جذب و نیروهای استخدامی به تفکیک شهر و کد ملی مربوط به سالیان اخیر در دست داریم که با ادعای برخی از مدیران در تضاد است و اگر نشانه‌ای از اصلاح رفتار این مدیران نبینیم، ضمن ارائه به مراجع نظارتی و بازرسی، به مردم نیز خواهیم گفت تا جامعه با برخی از واقعیت‌ها آَشنا شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اگر گام مثبتی از سوی مدیران ببینیم قدردان آن‌ها هستیم خاطرنشان کرد: مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی نیز اعلام همراهی کرده تا در جذب فازهای 15 و 16 سیاست‌های اعلام شده و نص صریح قانون به درستی انجام شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر