سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: در آئینی به مناسبت نوروز، بزرگترین رنگینک جهان به طول ۱۰۹ متر با عرض یک متر و ارتفاع ۳ سانتیمتر با حضور نمایندگانی از گینس در شهر آب‌پخش استان بوشهر رونمایی شد...
کد خبر: ۳۲۰۲۷
يکشنبه ۰۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۳:۰۳

فکرشهر: در آئینی به مناسبت نوروز، بزرگترین رنگینک جهان به طول ۱۰۹ متر با عرض یک متر و ارتفاع ۳ سانتیمتر با حضور نمایندگانی از گینس در شهر آب‌پخش استان بوشهر رونمایی شد.

به گزارش فکرشهر، روح‌الله دشمن‌زیاری نماینده گینس در حاشیه این آئین به مهر گفت: امروز شاهد ساخت بزرگترین رنگینک جهان در شهر آبپخش استان بوشهر هستیم که اقدامات لازم برای ثبت این رکورد در گینس انجام شده است.

وی اضافه کرد: این رکورد با استفاده از چهار دوربین به صورت زمینی و هوایی ثبت شده است و اندازه‌گیری دقیق نیز انجام شده است که دارای طول ۱۰۹ متر و ۱۰ سانتیمتر است.

دشمن‌زیاری خاطرنشان کرد: پیش از آنکه مواد تهیه رنگینک به روی خرما ریخته شود، اندازه‌گیری دقیق انجام شد و پس از تهیه رنگینک نیز یک بار دیگر اندازه گیری این رکورد انجام شده است.

وی ادامه داد: تلاش بسیار زیادی برای ثبت رکوردها در سطح استان بوشهر صورت گرفته است و چندی پیش نیز رکورد دیگری برای ضربه زدن به توپ با شانه چپ در بوشهر ثبت شد.

دبیر جشنواره رنگینک نیز گفت: شاهد همکاری و همراهی خوبی از سوی مردم آبپخش برای اجرای این جشنواره هستیم و استقبال بسیار خوبی از جشنواره صورت گرفته است.

بابک بهادرپور اضافه کرد: امسال دومین سال برگزاری این جشنواره است و تلاش داریم که هر ساله این جشنواره را در روز ششم فرودین‌ماه برگزار کنیم و هر سال نیز رکوردی جدید را ثبت کنیم.

وی بیان کرد: با تکمیل ساخت رنگینک و انجام اقدامات ثبت رکورد، داوران جشنواره نسبت به ارزیابی کارهای صورت گرفته اقدام می‌کنند و نفرات برگزیده انتخاب خواهند شد.

مهدی بحرینی دبیر اجرایی این جشنواره نیز گفت: از چند ماه پیش تلاش برای برگزاری این جشنواره کلید خورده است و تلاش کردیم که این افتخار به نام آبپخش، استان بوشهر و ایران ثبت شود.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌کنندگان از نقاط مختلف استان بوشهر و کشور در این مسابقه حضور یافته‌اند، اضافه کرد: گروه‌های مختلف هنری طی روزهای اخیر در قالب این جشنواره به اجرای برنامه پرداخته‌اند.

بخشدار آبپخش نیز در حاشیه این آئین گفت: آبپخش دارای بیشترین تراکم نخل است و ظرفیت بسیار زیادی در حوزه نخیلات و خرما دارد و باید این ظرفیت‌ها معرفی شود.

علی مردانلو با تقدیر از هیئت برگزاری این جشنواره بیان کرد: تلاش می‌کنیم تا با حمایت از برگزاری این جشنواره‌ها قدم‌های موثری در راستای معرفی ظرفیت‌های منطقه برداریم.

حسین عباسی شهردار آبپخش نیز گفت: همواره حامی گروه‌های فرهنگی و هنری و سازمان‌های مردم‌نهاد هستیم و وظیفه داریم که از چنین کارهای ارزشمندی حمایت کنیم.

بر اساس این گزارش، «رگینک» یکی از خوشمزه‌ترین مواد غذایی است که با خرما تهیه می‌شود که دارای گونه‌های مختلفی است. رنگینک جزو شیرینی‌هایی است که در عین خوشمزگی، بسیار ساده تهیه می شود، به همین خاطر طرفداران زیادی دارد.

برای تهیه رنگینک، پس از اینکه هسته خرما خارج شد، دانه‌های خرمای پر شده با گردو، در یک ظرف چیده می‌شود و آردی که در روغن سرخ شده است، بر روی خرما ریخته می‌شود.

رنگینک یکی از پایه‌های ثابت سفره ناهار مردم استان بوشهر است که علاوه بر شیرینی و خوشمزگی، دارای کالری بسیار بالایی است و به عنوان یک غذای پرانرژی محسوب می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر