سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر کشور از برگزاری گردهمایی مشترک استانداران کشور با هیات وزیران تا قبل از پایان تیرماه سال جاری خبر داد.به گزارش فکرشهر، جواد ناصریان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مقدمات برگزاری گردهمایی مشترک استانداران با هیات وزیران فراهم شده و ما منتظر تعیین وقت از سوی رییس جمهوری و هیات دولت هستیم اما این گردهمایی قطعا قبل از پایان تیرماه سال جاری برگزار خواهد شد.وی محورهای این گردهمایی را موضوعاتی همچون بحث کاهش تورم، توسعه اقتصادی، ابلاغ سیاست های جدید دولت و بررسی اختیارات استانداران برای اجرای این سیاست ها عنوان کرد.
کد خبر: ۳۲۲۷
چهارشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۷

فکرشهر: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر کشور از برگزاری گردهمایی مشترک استانداران کشور با هیات وزیران تا قبل از پایان تیرماه سال جاری خبر داد.

به گزارش فکرشهر، جواد ناصریان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مقدمات برگزاری گردهمایی مشترک استانداران با هیات وزیران فراهم شده و ما منتظر تعیین وقت از سوی رییس جمهوری و هیات دولت هستیم اما این گردهمایی قطعا قبل از پایان تیرماه سال جاری برگزار خواهد شد.

وی محورهای این گردهمایی را موضوعاتی همچون بحث کاهش تورم، توسعه اقتصادی، ابلاغ سیاست های جدید دولت و بررسی اختیارات استانداران برای اجرای این سیاست ها عنوان کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر کشور با بیان اینکه یکی از خواسته های استانداران تفویض اختیار است، گفت: در کارگروه تحول اداری پیش بینی شده در مجموعه وزارت کشور ، بحث تفویض اختیارات استانداران در حال بررسی است که اختیارات مورد نیاز از طریق وزارت کشور و هیات دولت به آنان واگذار شود.

ناصریان ادامه داد: برای احصاء اختیارات قابل تفویض مکاتباتی با استانداران داشته ایم و در کارگروه تحول اداری بر روی موضوعات قابل تفویض در حوزه های مختلف بررسی های لازم صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: تنها در دو حوزه امنیتی و بحران ، موضوعات قابل تفویض باقی مانده که در این دو حوزه نیز هفته آینده معاونان مربوطه در وزارت کشور در کارگروه تحول اداری حضور خواهند یافت و بررسی های لازم انجام خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر کشور گفت: پس از بررسی کامل حوزه های قابل تفویض به استانداران و تصوب آن در کارگروه تحول اداری، مصوبات به وزیر کشور ارایه می شود تا وی نیز پس بررسی این موضوعات را ابلاغ کند.

ناصریان با یادآوری اینکه تفویض اختیار به استانداران در سه بخش وزارت کشور، هیات دولت و وزیران است، اظهارداشت: میزان اختیاراتی که در حوزه وزارت کشور قابل تفویض باشد را به استانداران تفویض خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: میزان اختیارات قابل تفویض در حوزه هیات دولت شامل دو بخش هیات وزیران و وزیر می شود که اگر در اختیار وزیر باشد ما دنبال گرفتن تفویض برای استاندار نیستیم و آن ها می توانند بخشی از اختیارات خود را به مدیران استانی تفویض کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر کشور با اشاره اختیارات تفویض شده به استانداران گفت: در بحث انتصابات دست استانداران را بازگذاشته ایم و در بحق موضوعات اداری نیز کار تفویض در حال بررسی است.

ناصریان تاکید کرد: اختیارات قابل تفویض به استانداران پس از احصا و بررسی ظرف یک ماه آینده به آنان ابلاغ خواهد شد.

وی ادامه داد: برخی از حوزه ها برای تفویض اختیار نیاز به اجازه قانونگذار دارد که در این فاصله کوتاه امکان پذیر نیست.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر کشور گفت: ما تمرکز خود را روی تفویض اختیار در حوزه وزارت کشور و هیات وزیران گذاشته ایم و قطعا در جلسه آینده با هیات دولت یکی از موضوعات این خواهد بود که برای اجرای سیاست های دولت استانداران چه نوع اختیاراتی لازم دارند و آیا هیات وزیران این اختیارات را تفویض می کند؟

استانداران کشور از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید تا کنون دو گردهمایی در سال 92 و یک گردهمایی مشترک با فرمانداران در سال جاری داشته اند.

چهارمین گردهمایی استانداران نیز به میزبانی هیات دولت برگزار خواهد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر