پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۲۲۷۱
پنجشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۴:۰۰

فکرشهر: معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث‌ فرهنگی صنایع دستی و گردشگری با اشاره به افزایش سفرهای نوروزی در سال جاری، گفت: در مجموع ۶۰ میلیون نفر شب اقامت در نوروز امسال ثبت شد.

هتل

به گزارش فکرشهر از مهر، زهرا احمدی‌پور صبح پنجشنبه در بازدید از ظرفیت‌های گردشگری استان بوشهر اظهار داشت: امسال شاهد افزایش سفرهای نوروزی در سطح کشور بودیم و ۶۰ میلیون نفر شب اقامت در ایام تعطیلات نوروز امسال ثبت شد.

وی با اشاره به اینکه به زودی آمار مقایسه‌ای سفرهای نوروزی به زودی اعلام می‌شود، اضافه کرد: امسال بسیاری از ظرفیت‌های گردشگری به صورت بهتری معرفی شد و شاهد حضور گسترده مسافران نوروزی در این مناطق بودیم.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه امسال بسیاری از استان‌هایی که قبلا مقصد گردشگری نبودند، تبدیل به مقصد گردشگران شدند، تصریح کرد: بوشهر یکی از پنج استان برتر در حوزه جذب گردشگر است.

وی به افزایش حدود ۱۵ درصدی حضور گردشگران در سیستان و بلوچستان اشاره کرد و ادامه داد: مقاصد گردشگری جدیدی در نوروز ۹۶ تعریف و کشور به ۷ منطقه گردشگری تقسیم شد که شاهد ایجاد تنوع در مقاصد گردشگری بودیم.

احمدی‌پور با تاکید بر اینکه باید ظرفیت‌های مناطق مختلف به ویژه مناطق ناشناخته به جامعه هدف بیشتر معرفی شود، اضافه کرد: استفاده از مشارکت‌های مردمی در برنامه‌های نوروز امسال افزایش یافت.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت ظرفیت‌های گردشگری استان بوشهر، افزود: بوشهر به عنوان قطب گردشگری ساحلی و دریایی کشور شناخته می‌شود و ظرفیت‌های بی‌نظیری دارد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از تلاش برای توسعه گردشگری دریایی در استان بوشهر خبر داد و گفت: توسعه اشتغال از مهمترین دستاوردهای توسعه گردشگری است.

وی از توسعه کارگاه‌های مرمت و بازسازی ابنیه‌های تاریخی خبر داد و بیان کرد: توسعه صنایع دستی در استان‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است که در این زمینه برنامه‌های خوبی داریم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر