چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: نشست مجمع عمومی سازمان مهندسی ساختمان استان بوشهر که برای بررسی بودجه سالانه آن تشکیل شده بود، در پی اعتراض برخی اعضا به آن چه آنان تخلفات مالی گسترده در نظام مهندسی می خواندند، به تشنج کشیده شد.به گزارش فکرشهر، در این نشست که در سالن مجتمع فرهنگی هنری بوشهر برگزار شد، پس از تعیین هیات رئیسه و هنگام سخنان رئیس هیات مدیره، برخی از اعضا خواهان ارائه گزارش یکی از اعضای هیات مدیره در باره تخلفات مالی در هزینه های صورت گرفته برای احداث ساختمان سازمان نظام مهندسی شدند.
کد خبر: ۳۲۳۲
چهارشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۱

فکرشهر: نشست مجمع عمومی سازمان مهندسی ساختمان استان بوشهر که برای بررسی بودجه سالانه آن تشکیل شده بود، در پی اعتراض برخی اعضا به آن چه آنان تخلفات مالی گسترده در نظام مهندسی می خواندند، به تشنج کشیده شد.

به گزارش فکرشهر، در این نشست که در سالن مجتمع فرهنگی هنری بوشهر برگزار شد، پس از تعیین هیات رئیسه و هنگام سخنان رئیس هیات مدیره، برخی از اعضا خواهان ارائه گزارش یکی از اعضای هیات مدیره در باره تخلفات مالی در هزینه های صورت گرفته برای احداث ساختمان سازمان نظام مهندسی شدند.

بر پایه این گزارش وقتی عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی وقوع برخی تخلفات مالی را در این سازمان تایید کرد، اعضای معترض حاضر در مجمع، خواستار توضیحات مجدد رئیس هیات مدیره نظام مهندسی پیرامون ابعاد این تخلفات شدند.

در ادامه و هنگامی که سنایی دشتی رئیس هیات مدیره نظام مهندسی در توضیحات خود با نام بردن از 3 تن از اعضای هیات مدیره آنان را مسئول پاسخ گویی به مسائل مربوط به هزینه های احداث ساختمان دانست، اعضای حاضر در مجمع از افراد نام برده شده خواستار ارائه توضیحات شدند. با این حال صبوری فرد مسئول اجرایی پروژه با خودداری از ارائه توضیحات، پاسخگویی درباره مطرح شده به هیات مدیره مرتبط دانست. 

این گزارش می افزاید: وقتی داود دهقانی یکی دیگر از 3 تن عضو هیات مدیره که جهت ارائه توضیحات دعوت شد، به خواست رئیس مجمع برای ختم توضیحات و گفت و گو با اعضای معترض تمکین نکرد، جلسه به تشنج کشیده شد.

در ادامه، اعضای معترض از هیات رئیسه مجمع خواستار تنظیم صورت جلسه ای شدند که مطابق آن، ضمن تعیین مبلغ اختلاف هزینه واقعی نسبت به هزینه ادعا شده، افراد متخلف در صورت اثبات تخلف به مراجع قضایی معرفی شوند.

با بالا گرفتن تشنج در نشست مجمع عمومی نظام مهندسی ساختمان استان بوشهر، ناظر و منشی با ترک ناگهانی جلسه مجمع، صورتجلسه تنظیمی را هم با خود بردند و تلاش اعضا برای بازگرداندن آنان به جایی نرسید.با این حال جلسه مجمع با انتخاب ناظران و منشی جدید برای تصمیم گیری درباره تصویب بودجه سال 93 سازمان نظام مهندسی ادامه یافت که این بودجه با مخالفت اکثریت اعضا به تصویب نرسید.  

یکی از اعضای نظام مهندسی بوشهر نیز در توضیح تخلفات صورت گرفته در این سازمان گفت: بخش زیادی از این تخلفات به صورت تهیه صورت حساب های غیر واقعی بوده و بهای واقعی خدمات انجام شده منافات دارد.

وی با اظهار بی اطلاعی از مبلغ دقیق تخلفات صورت گرفته اظهار داشت: بر اساس آن چه در جلسه مجمع بیان شد، از مجموع 400 میلیون تومان مبلغ بررسی شده  بیش از 130 میلیون تومان جابجایی صورت گرفته است.

 به گفته ی وی 730 میلیون تومان هزینه احداث ساختمان نظام مهندسی بوده است.

وی کل بودجه سالانه نظام مهندسی ساختمان بوشهر را 4 میلیارد تومان عنوان کرد.

وی همچنین درباره علت خروج ناظران و منشی جلسه گفت: این اقدام آنان در واکنش به خواست اعضا برای تعلیق فعالیت 3 تن از اعضای هیات مدیره تا زمان رسیدگی کامل به تخلفات صورت گرفت.

این عضو سازمان نظام مهندسی درباره نحوه پیگیری تخلفات گفت: با موافقت سازمان راه و شهرسازی استان، صورت جلسه مجددا تنظیم و در حال جمع آوری امضای اعضای معترض نظام مهندسی هستیم. 
منبع:پیغام

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر