چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۳۰۷۷
چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۳:۵۳

فکرشهر: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر با اشاره به کاهش میزان بارندگی‌ها در حوزه شاهپور گفت: حجم آب مخزن سد رئیسعلی دلواری نسبت به زمان مشابه سال قبل ۱۰ درصد کاهش یافته است.

سدهای خراسان شمالی

به گزارش فکرشهر از مهر، شاهپور رجایی اظهار داشت: نبود توازن مناسب در بارندگی‌ها یکی از مشکلات پایدار و اساسی در استان بوشهر است به طوری که امسال در برخی نقاط استان ۷۰۰ میلیمتر بارندگی را شاهد بودیم و در برخی نقاط زیر ۱۰۰ میلیمتر بارندگی گزارش شد.

وی با اشاره به اینکه بارندگی‌ها در استان بوشهر از توزیع مناسبی برخوردار نیست، اضافه کرد: امسال ۳.۵ میلیارد متر مکعب سیلاب به دریا واریز شد و وزارت نیرو فقط اجازه برداشت ۹۰۰ میلیون مترمکعب از این حجم را به استان‌های بوشهر و فارس داده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر خاطرنشان کرد: امسال با توجه به بارندگی‌های بسیار کم در حوزه شاهپور،‌ حجم مخزن سد رئیسعلی دلواری نسبت به وضعیت مشابه پارسال ۱۰ درصد کاهش یافته است.

وی با ابراز نگرانی برای تامین حقابه نخیلات در سال جاری ادامه داد: مدیریت مصرف بهینه آب در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی یکی از عناصر کلیدی در مدیریت منابع آب است.

رجایی با اشاره به اینکه ۸۲ درصد از آب استان بوشهر در بخش کشاورزی مصرف می‌شود، بیان کرد: ۱۲ درصد آب در بخش آشامیدنی و شش درصد نیز در بخش صنعت مصرف می‌شود.

وی کاهش ۷۰ درصدی مصرف آب کشاورزی در استان بوشهر را یکی از راهکارهای مهم برای مدیریت مصرف بهینه آب دانست و افزود: استفاده بیش از حد استاندارد از آب‌های زیرزمینی باید اصلاح شود و به سمت استفاده از آب‌های سطحی حرکت کنیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر