پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۳۳۱۲۰
جمعه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۲:۱۰

فکرشهر: رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر با بیان اینکه صنایع و پالایشگاه های نفتی مهمترین عامل آلودگی خلیج فارس است، گفت: مجمع نمایندگان آسیب های زیست محیطی خلیج فارس را بررسی و آسیب شناسی می کنند.

به گزارش فکرشهر، عبدالحمید خدری در گفت وگو با خانه ملت، نسبت به آلودگی خلیج فارس هشدار داد و با انتقاد از اینکه پالایشگاه و صنایع نفتی مهمترین علت آلودگی خلیج فارس است، گفت: بالا بودن تعداد پالایشگاه ها، صنایع، اسکله های نفتی وخطوط انتقال نفت و گاز در دریا و سواحل و عدم رعایت استانداردهای زیست محیطی از سوی آنها منجر به تشدید آلایندگی خلیج فارس شده به گونه ای که ورود فاضلاب و پساب های صنعتی و خانگی حیات دریاچه را به خطر انداخته، موجبات کاهش تعداد آبزیان را فراهم و شغل سنتی مردم یعنی صیادی را نیز با تهدید مواجه کرده است.

لزوم ارتقای تصفیه خانه فاضلاب بوشهر

وی ارتقای تصفیه خانه فاضلاب بوشهر را در کاهش آلودگی خلیج فارس موثر خواند و گفت: در این رابطه باید نسبت به مدیریت فاضلاب های شهری اقدام و همچنین در رابطه با فاضلاب های صنعتی پیش بینی های لازم انجام شود.

نسل برخی آبزیان خلیج فارس به دلیل آلودگی در معرض انقراض قرار دارد

این نماینده مردم در مجلس دهم، با هشدار نسبت به اینکه نسل برخی آبزیان خلیج فارس به دلیل آلودگی نفتی در معرض انقراض قرار دارد، تصریح کرد: در این رابطه تفاهم نامه هایی با وزارت نفت منعقد شده که می طلبد استانداردهای زیست محیطی را رعایت کند.

خدری با یادآوری سفر وزیر نفت به استان بوشهر، گفت: در نشستی که با وزیر نفت داشتیم دغدغه و مسائل زیست محیطی استان را مطرح و تاکید کردیم که برای استخراج و اکتشاف نفت از استانداردهای روز دنیا استفاده شود تا به تامین معیشت و سلامت مردم آسیبی وارد نشود وزیر نفت نیز در این رابطه قول مساعد داد که از به روزترین و پیشرفته ترین امکانات برای استخراج و اکتشاف نفت استفاده نمایند.

آب شیرین کن ها تاثیر چندانی در افزایش شوری آب خلیج فارس نداشته و این موضوع جایگاه علمی ندارد

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس دهم، با بیان اینکه آب شیرین کن ها تاثیر چندانی در افزایش شوری آب خلیج فارس نداشته و این موضوع جایگاه علمی ندارد، گفت: بسیاری از کشورها مانند کشورهای عربی از این تکنولوژی برای تامین آب شرب استفاده و علمی است که در دنیا پذیرفته شده است.

بهره برداری کشورهای همسایه از آب خلیج فارس قابل قیاس با ایران نیست

وی در رابطه با استفاده و برداشت بی رویه آب از خلیج فارس، گفت: بهره برداری کشورهای همسایه از آب خلیج فارس قابل قیاس با ایران نیست البته با توجه به مشکلات تامین آب شرب در استان بوشهر که ناشی از سوء مدیریت می شود راهی جز استفاده از آب دریا وجود ندارد.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس دهم، ادامه داد: اگر برداشت آب از خلیج فارس بی رویه باشد و کشورهای حوزه خلیج فارس مسائل زیست محیطی خلیج فارس را رعایت نکنند می توان بر اساس پروتکل های زیست محیطی با آنها برخورد کرد.

کشورهای حوزه در آلودگی خلیج فارس نقش عمده ای دارند

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه کشورهای حوزه در آلودگی خلیج فارس نقش عمده ای دارند، گفت: باید با همکاری های بین المللی آسیب‌های تهدید کننده زیست محیطی خلیج فارس بررسی شود؛ مجمع نمایندگان نیز با ورود به این موضوع آسیب های زیست محیطی خلیج فارس را آسیب شناسی و آنالیز و در رفع آنها تمهیدات لازم را اتخاد خواهیم کرد./

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر