پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۳۴۴۰
شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۰

فکرشهر: معاون طرح و توسعه شرکت سهامی آب منطقه‌ای استان بوشهر گفت: چهار سد بزرگ مخزنی در استان بوشهر احداث می‌شود که عملیات اجرایی تعدادی از این سدها آغاز شده است.

ساخت سدسازی

به گزارش فکرشهر از مهر، علی محمدی صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای توسعه و تقویت زیرساخت‌های آبی استان بوشهر تلاش‌های ویژه‌ای صورت گرفته است و چندین پروژه مهم در دستور کار است.

معاون طرح و توسعه شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر از احیای زیرساخت‌ها و طرح‌های توسعه منابع آب استان خبر داد و اضافه کرد: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام را به عنوان یک اولویت در دستور کار داریم.

وی از تسریع در عملیات اجرایی سدها و تامین آب شرب، صنعت و کشاورزی استان خبر داد و بیان کرد: قراردادهای متعددی در زمینه مطالعاتی و اجرایی داریم و قرارداد چهار سد بزرگ مخزنی با پیمانکاران منعقد و اجرایی شده است.

محمدی با اشاره به قرارداد ۴۵۰ میلیارد تومانی برای ساخت سد مخزنی دالکی، بیان کرد: علاوه بر آغاز عملیات اجرایی سد مخزنی دالکی، ساخت سدهای بتنی غلطکی باغان و دشت پلنگ نیز آغاز شده است که ۴۵ میلیون مترمکعب آب را تامین می‌کند.

وی با اشاره به تامین اعتبار سد خاییز اهرم نیز با مخزن ۱۵ میلیون مترمکعب، خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی این سد به زودی آغاز می‌شود که نقش مهمی در تامین آب مورد نیاز نخیلات تنگستان‌ دارد.

معاون طرح و توسعه شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر از تکمیل مطالعات خطوط انتقال آب از سد های باغان و دشت پلنگ خبر داد و افزود: این طح‌ها در تامین آب مرد نیاز استان و توسعه تولید و اشتغال نقش مهمی خواهند داشت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر