پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۳۳۴۴۳
شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۸

فکرشهر: معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: دانش‌آموزان بوشهری در طرح‌های تابستانه آموزش کارآفرینی می‌بینند.

به گزارش فکرشهر از مهر، سیروس فتحی صبح شنبه در نشست کمیته غنی سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان اظهار داشت: در راستای تحقق شعار امسال مبنی بر اقتصاد مقاومتی اشتغال و تولید برنامه‌های مهمی در دستور کار داریم.

وی با اشاره به اینکه موضوع اقتصاد مقاومتی محور کلاس‌ها و فعالیت‌های تابستانی اعم از ورزشی، آموزشی، فرهنگی و مهارتی خواهد بود، اضافه کرد: ارائه آموزش‌های اشتغال و کارآفرینی به دانش‌آموزان به صورت ویژه دنبال می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر خاطرنشان کرد: از ابتدای تیرماه تا اواسط مردادماه به مدت ۸ هفته فعالیت‌های تابستانی اجرا می‌شودو

وی از تلاش برای تحقق شعار هر دانش‌آموز یک مهارت با هدف کار آفرینی و اشتغال خبر داد و بیان کرد: طرح هجرت ۳ در مدارس، کانون‌ها، اردوگاه‌ها و مراکز آموزشی و پرورشی شهرستان‌ها و مناطق اجرا می‌شود.

فتحی با اشاره به جذب ۱۵ درصد دانش‌آموزان برای شرکت در فعالیت‌های اوقات فراغت، ادامه داد: جلب مشارکت بومی و محلی در اجرای برنامه‌ها را در نظر داریم.

وی افزود: آسیب‌های اجتماعی به ویژه مصرف دخانیات و مواد مخدر، عدم بهره‌گیری از امکانات و منابع فراغتی متناسب با نیازهای کودکان، نوجوانان و جوانان و وجود فرهنگ ضد ارزشی بیکاری و تنبلی از تهدیدهای دانش‌آموزان این استان است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر