چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
فکرشهر: از 200 سال پیش تا کنون همواره اشتباه بزرگی در سه رنگ پرچم کشور بلژیک مشاهده می شود و در رقابت های جام جهانی فوتبال 2014 برزیل نیز هواداران تیم ملی بلژیک پرچم اشتباه را در دست دارند.به گزارش فکرشهر و به نقل از فرانس تی وی انفو، پرچم اشتباهی بلژیک از سمت چپ سیاه،نارنجی و قرمز است ولی بر اساس بند 193 قانون اساسی این کشور، سه رنگ پرچم بلژیک باید از سمت چپ به ترتیب قرمز، نارنجی و سیاه باشد.بر اساس قانون اساسی بلژیک همچنین علامت یک شیر به نشانه سلاح این کشور در وسط پرچم قرار دارد.
کد خبر: ۳۴۰۴
چهارشنبه ۰۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۳

فکرشهر: از 200 سال پیش تا کنون همواره اشتباه بزرگی در سه رنگ پرچم کشور بلژیک مشاهده می شود و در رقابت های جام جهانی فوتبال 2014 برزیل نیز هواداران تیم ملی بلژیک پرچم اشتباه را در دست دارند.

به گزارش فکرشهر و به نقل از فرانس تی وی انفو، پرچم اشتباهی بلژیک از سمت چپ سیاه،نارنجی و قرمز است ولی بر اساس بند 193 قانون اساسی این کشور، سه رنگ پرچم بلژیک باید از سمت چپ به ترتیب قرمز، نارنجی و سیاه باشد.

بر اساس قانون اساسی بلژیک همچنین علامت یک شیر به نشانه سلاح این کشور در وسط پرچم قرار دارد.

ˈ ˈ ژوگشوم وریلینکˈ، کارشناس امور قانون اساسی در روزنامه ˈ مورگنˈ اعلام کرد که در سال 1830 میلادی فرمان ساخت پرچم با رنگ های قرمز، نارنجی و سیاه به صورت افقی بوده است ولی در ژانویه سال 1381 فردی تصمیم گرفت که یک دگرگونی در رنگ های پرچم ارایه شده توسط مهاجمان هلندی ایجاد کند و رنگ های کنونی متداول شد.

بنابر این گزارش، پرچم بلژیک تنها پرچم در دنیاست که بر اساس قانون اساسی کشور متبوعش به نمایش در نمی آید.

منبع:ایرنا

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر